„V Hustopečích to máme rádi a většinou se nám tam daří.“ Přesně s takovou náladou odjížděli na Rally Hustopeče Jaroslav Pešl, Roman Pešek a s nimi také mechanici a fanoušci JP Motorsport teamu.
A přesně podle tohoto vymodleného scénáře to také v jihomoravských vinicích dopadlo. Pešl s Peškem, kteří jeli na třetím z celkového počtu šesti závodů MČR v rally tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, vybojovali v početné a také silné konkurenci druhé místo ve své třídě 3 a v absolutním pořadí skončili třináctí. V průběžném pořadí MČR ve třídě 3 drží posádka parádní třetí příčku.
V Hustopečích se Pešl s Peškem hned od začátku pevně usadili v první trojce ve své třídě a v podstatě se tam drželi po celý závod. „Jezdí se nám tady vždycky tak nějak dobře a potvrdilo se to i tentokrát. Ze začátku jsme nejeli ani na doraz, ani nějak zadrženě, sedlo nám to tak akorát,“ popsal třetí podnik velkého mistráku pilot posádky Jaroslav Pešl, jenž se konstantně držel na třetím místě.
Když pak zhruba v polovině soutěže musel po havárii odstoupit vedoucí Kopáček, posunul se druhý Březík do čela a Pešl na druhé místo, které bezpečně uhájil až do konce. Po šestém místě na Šumavě a páté příčce v Českém Krumlově tak druhé místo ve třídě z Hustopeč je zatím jasně nejlepším počinem sezony. „S výsledkem jsme samozřejmě spokojeni, už jsme i pořádný přísun bodů potřebovali. Možná se ty body budou v závěrečném zúčtování pěkně hodit,“ usmíval se v cíli stříbrný Jaroslav Pešl. Podle něj bylo důležité, že se mu podařilo udržet konstantní výkon po celé dva dny. „Prostě jsme udělali méně chyb, než naši soupeři. To bylo pro výsledek důležité,“ byl přesvědčen jezdec, jenž po stříbrném úspěchu neopomněl poděkovat svému týmu. „Moc bych chtěl poděkovat klukům mechanikům – Petrovi, Pavlovi a Markovi. Odvedli skvělou práci, auto bylo výborně připravené a i na rally klapalo všechno skvěle,“ konstatoval Jaroslav Pešl.
K výbornému víkendu JP Motorsport teamu na hustopečské soutěži, které se často přezdívá „rally mezi vinohrady“, nemalým dílem přispělo také samotné víno. „Už před závody jsme od našich známých ve sklípku dostali opravdu výborné víno, ze kterého nám vůbec nic nezbylo. I takováto pohoda přispěla k tomu, že jsme pak měli dobré závody a super výsledek. S takovým víkendem musíme být skutečně hodně spokojeni,“ pochvaloval si Rally Hustopeče pilot posádky a šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl.
Dlouhého oddechu od závodních tratí se posádce JP Motorsport teamu nedostane. Hned o prvním červencovém víkendu je na řadě čtvrtý závod seriálu MČR v rally – Rally Bohemia.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?