Rally Bohemia nabídne srovnání dvou generací techniky i závodníků s rally speciály značky Peugeot.
Pro značku Peugeot je Rally Bohemia, která odstartuje o víkendu 2. a 3. července 2016, mimořádnou soutěží. Jen na téhle rally zařazené do Mistrovství České republiky totiž bude mít Peugeot ČR hned tři pořádná želízka v ohni a to v generačně odlišných vozech.
Posádka Štěpán Vojtěch – Michal Ernst je se značkou Peugeot spjata už roky, ale dnes ji vídáme na českých soutěžích už jen zcela výjimečně. Právě Rally Bohemia bude letos nejspíše jedinou příležitostí, kdy si budou moci diváci vychutnat krásu a sílu klasického vozu Peugeot 206 WRC, který i přes své stáří stále velmi dobře dokáže konkurovat soudobým soutěžním speciálům. V loňském roce se s tímto vozem posádce Štěpán Vojtěch – Michal Ernst povedl na Rally Bohemia husarský kousek, kdy obsadili třetí místo ve velmi silné konkurenci. „Loni se nám povedl mimořádný výsledek, ve který jsme ani nedoufali a vše nám tehdy naprosto vyšlo. I letos se budeme snažit neudělat ostudu a start na Rally Bohemia s tímto autem si chceme hlavně užít,“ říká Štěpán Vojtěch, který na Rally Bohemia vyrazí s Peugeotem 206 WRC v novém designu inspirovaném originálními továrními barvami z roku 1999, kdy tento vůz výrobního čísla 8 poprvé odstartoval do soutěže mistrovství světa ve Velké Británii s Marcusem Grönholmem za volantem. „Moc se těšíme na start a je to pro nás zase svezení po delší době. Jsem zvědavý na letošní formát Rally Bohemia. Může to být zajímavé a pro mě je atraktivní kompaktní formát, protože soutěž trvá vlastně jen tři dny i s tréninkem. Rychlostní zkoušky jsou těžká klasika a pro mě bude zásadní se rychle dostat do rozpisu a důvěřovat mu. Protože závodím jen sporadicky, tak mi chvíli trvá, než se rozjedu, a to bude podobné i letos. Doufáme, že bude naše „babička“ fungovat. Trochu nás zlobí spojka, ale auto už známe a bude to jen o tom, jak rychle se mi podaří najít správné tempo. V tomto roce jsme se jen trochu svezli na Legendách v Praze a na krátkém testu, takže se nemůžeme srovnávat s kluky, co jedou celou sezonu. Jdeme do soutěže s dobrou náladou, a ta je pro nás hlavní,“ dodává Štěpán Vojtěch, který s Michalem Ernstem odstartuje do Rally Bohemia se startovním číslem 15 na dveřích svého krásného a divácky atraktivního Peugeotu 206 WRC.
Peugeot 206 WRC Štěpána Vojtěcha tedy bude tím nejsilnějším vozem se lvem ve znaku ve startovní listině Rally Bohemia, ale jiné, o dost modernější a výkonově slabší Peugeoty 208 R2 osedlá hned několik dalších posádek. Tyto závodní automobily patří dnes mezi nejoblíbenější soutěžní vozy a s podporou Peugeotu ČR s nimi na Rally Bohemia odstartují Václav Dunovský s Petrem Glösslem a posádka Filip Mareš – Jan Hloušek startující za Autoklub Peugeot Rally Talent. Je dost pravděpodobné, že tito mladí jezdci s hbitými dvoukolkami svedou souboj o vítězství ve třídě 6 a budou bojovat i mezi těmi absolutně nejrychlejšími dvoukolkami ve startovní listině Rally Bohemia. Peugeot bude všem soutěžním posádkám držet při Rally Bohemia palce zve všechny diváky k návštěvě soutěže, která odstartuje v sobotu 2. července ve 13:00 na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi. V první – sobotní etapě čekají na soutěžící čtyři rychlostní zkoušky, stejně jako ve druhé etapě. Cílem projedou ty nejúspěšnější posádky v neděli 3. července v 15:00.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.