Rally Bohemia nabídne srovnání dvou generací techniky i závodníků s rally speciály značky Peugeot.
Pro značku Peugeot je Rally Bohemia, která odstartuje o víkendu 2. a 3. července 2016, mimořádnou soutěží. Jen na téhle rally zařazené do Mistrovství České republiky totiž bude mít Peugeot ČR hned tři pořádná želízka v ohni a to v generačně odlišných vozech.
Posádka Štěpán Vojtěch – Michal Ernst je se značkou Peugeot spjata už roky, ale dnes ji vídáme na českých soutěžích už jen zcela výjimečně. Právě Rally Bohemia bude letos nejspíše jedinou příležitostí, kdy si budou moci diváci vychutnat krásu a sílu klasického vozu Peugeot 206 WRC, který i přes své stáří stále velmi dobře dokáže konkurovat soudobým soutěžním speciálům. V loňském roce se s tímto vozem posádce Štěpán Vojtěch – Michal Ernst povedl na Rally Bohemia husarský kousek, kdy obsadili třetí místo ve velmi silné konkurenci. „Loni se nám povedl mimořádný výsledek, ve který jsme ani nedoufali a vše nám tehdy naprosto vyšlo. I letos se budeme snažit neudělat ostudu a start na Rally Bohemia s tímto autem si chceme hlavně užít,“ říká Štěpán Vojtěch, který na Rally Bohemia vyrazí s Peugeotem 206 WRC v novém designu inspirovaném originálními továrními barvami z roku 1999, kdy tento vůz výrobního čísla 8 poprvé odstartoval do soutěže mistrovství světa ve Velké Británii s Marcusem Grönholmem za volantem. „Moc se těšíme na start a je to pro nás zase svezení po delší době. Jsem zvědavý na letošní formát Rally Bohemia. Může to být zajímavé a pro mě je atraktivní kompaktní formát, protože soutěž trvá vlastně jen tři dny i s tréninkem. Rychlostní zkoušky jsou těžká klasika a pro mě bude zásadní se rychle dostat do rozpisu a důvěřovat mu. Protože závodím jen sporadicky, tak mi chvíli trvá, než se rozjedu, a to bude podobné i letos. Doufáme, že bude naše „babička“ fungovat. Trochu nás zlobí spojka, ale auto už známe a bude to jen o tom, jak rychle se mi podaří najít správné tempo. V tomto roce jsme se jen trochu svezli na Legendách v Praze a na krátkém testu, takže se nemůžeme srovnávat s kluky, co jedou celou sezonu. Jdeme do soutěže s dobrou náladou, a ta je pro nás hlavní,“ dodává Štěpán Vojtěch, který s Michalem Ernstem odstartuje do Rally Bohemia se startovním číslem 15 na dveřích svého krásného a divácky atraktivního Peugeotu 206 WRC.
Peugeot 206 WRC Štěpána Vojtěcha tedy bude tím nejsilnějším vozem se lvem ve znaku ve startovní listině Rally Bohemia, ale jiné, o dost modernější a výkonově slabší Peugeoty 208 R2 osedlá hned několik dalších posádek. Tyto závodní automobily patří dnes mezi nejoblíbenější soutěžní vozy a s podporou Peugeotu ČR s nimi na Rally Bohemia odstartují Václav Dunovský s Petrem Glösslem a posádka Filip Mareš – Jan Hloušek startující za Autoklub Peugeot Rally Talent. Je dost pravděpodobné, že tito mladí jezdci s hbitými dvoukolkami svedou souboj o vítězství ve třídě 6 a budou bojovat i mezi těmi absolutně nejrychlejšími dvoukolkami ve startovní listině Rally Bohemia. Peugeot bude všem soutěžním posádkám držet při Rally Bohemia palce zve všechny diváky k návštěvě soutěže, která odstartuje v sobotu 2. července ve 13:00 na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi. V první – sobotní etapě čekají na soutěžící čtyři rychlostní zkoušky, stejně jako ve druhé etapě. Cílem projedou ty nejúspěšnější posádky v neděli 3. července v 15:00.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.