Ján Kundlák – v Hustopečích spokojenost jen s II. etapou

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 29. června 2016 08:43
Sdílej:

Jako na houpačce se museli cítit při Agrotec Petronas Syntium rally v Hustopečích Ján Kundlák s Michalou Rezkovou. Zatímco se první etapa smíšené posádce vůbec nepovedla, v sobotní části závodu byla s výsledkem spokojena. Náplastí za trochu trpký začátek soutěže jsou pak tři pódiová umístění v rámci hodnocení II. etapy.

Janko s Michalou se do Hustopečí velice těšili. Rally mezi vinohrady má své kouzlo a po seznamovacích jízdách si oba členové K.I.T. racing soutěž pochvalovali. „Pořadatelé připravili krásné a přitom náročné rychlostní zkoušky. Na soutěž v Hustopečích jsme se s Michalkou velmi těšili, neboť oběma nám tento závod připadá jako domácí. Těšili jsme se i na šotolinové úseky, které jsou v rámci rally v Česku spíše výjimečné. Trochu jsem měl strach z horší viditelnosti při jízdě v prachu, ale podmínky jsme měli všichni stejné. Oproti Krumlovu rosnička nepředpokládala výkyvy počasí, takže jsme se na závod náležitě těšili,“ popsal pocity před soutěží Ján Kundlák. Ve třídě 6, kam spadá i Peugeot 208 R2 slovensko – české posádky, se v Hustopečích sešlo pětadvacet soutěžících. Mezi českou přesilou zde bylo šest slovenských a jeden polský jezdec. Bohužel, pro Janka s Michalou bylo porovnání se soupeři v pátek příliš krátké. Úvodní erzetu zajeli v dobrém čase, ale o zkoušku dál již figuruje posádka mezi odstoupivšími.

„Do závodu jsme vstoupili dobře naladěni a hned v úvodu jsme chytili dobré tempo. Výsledný čas z bořetické zkoušky nás umístil na čtvrté místo ve třídě a ve dvoukolkách jsme byli pátí, s čímž jsem byl spokojený. Jenže na druhé RZ jsme zůstali stát na trati s poškozenými klínovými řemeny. Krásný začátek, smutný konec páteční části závodu. My jsme ale bojovníci a jen tak jsme se nevzdali, auto jsme opravili už na rychlostní zkoušce a dovezli jej mechanikům do servisu a v rámci super rally jsme naskočili do sobotních rychlostních zkoušek,“ popsal první odstoupení v letošní sezoně Ján Kundlák. Pošramocenou náladu si tedy pokusili napravit Janko s Michalou v sobotu a dle dosažených časů se jim to podařilo. Bezchybná jízda vynesla posádce tři nejrychlejší časy ve třídě a k tomu další dva časy na bedně. Velkou radost udělaly jistě i dílčí výsledky mezi dvoukolkami, kde Kundlák s Rezkovou zajeli dva třetí a dokonce i jeden stříbrný čas. V samostatném hodnocení II. etapy figuruje posádka Ján Kundlák – Michala Rezková na 24. místě absolutně a nepopulární bramborové příčce mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Pěkný příděl bodů si smíšená dvojice odváží za 2. místo ve třídě 6 a vítězství mezi juniory. Do úplného výčtu výsledků patří ještě vítězství ve třídě 6 v rámci MSR za druhou etapu.

„Krásná soutěž, nás může mrzet včerejší odstoupení, ale taková je rally. Náladu jsme si spravili v sobotu, kdy jsme se perfektně svezli. Nyní se již připravujeme na další závod. Naše cíle pro tento rok zůstávají stále ty stejné, potřebujeme poznávat tratě a učit se, takže určitě z Hustopečí neodcházíme zklamaní. Ba naopak, zase jsme se hodně naučili a myslím, že to v dalších závodech zužitkujeme. V sobotu se nám podařilo zajet pár výborných časů, z kterých máme obrovskou radost. Konkurence byla fakt silná a nikdo nám nedal nic zadarmo. To jsou závody, jaké jsme vždy chtěli J. Chtěl bych poděkovat Miške za perfektní práci v autě a celému týmu za podporu, kterou od nich neustále pociťujeme. Náš tým a naši partneři nás tlačí dopředu a my jim za to velmi děkujeme. Další soutěží, kde budeme startovat, bude Bohemia rally v Mladé Boleslavi, soutěž s velkým renomé. Přijďte nás podpořit, budeme se těšit z Vaší přízně :-)“ prozradil nadcházející plán Ján Kundlák. V okolí Mladé Boleslavi povezou Ján Kundlák s Michalou Rezkovou startovní číslo 31.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.