Do 43. Rally Bohemia odstartuje z mladoboleslavského Staroměstského náměstí již tuto sobotu mladá a nadějná posádka Autoklub Peugeot Rally Talentu, kterou představují Filip Mareš a Honza Hloušek.
Na letošní Rally Bohemia je přihlášeno celkem 142 posádek, z toho 89 se soudobými automobily v rámci Mistrovství České republiky v rally. Po skvělém výkonu na Rally Hustopeče, kde si mladíci za volantem vozu Peugeot 208 R2 vyjeli krásné druhé místo ve třídě 6 a absolutní devatenáctou pozici v MČR, je čeká opět konkurencí nabitá startovní listina. Kategorie dvoukolek je letos opravdu našlapaná, což rallyovým fanouškům nabízí kvalitní podívanou na vyrovnané souboje, odehrávající se mnohdy ve vteřinách. Posádka Mareš a Hloušek se na trať domácí „Bohemky“ vydá se startovním číslem 30 na dveřích svého Peugeotu 208 R2. „Na domácí Rally Bohemia se oba pochopitelně moc těšíme a doslova stříháme metr do startu závodu. Formát letošního ročníku je pozměněný. Trať nás zavede na známé i pro nás zcela nové úseky. Rychlostní zkoušky se svou délkou často vymykají českému standardu. To je ale právě ten prvek, který si v ČR jinde vyzkoušet nemůžeme a na který se s Honzou moc těšíme. Je nám ale oběma jasné, že nás čeká velmi náročná soutěž, která v nás už v předstihu vzbuzuje velký respekt. Pokračovat budou zcela určitě také tvrdé boje s konkurencí v naší početně obsazené třídě a my jsme připraveni udělat vše proto, abychom ani na našem domácím podniku v těchto bojích nehráli druhé housle,“ netají se bojovnou náladou Filip Mareš a pokračuje: „Rád bych pozval všechny naše příznivce nejen na samotnou soutěž, ale také na páteční autogramiádu v boleslavském Bondy Centru, na které nebudeme ani my po 20. hodině chybět,“ uzavírá předstartovní povídání semčický pilot.
43. Rally Bohemia 2016 startuje již tuto sobotu 2. 7. v 13:20 z mladoboleslavského Staroměstského náměstí. V cíli je první vůz očekáván na stejném místě v neděli 3. 7., krátce po 15. hodině. Pořadatelé připravili trať s celkovou délkou více než 150 ostrých kilometrů, rozložených do osmi měřených úseků.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.