„V Hustopečích to máme rádi a většinou se nám tam daří.“ Přesně s takovou náladou odjížděli na Rally Hustopeče Jaroslav Pešl, Roman Pešek a s nimi také mechanici a fanoušci JP Motorsport teamu.
A přesně podle tohoto vymodleného scénáře to také v jihomoravských vinicích dopadlo. Pešl s Peškem, kteří jeli na třetím z celkového počtu šesti závodů MČR v rally tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, vybojovali v početné a také silné konkurenci druhé místo ve své třídě 3 a v absolutním pořadí skončili třináctí. V průběžném pořadí MČR ve třídě 3 drží posádka parádní třetí příčku.
V Hustopečích se Pešl s Peškem hned od začátku pevně usadili v první trojce ve své třídě a v podstatě se tam drželi po celý závod. „Jezdí se nám tady vždycky tak nějak dobře a potvrdilo se to i tentokrát. Ze začátku jsme nejeli ani na doraz, ani nějak zadrženě, sedlo nám to tak akorát,“ popsal třetí podnik velkého mistráku pilot posádky Jaroslav Pešl, jenž se konstantně držel na třetím místě.
Když pak zhruba v polovině soutěže musel po havárii odstoupit vedoucí Kopáček, posunul se druhý Březík do čela a Pešl na druhé místo, které bezpečně uhájil až do konce. Po šestém místě na Šumavě a páté příčce v Českém Krumlově tak druhé místo ve třídě z Hustopeč je zatím jasně nejlepším počinem sezony. „S výsledkem jsme samozřejmě spokojeni, už jsme i pořádný přísun bodů potřebovali. Možná se ty body budou v závěrečném zúčtování pěkně hodit,“ usmíval se v cíli stříbrný Jaroslav Pešl. Podle něj bylo důležité, že se mu podařilo udržet konstantní výkon po celé dva dny. „Prostě jsme udělali méně chyb, než naši soupeři. To bylo pro výsledek důležité,“ byl přesvědčen jezdec, jenž po stříbrném úspěchu neopomněl poděkovat svému týmu. „Moc bych chtěl poděkovat klukům mechanikům – Petrovi, Pavlovi a Markovi. Odvedli skvělou práci, auto bylo výborně připravené a i na rally klapalo všechno skvěle,“ konstatoval Jaroslav Pešl.
K výbornému víkendu JP Motorsport teamu na hustopečské soutěži, které se často přezdívá „rally mezi vinohrady“, nemalým dílem přispělo také samotné víno. „Už před závody jsme od našich známých ve sklípku dostali opravdu výborné víno, ze kterého nám vůbec nic nezbylo. I takováto pohoda přispěla k tomu, že jsme pak měli dobré závody a super výsledek. S takovým víkendem musíme být skutečně hodně spokojeni,“ pochvaloval si Rally Hustopeče pilot posádky a šéf JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl.
Dlouhého oddechu od závodních tratí se posádce JP Motorsport teamu nedostane. Hned o prvním červencovém víkendu je na řadě čtvrtý závod seriálu MČR v rally – Rally Bohemia.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.