Jako na houpačce se museli cítit při Agrotec Petronas Syntium rally v Hustopečích Ján Kundlák s Michalou Rezkovou. Zatímco se první etapa smíšené posádce vůbec nepovedla, v sobotní části závodu byla s výsledkem spokojena. Náplastí za trochu trpký začátek soutěže jsou pak tři pódiová umístění v rámci hodnocení II. etapy.
Janko s Michalou se do Hustopečí velice těšili. Rally mezi vinohrady má své kouzlo a po seznamovacích jízdách si oba členové K.I.T. racing soutěž pochvalovali. „Pořadatelé připravili krásné a přitom náročné rychlostní zkoušky. Na soutěž v Hustopečích jsme se s Michalkou velmi těšili, neboť oběma nám tento závod připadá jako domácí. Těšili jsme se i na šotolinové úseky, které jsou v rámci rally v Česku spíše výjimečné. Trochu jsem měl strach z horší viditelnosti při jízdě v prachu, ale podmínky jsme měli všichni stejné. Oproti Krumlovu rosnička nepředpokládala výkyvy počasí, takže jsme se na závod náležitě těšili,“ popsal pocity před soutěží Ján Kundlák. Ve třídě 6, kam spadá i Peugeot 208 R2 slovensko – české posádky, se v Hustopečích sešlo pětadvacet soutěžících. Mezi českou přesilou zde bylo šest slovenských a jeden polský jezdec. Bohužel, pro Janka s Michalou bylo porovnání se soupeři v pátek příliš krátké. Úvodní erzetu zajeli v dobrém čase, ale o zkoušku dál již figuruje posádka mezi odstoupivšími.
„Do závodu jsme vstoupili dobře naladěni a hned v úvodu jsme chytili dobré tempo. Výsledný čas z bořetické zkoušky nás umístil na čtvrté místo ve třídě a ve dvoukolkách jsme byli pátí, s čímž jsem byl spokojený. Jenže na druhé RZ jsme zůstali stát na trati s poškozenými klínovými řemeny. Krásný začátek, smutný konec páteční části závodu. My jsme ale bojovníci a jen tak jsme se nevzdali, auto jsme opravili už na rychlostní zkoušce a dovezli jej mechanikům do servisu a v rámci super rally jsme naskočili do sobotních rychlostních zkoušek,“ popsal první odstoupení v letošní sezoně Ján Kundlák. Pošramocenou náladu si tedy pokusili napravit Janko s Michalou v sobotu a dle dosažených časů se jim to podařilo. Bezchybná jízda vynesla posádce tři nejrychlejší časy ve třídě a k tomu další dva časy na bedně. Velkou radost udělaly jistě i dílčí výsledky mezi dvoukolkami, kde Kundlák s Rezkovou zajeli dva třetí a dokonce i jeden stříbrný čas. V samostatném hodnocení II. etapy figuruje posádka Ján Kundlák – Michala Rezková na 24. místě absolutně a nepopulární bramborové příčce mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Pěkný příděl bodů si smíšená dvojice odváží za 2. místo ve třídě 6 a vítězství mezi juniory. Do úplného výčtu výsledků patří ještě vítězství ve třídě 6 v rámci MSR za druhou etapu.
„Krásná soutěž, nás může mrzet včerejší odstoupení, ale taková je rally. Náladu jsme si spravili v sobotu, kdy jsme se perfektně svezli. Nyní se již připravujeme na další závod. Naše cíle pro tento rok zůstávají stále ty stejné, potřebujeme poznávat tratě a učit se, takže určitě z Hustopečí neodcházíme zklamaní. Ba naopak, zase jsme se hodně naučili a myslím, že to v dalších závodech zužitkujeme. V sobotu se nám podařilo zajet pár výborných časů, z kterých máme obrovskou radost. Konkurence byla fakt silná a nikdo nám nedal nic zadarmo. To jsou závody, jaké jsme vždy chtěli J. Chtěl bych poděkovat Miške za perfektní práci v autě a celému týmu za podporu, kterou od nich neustále pociťujeme. Náš tým a naši partneři nás tlačí dopředu a my jim za to velmi děkujeme. Další soutěží, kde budeme startovat, bude Bohemia rally v Mladé Boleslavi, soutěž s velkým renomé. Přijďte nás podpořit, budeme se těšit z Vaší přízně :-)“ prozradil nadcházející plán Ján Kundlák. V okolí Mladé Boleslavi povezou Ján Kundlák s Michalou Rezkovou startovní číslo 31.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.