Do 43. Rally Bohemia odstartuje z mladoboleslavského Staroměstského náměstí již tuto sobotu mladá a nadějná posádka Autoklub Peugeot Rally Talentu, kterou představují Filip Mareš a Honza Hloušek.
Na letošní Rally Bohemia je přihlášeno celkem 142 posádek, z toho 89 se soudobými automobily v rámci Mistrovství České republiky v rally. Po skvělém výkonu na Rally Hustopeče, kde si mladíci za volantem vozu Peugeot 208 R2 vyjeli krásné druhé místo ve třídě 6 a absolutní devatenáctou pozici v MČR, je čeká opět konkurencí nabitá startovní listina. Kategorie dvoukolek je letos opravdu našlapaná, což rallyovým fanouškům nabízí kvalitní podívanou na vyrovnané souboje, odehrávající se mnohdy ve vteřinách. Posádka Mareš a Hloušek se na trať domácí „Bohemky“ vydá se startovním číslem 30 na dveřích svého Peugeotu 208 R2. „Na domácí Rally Bohemia se oba pochopitelně moc těšíme a doslova stříháme metr do startu závodu. Formát letošního ročníku je pozměněný. Trať nás zavede na známé i pro nás zcela nové úseky. Rychlostní zkoušky se svou délkou často vymykají českému standardu. To je ale právě ten prvek, který si v ČR jinde vyzkoušet nemůžeme a na který se s Honzou moc těšíme. Je nám ale oběma jasné, že nás čeká velmi náročná soutěž, která v nás už v předstihu vzbuzuje velký respekt. Pokračovat budou zcela určitě také tvrdé boje s konkurencí v naší početně obsazené třídě a my jsme připraveni udělat vše proto, abychom ani na našem domácím podniku v těchto bojích nehráli druhé housle,“ netají se bojovnou náladou Filip Mareš a pokračuje: „Rád bych pozval všechny naše příznivce nejen na samotnou soutěž, ale také na páteční autogramiádu v boleslavském Bondy Centru, na které nebudeme ani my po 20. hodině chybět,“ uzavírá předstartovní povídání semčický pilot.
43. Rally Bohemia 2016 startuje již tuto sobotu 2. 7. v 13:20 z mladoboleslavského Staroměstského náměstí. V cíli je první vůz očekáván na stejném místě v neděli 3. 7., krátce po 15. hodině. Pořadatelé připravili trať s celkovou délkou více než 150 ostrých kilometrů, rozložených do osmi měřených úseků.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.