Do 43. Rally Bohemia odstartuje z mladoboleslavského Staroměstského náměstí již tuto sobotu mladá a nadějná posádka Autoklub Peugeot Rally Talentu, kterou představují Filip Mareš a Honza Hloušek.
Na letošní Rally Bohemia je přihlášeno celkem 142 posádek, z toho 89 se soudobými automobily v rámci Mistrovství České republiky v rally. Po skvělém výkonu na Rally Hustopeče, kde si mladíci za volantem vozu Peugeot 208 R2 vyjeli krásné druhé místo ve třídě 6 a absolutní devatenáctou pozici v MČR, je čeká opět konkurencí nabitá startovní listina. Kategorie dvoukolek je letos opravdu našlapaná, což rallyovým fanouškům nabízí kvalitní podívanou na vyrovnané souboje, odehrávající se mnohdy ve vteřinách. Posádka Mareš a Hloušek se na trať domácí „Bohemky“ vydá se startovním číslem 30 na dveřích svého Peugeotu 208 R2. „Na domácí Rally Bohemia se oba pochopitelně moc těšíme a doslova stříháme metr do startu závodu. Formát letošního ročníku je pozměněný. Trať nás zavede na známé i pro nás zcela nové úseky. Rychlostní zkoušky se svou délkou často vymykají českému standardu. To je ale právě ten prvek, který si v ČR jinde vyzkoušet nemůžeme a na který se s Honzou moc těšíme. Je nám ale oběma jasné, že nás čeká velmi náročná soutěž, která v nás už v předstihu vzbuzuje velký respekt. Pokračovat budou zcela určitě také tvrdé boje s konkurencí v naší početně obsazené třídě a my jsme připraveni udělat vše proto, abychom ani na našem domácím podniku v těchto bojích nehráli druhé housle,“ netají se bojovnou náladou Filip Mareš a pokračuje: „Rád bych pozval všechny naše příznivce nejen na samotnou soutěž, ale také na páteční autogramiádu v boleslavském Bondy Centru, na které nebudeme ani my po 20. hodině chybět,“ uzavírá předstartovní povídání semčický pilot.
43. Rally Bohemia 2016 startuje již tuto sobotu 2. 7. v 13:20 z mladoboleslavského Staroměstského náměstí. V cíli je první vůz očekáván na stejném místě v neděli 3. 7., krátce po 15. hodině. Pořadatelé připravili trať s celkovou délkou více než 150 ostrých kilometrů, rozložených do osmi měřených úseků.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?