Do 43. Rally Bohemia odstartuje z mladoboleslavského Staroměstského náměstí již tuto sobotu mladá a nadějná posádka Autoklub Peugeot Rally Talentu, kterou představují Filip Mareš a Honza Hloušek.
Na letošní Rally Bohemia je přihlášeno celkem 142 posádek, z toho 89 se soudobými automobily v rámci Mistrovství České republiky v rally. Po skvělém výkonu na Rally Hustopeče, kde si mladíci za volantem vozu Peugeot 208 R2 vyjeli krásné druhé místo ve třídě 6 a absolutní devatenáctou pozici v MČR, je čeká opět konkurencí nabitá startovní listina. Kategorie dvoukolek je letos opravdu našlapaná, což rallyovým fanouškům nabízí kvalitní podívanou na vyrovnané souboje, odehrávající se mnohdy ve vteřinách. Posádka Mareš a Hloušek se na trať domácí „Bohemky“ vydá se startovním číslem 30 na dveřích svého Peugeotu 208 R2. „Na domácí Rally Bohemia se oba pochopitelně moc těšíme a doslova stříháme metr do startu závodu. Formát letošního ročníku je pozměněný. Trať nás zavede na známé i pro nás zcela nové úseky. Rychlostní zkoušky se svou délkou často vymykají českému standardu. To je ale právě ten prvek, který si v ČR jinde vyzkoušet nemůžeme a na který se s Honzou moc těšíme. Je nám ale oběma jasné, že nás čeká velmi náročná soutěž, která v nás už v předstihu vzbuzuje velký respekt. Pokračovat budou zcela určitě také tvrdé boje s konkurencí v naší početně obsazené třídě a my jsme připraveni udělat vše proto, abychom ani na našem domácím podniku v těchto bojích nehráli druhé housle,“ netají se bojovnou náladou Filip Mareš a pokračuje: „Rád bych pozval všechny naše příznivce nejen na samotnou soutěž, ale také na páteční autogramiádu v boleslavském Bondy Centru, na které nebudeme ani my po 20. hodině chybět,“ uzavírá předstartovní povídání semčický pilot.
43. Rally Bohemia 2016 startuje již tuto sobotu 2. 7. v 13:20 z mladoboleslavského Staroměstského náměstí. V cíli je první vůz očekáván na stejném místě v neděli 3. 7., krátce po 15. hodině. Pořadatelé připravili trať s celkovou délkou více než 150 ostrých kilometrů, rozložených do osmi měřených úseků.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.