Nově otevřená mladoboleslavská kavárna „…škoda nezajít“ ve spolupráci s pořadatelem Rally Bohemia Vás zvou na obří jahodový koláč. Výtěžek z prodeje koláče bude věnován špičkovému spolujezdci Petru Grossovi, který se zotavuje ze zranění při Rally Krkonoše 2014.
Od časného sobotního rána 2. července bude tým kavárny „…škoda nezajít“ na Staroměstském náměstí v Mladé Boleslavi připravovat obří 20 metrů dlouhý koláč z 80 kilogramů jahod. „Příprava koláče bude trvat asi pět hodin a budeme ho připravovat před kavárnou pod vedením skvělého cukráře Laszlo Sztancsika, se kterým spolupracujeme. Jahody nám na něj daruje firma Berry servis. Koláč bude dokončen před startem Rally Bohemia 2016 zde na Staroměstském náměstí,“ oznamuje za kavárnu Zuzana Hradcová.
Ve 12:45 hodin proběhne slavnostní rozkrojení koláče. To provede legendární bývalý jezdec továrního týmu Škoda Johny Haugland za přítomnosti dalších osobností z historie Rally Bohemia. Na to plynule naváže začátek startu 43. Rally Bohemia, když první vůz sjede za startovní rampy v 13:20. Během sobotního odpoledne, kdy budou na náměstí postupně probíhat starty všech částí soutěže, budou jednotlivé porce dvacetimetrového koláče k prodeji, až do jeho rozebrání. Výtěžek z prodeje koláče kavárna věnuje Petru Grossovi jako příspěvek na jeho rekonvalescenci, kterou prochází po svém velmi těžkém zranění, které utrpěl při Rally Krkonoše v listopadu 2014. „Rádi bychom na koláč pozvali místní diváky, fanoušky z celé republiky i zástupce závodních týmů. Jde o nadšeneckou akci pro dobrou věc. A především věříme, že Vám bude chutnat!“ zve tým kavárny i organizátoři Rally Bohemia. Další informace a umístění kavárny můžete nalézt zde: www.facebook.com/skodanezajit
Petra Grosse není třeba žádnému fanouškovi rallye představovat, protože on sám je velkou součástí historie českého rallysportu posledních více než třiceti let. Jen pro úplnost tedy dodejme, že dlouhých 13 let úspěšně působil jako člen továrního týmu AZNP Škoda Mladá Boleslav a následně Škoda Motorsport, absolvoval doposavad přibližně 350 závodů, z toho 71 soutěží Mistrovství Světa. 4x se stal Mistrem České republiky v rally, 3x držitelem titulu Spolujezdec roku, 2x vítězem Poháru míru a přátelství, a takto bychom mohli pokračovat.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.