Jako na houpačce se museli cítit při Agrotec Petronas Syntium rally v Hustopečích Ján Kundlák s Michalou Rezkovou. Zatímco se první etapa smíšené posádce vůbec nepovedla, v sobotní části závodu byla s výsledkem spokojena. Náplastí za trochu trpký začátek soutěže jsou pak tři pódiová umístění v rámci hodnocení II. etapy.
Janko s Michalou se do Hustopečí velice těšili. Rally mezi vinohrady má své kouzlo a po seznamovacích jízdách si oba členové K.I.T. racing soutěž pochvalovali. „Pořadatelé připravili krásné a přitom náročné rychlostní zkoušky. Na soutěž v Hustopečích jsme se s Michalkou velmi těšili, neboť oběma nám tento závod připadá jako domácí. Těšili jsme se i na šotolinové úseky, které jsou v rámci rally v Česku spíše výjimečné. Trochu jsem měl strach z horší viditelnosti při jízdě v prachu, ale podmínky jsme měli všichni stejné. Oproti Krumlovu rosnička nepředpokládala výkyvy počasí, takže jsme se na závod náležitě těšili,“ popsal pocity před soutěží Ján Kundlák. Ve třídě 6, kam spadá i Peugeot 208 R2 slovensko – české posádky, se v Hustopečích sešlo pětadvacet soutěžících. Mezi českou přesilou zde bylo šest slovenských a jeden polský jezdec. Bohužel, pro Janka s Michalou bylo porovnání se soupeři v pátek příliš krátké. Úvodní erzetu zajeli v dobrém čase, ale o zkoušku dál již figuruje posádka mezi odstoupivšími.
„Do závodu jsme vstoupili dobře naladěni a hned v úvodu jsme chytili dobré tempo. Výsledný čas z bořetické zkoušky nás umístil na čtvrté místo ve třídě a ve dvoukolkách jsme byli pátí, s čímž jsem byl spokojený. Jenže na druhé RZ jsme zůstali stát na trati s poškozenými klínovými řemeny. Krásný začátek, smutný konec páteční části závodu. My jsme ale bojovníci a jen tak jsme se nevzdali, auto jsme opravili už na rychlostní zkoušce a dovezli jej mechanikům do servisu a v rámci super rally jsme naskočili do sobotních rychlostních zkoušek,“ popsal první odstoupení v letošní sezoně Ján Kundlák. Pošramocenou náladu si tedy pokusili napravit Janko s Michalou v sobotu a dle dosažených časů se jim to podařilo. Bezchybná jízda vynesla posádce tři nejrychlejší časy ve třídě a k tomu další dva časy na bedně. Velkou radost udělaly jistě i dílčí výsledky mezi dvoukolkami, kde Kundlák s Rezkovou zajeli dva třetí a dokonce i jeden stříbrný čas. V samostatném hodnocení II. etapy figuruje posádka Ján Kundlák – Michala Rezková na 24. místě absolutně a nepopulární bramborové příčce mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Pěkný příděl bodů si smíšená dvojice odváží za 2. místo ve třídě 6 a vítězství mezi juniory. Do úplného výčtu výsledků patří ještě vítězství ve třídě 6 v rámci MSR za druhou etapu.
„Krásná soutěž, nás může mrzet včerejší odstoupení, ale taková je rally. Náladu jsme si spravili v sobotu, kdy jsme se perfektně svezli. Nyní se již připravujeme na další závod. Naše cíle pro tento rok zůstávají stále ty stejné, potřebujeme poznávat tratě a učit se, takže určitě z Hustopečí neodcházíme zklamaní. Ba naopak, zase jsme se hodně naučili a myslím, že to v dalších závodech zužitkujeme. V sobotu se nám podařilo zajet pár výborných časů, z kterých máme obrovskou radost. Konkurence byla fakt silná a nikdo nám nedal nic zadarmo. To jsou závody, jaké jsme vždy chtěli J. Chtěl bych poděkovat Miške za perfektní práci v autě a celému týmu za podporu, kterou od nich neustále pociťujeme. Náš tým a naši partneři nás tlačí dopředu a my jim za to velmi děkujeme. Další soutěží, kde budeme startovat, bude Bohemia rally v Mladé Boleslavi, soutěž s velkým renomé. Přijďte nás podpořit, budeme se těšit z Vaší přízně :-)“ prozradil nadcházející plán Ján Kundlák. V okolí Mladé Boleslavi povezou Ján Kundlák s Michalou Rezkovou startovní číslo 31.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?