Pešlovy Hustopeče: dobré vínko + mechanici = super výsledek

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 24. června 2016 19:53
Sdílej:

„V Hustopečích to máme rádi a většinou se nám tam daří.“ Přesně s takovou náladou odjížděli na Rally Hustopeče Jaroslav Pešl, Roman Pešek a s nimi také mechanici a fanoušci JP Motorsport teamu.

A přesně podle tohoto vymodleného scénáře to také v jihomoravských vinicích dopadlo. Pešl s Peškem, kteří jeli na třetím z celkového počtu šesti závodů MČR v rally tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, vybojovali v početné a také silné konkurenci druhé místo ve své třídě 3 a v absolutním pořadí skončili třináctí. V průběžném pořadí MČR ve třídě 3 drží posádka parádní třetí příčku. 

V Hustopečích se Pešl s Peškem hned od začátku pevně usadili v první trojce ve své třídě a v podstatě se tam drželi po celý závod. „Jezdí se nám tady vždycky tak nějak dobře a potvrdilo se to i tentokrát. Ze začátku jsme nejeli ani na doraz, ani nějak zadrženě, sedlo nám to tak akorát,“ popsal třetí podnik velkého mistráku pilot posádky Jaroslav Pešl, jenž se konstantně držel na třetím místě.    

Když pak zhruba v polovině soutěže musel po havárii odstoupit vedoucí Kopáček, posunul se druhý Březík do čela a Pešl na druhé místo, které bezpečně uhájil až do konce. Po šestém místě na Šumavě a páté příčce v Českém Krumlově tak druhé místo ve třídě z Hustopeč je zatím jasně nejlepším počinem sezony. „S výsledkem jsme samozřejmě spokojeni, už jsme i pořádný přísun bodů potřebovali. Možná se ty body budou v závěrečném zúčtování pěkně hodit,“ usmíval se v cíli stříbrný Jaroslav Pešl. Podle něj bylo důležité, že se mu podařilo udržet konstantní výkon po celé dva dny. „Prostě jsme udělali méně chyb, než naši soupeři. To bylo pro výsledek důležité,“ byl přesvědčen jezdec, jenž po stříbrném úspěchu neopomněl poděkovat svému týmu. „Moc bych chtěl poděkovat klukům mechanikům – Petrovi, Pavlovi a Markovi. Odvedli skvělou práci, auto bylo výborně připravené a i na rally klapalo všechno skvěle,“ konstatoval Jaroslav Pešl.

K výbornému víkendu JP Motorsport teamu na hustopečské soutěži, které se často přezdívá „rally mezi vinohrady“, nemalým dílem přispělo také samotné víno. „Už před závody jsme od našich známých ve sklípku dostali opravdu výborné víno, ze kterého nám vůbec nic nezbylo. I takováto pohoda přispěla k tomu, že jsme pak měli dobré závody a super výsledek. S takovým víkendem musíme být skutečně hodně spokojeni,“ pochvaloval si Rally Hustopeče pilot posádky a šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl. 

Dlouhého oddechu od závodních tratí se posádce JP Motorsport teamu nedostane. Hned o prvním červencovém víkendu je na řadě čtvrtý závod seriálu MČR v rally – Rally Bohemia.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.