Rally Bohemia nabídne srovnání dvou generací techniky i závodníků s rally speciály značky Peugeot.
Pro značku Peugeot je Rally Bohemia, která odstartuje o víkendu 2. a 3. července 2016, mimořádnou soutěží. Jen na téhle rally zařazené do Mistrovství České republiky totiž bude mít Peugeot ČR hned tři pořádná želízka v ohni a to v generačně odlišných vozech.
Posádka Štěpán Vojtěch – Michal Ernst je se značkou Peugeot spjata už roky, ale dnes ji vídáme na českých soutěžích už jen zcela výjimečně. Právě Rally Bohemia bude letos nejspíše jedinou příležitostí, kdy si budou moci diváci vychutnat krásu a sílu klasického vozu Peugeot 206 WRC, který i přes své stáří stále velmi dobře dokáže konkurovat soudobým soutěžním speciálům. V loňském roce se s tímto vozem posádce Štěpán Vojtěch – Michal Ernst povedl na Rally Bohemia husarský kousek, kdy obsadili třetí místo ve velmi silné konkurenci. „Loni se nám povedl mimořádný výsledek, ve který jsme ani nedoufali a vše nám tehdy naprosto vyšlo. I letos se budeme snažit neudělat ostudu a start na Rally Bohemia s tímto autem si chceme hlavně užít,“ říká Štěpán Vojtěch, který na Rally Bohemia vyrazí s Peugeotem 206 WRC v novém designu inspirovaném originálními továrními barvami z roku 1999, kdy tento vůz výrobního čísla 8 poprvé odstartoval do soutěže mistrovství světa ve Velké Británii s Marcusem Grönholmem za volantem. „Moc se těšíme na start a je to pro nás zase svezení po delší době. Jsem zvědavý na letošní formát Rally Bohemia. Může to být zajímavé a pro mě je atraktivní kompaktní formát, protože soutěž trvá vlastně jen tři dny i s tréninkem. Rychlostní zkoušky jsou těžká klasika a pro mě bude zásadní se rychle dostat do rozpisu a důvěřovat mu. Protože závodím jen sporadicky, tak mi chvíli trvá, než se rozjedu, a to bude podobné i letos. Doufáme, že bude naše „babička“ fungovat. Trochu nás zlobí spojka, ale auto už známe a bude to jen o tom, jak rychle se mi podaří najít správné tempo. V tomto roce jsme se jen trochu svezli na Legendách v Praze a na krátkém testu, takže se nemůžeme srovnávat s kluky, co jedou celou sezonu. Jdeme do soutěže s dobrou náladou, a ta je pro nás hlavní,“ dodává Štěpán Vojtěch, který s Michalem Ernstem odstartuje do Rally Bohemia se startovním číslem 15 na dveřích svého krásného a divácky atraktivního Peugeotu 206 WRC.
Peugeot 206 WRC Štěpána Vojtěcha tedy bude tím nejsilnějším vozem se lvem ve znaku ve startovní listině Rally Bohemia, ale jiné, o dost modernější a výkonově slabší Peugeoty 208 R2 osedlá hned několik dalších posádek. Tyto závodní automobily patří dnes mezi nejoblíbenější soutěžní vozy a s podporou Peugeotu ČR s nimi na Rally Bohemia odstartují Václav Dunovský s Petrem Glösslem a posádka Filip Mareš – Jan Hloušek startující za Autoklub Peugeot Rally Talent. Je dost pravděpodobné, že tito mladí jezdci s hbitými dvoukolkami svedou souboj o vítězství ve třídě 6 a budou bojovat i mezi těmi absolutně nejrychlejšími dvoukolkami ve startovní listině Rally Bohemia. Peugeot bude všem soutěžním posádkám držet při Rally Bohemia palce zve všechny diváky k návštěvě soutěže, která odstartuje v sobotu 2. července ve 13:00 na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi. V první – sobotní etapě čekají na soutěžící čtyři rychlostní zkoušky, stejně jako ve druhé etapě. Cílem projedou ty nejúspěšnější posádky v neděli 3. července v 15:00.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.