„V Hustopečích to máme rádi a většinou se nám tam daří.“ Přesně s takovou náladou odjížděli na Rally Hustopeče Jaroslav Pešl, Roman Pešek a s nimi také mechanici a fanoušci JP Motorsport teamu.
A přesně podle tohoto vymodleného scénáře to také v jihomoravských vinicích dopadlo. Pešl s Peškem, kteří jeli na třetím z celkového počtu šesti závodů MČR v rally tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, vybojovali v početné a také silné konkurenci druhé místo ve své třídě 3 a v absolutním pořadí skončili třináctí. V průběžném pořadí MČR ve třídě 3 drží posádka parádní třetí příčku.
V Hustopečích se Pešl s Peškem hned od začátku pevně usadili v první trojce ve své třídě a v podstatě se tam drželi po celý závod. „Jezdí se nám tady vždycky tak nějak dobře a potvrdilo se to i tentokrát. Ze začátku jsme nejeli ani na doraz, ani nějak zadrženě, sedlo nám to tak akorát,“ popsal třetí podnik velkého mistráku pilot posádky Jaroslav Pešl, jenž se konstantně držel na třetím místě.
Když pak zhruba v polovině soutěže musel po havárii odstoupit vedoucí Kopáček, posunul se druhý Březík do čela a Pešl na druhé místo, které bezpečně uhájil až do konce. Po šestém místě na Šumavě a páté příčce v Českém Krumlově tak druhé místo ve třídě z Hustopeč je zatím jasně nejlepším počinem sezony. „S výsledkem jsme samozřejmě spokojeni, už jsme i pořádný přísun bodů potřebovali. Možná se ty body budou v závěrečném zúčtování pěkně hodit,“ usmíval se v cíli stříbrný Jaroslav Pešl. Podle něj bylo důležité, že se mu podařilo udržet konstantní výkon po celé dva dny. „Prostě jsme udělali méně chyb, než naši soupeři. To bylo pro výsledek důležité,“ byl přesvědčen jezdec, jenž po stříbrném úspěchu neopomněl poděkovat svému týmu. „Moc bych chtěl poděkovat klukům mechanikům – Petrovi, Pavlovi a Markovi. Odvedli skvělou práci, auto bylo výborně připravené a i na rally klapalo všechno skvěle,“ konstatoval Jaroslav Pešl.
K výbornému víkendu JP Motorsport teamu na hustopečské soutěži, které se často přezdívá „rally mezi vinohrady“, nemalým dílem přispělo také samotné víno. „Už před závody jsme od našich známých ve sklípku dostali opravdu výborné víno, ze kterého nám vůbec nic nezbylo. I takováto pohoda přispěla k tomu, že jsme pak měli dobré závody a super výsledek. S takovým víkendem musíme být skutečně hodně spokojeni,“ pochvaloval si Rally Hustopeče pilot posádky a šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl.
Dlouhého oddechu od závodních tratí se posádce JP Motorsport teamu nedostane. Hned o prvním červencovém víkendu je na řadě čtvrtý závod seriálu MČR v rally – Rally Bohemia.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?