Jako na houpačce se museli cítit při Agrotec Petronas Syntium rally v Hustopečích Ján Kundlák s Michalou Rezkovou. Zatímco se první etapa smíšené posádce vůbec nepovedla, v sobotní části závodu byla s výsledkem spokojena. Náplastí za trochu trpký začátek soutěže jsou pak tři pódiová umístění v rámci hodnocení II. etapy.
Janko s Michalou se do Hustopečí velice těšili. Rally mezi vinohrady má své kouzlo a po seznamovacích jízdách si oba členové K.I.T. racing soutěž pochvalovali. „Pořadatelé připravili krásné a přitom náročné rychlostní zkoušky. Na soutěž v Hustopečích jsme se s Michalkou velmi těšili, neboť oběma nám tento závod připadá jako domácí. Těšili jsme se i na šotolinové úseky, které jsou v rámci rally v Česku spíše výjimečné. Trochu jsem měl strach z horší viditelnosti při jízdě v prachu, ale podmínky jsme měli všichni stejné. Oproti Krumlovu rosnička nepředpokládala výkyvy počasí, takže jsme se na závod náležitě těšili,“ popsal pocity před soutěží Ján Kundlák. Ve třídě 6, kam spadá i Peugeot 208 R2 slovensko – české posádky, se v Hustopečích sešlo pětadvacet soutěžících. Mezi českou přesilou zde bylo šest slovenských a jeden polský jezdec. Bohužel, pro Janka s Michalou bylo porovnání se soupeři v pátek příliš krátké. Úvodní erzetu zajeli v dobrém čase, ale o zkoušku dál již figuruje posádka mezi odstoupivšími.
„Do závodu jsme vstoupili dobře naladěni a hned v úvodu jsme chytili dobré tempo. Výsledný čas z bořetické zkoušky nás umístil na čtvrté místo ve třídě a ve dvoukolkách jsme byli pátí, s čímž jsem byl spokojený. Jenže na druhé RZ jsme zůstali stát na trati s poškozenými klínovými řemeny. Krásný začátek, smutný konec páteční části závodu. My jsme ale bojovníci a jen tak jsme se nevzdali, auto jsme opravili už na rychlostní zkoušce a dovezli jej mechanikům do servisu a v rámci super rally jsme naskočili do sobotních rychlostních zkoušek,“ popsal první odstoupení v letošní sezoně Ján Kundlák. Pošramocenou náladu si tedy pokusili napravit Janko s Michalou v sobotu a dle dosažených časů se jim to podařilo. Bezchybná jízda vynesla posádce tři nejrychlejší časy ve třídě a k tomu další dva časy na bedně. Velkou radost udělaly jistě i dílčí výsledky mezi dvoukolkami, kde Kundlák s Rezkovou zajeli dva třetí a dokonce i jeden stříbrný čas. V samostatném hodnocení II. etapy figuruje posádka Ján Kundlák – Michala Rezková na 24. místě absolutně a nepopulární bramborové příčce mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Pěkný příděl bodů si smíšená dvojice odváží za 2. místo ve třídě 6 a vítězství mezi juniory. Do úplného výčtu výsledků patří ještě vítězství ve třídě 6 v rámci MSR za druhou etapu.
„Krásná soutěž, nás může mrzet včerejší odstoupení, ale taková je rally. Náladu jsme si spravili v sobotu, kdy jsme se perfektně svezli. Nyní se již připravujeme na další závod. Naše cíle pro tento rok zůstávají stále ty stejné, potřebujeme poznávat tratě a učit se, takže určitě z Hustopečí neodcházíme zklamaní. Ba naopak, zase jsme se hodně naučili a myslím, že to v dalších závodech zužitkujeme. V sobotu se nám podařilo zajet pár výborných časů, z kterých máme obrovskou radost. Konkurence byla fakt silná a nikdo nám nedal nic zadarmo. To jsou závody, jaké jsme vždy chtěli J. Chtěl bych poděkovat Miške za perfektní práci v autě a celému týmu za podporu, kterou od nich neustále pociťujeme. Náš tým a naši partneři nás tlačí dopředu a my jim za to velmi děkujeme. Další soutěží, kde budeme startovat, bude Bohemia rally v Mladé Boleslavi, soutěž s velkým renomé. Přijďte nás podpořit, budeme se těšit z Vaší přízně :-)“ prozradil nadcházející plán Ján Kundlák. V okolí Mladé Boleslavi povezou Ján Kundlák s Michalou Rezkovou startovní číslo 31.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?