XII. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, tedy soutěž pořádaná „mezi vinohrady“, hostila o uplynulém víkendu již třetí podnik letošního Mistrovství České republiky v rally. Uzavřít první polovinu šestidílného seriálu, přijela na jih Moravy i posádka Filip Mareš a Jan Hloušek, hájící barvy Autoklub Peugeot Rally Talent.
Letos tradičně velmi silnou konkurenci posádek se speciály kategorie R2, doplnili v okolí Hustopečí účastníci slovenského mistrovství, do kterého byla soutěž premiérově zařazena. Proti nedávným vítězům Rallye Český Krumlov, se tak na start závodu postavilo celkem 24 dvojic s vozem třídy 6, připravených vyzvat posádku bílo-zlatého Peugeotu 208 R2. Už úvodní rychlostní zkoušky ovšem naznačily, že i tentokrát se Filip s Honzou budou ucházet o čelní příčky a po opatrnějším začátku se díky několika skvělým časům dokázali v průběhu první etapy propracovat až na druhé místo ve třídě a třetí v kategorii „dvoukolek“. A to i přesto, že se Filip přiznal k jezdeckým chybám. „Začátek závodu nás nezastihl ve zcela optimální formě a drobnými chybami jsme se zbytečně připravovali o drahocenný čas. Tou největší bylo couvání v diváckém místě na RZ 2, kde jsme „nechali“ deset vteřin. V druhé sekci první etapy jsme si ale spravili chuť a díky jednomu vítězství a dvěma druhým časům, jsme se posunuli na druhé místo po první etapě.“ popisuje úvod závodu čtyřiadvacetiletý pilot.
Ve druhém dni pokračovali Filip s Honzou v nastoleném tempu a pravidelně zajížděli časy v popředí třídy 6. I přes drobná zdržení za soupeři, která je potkala v obou průjezdech polokruhovou RZ Starovice, si mladá posádka s přehledem udržela svou stříbrnou pozici až do cíle náročného závodu. Absolutní devatenáctá pozice současně znamenala také vítězství mezi juniory a „bramboru“ v hodnocení dvoukolek. „Po celou dobu závodu jelo čelo třídy velmi rychle a my jsme rádi, že se nám dařilo držet stabilně vysoké tempo. Musíme ale sportovně uznat, že na vítězství jsme tentokrát neměli a s druhým místem z Hustopečí jsme tedy spokojeni. S některými časy jsme ale spokojeni už méně, takže máme rozhodně na čem pracovat. Určitě si ale ceníme slušného bodového přídělu a především skutečnosti, že se nám podařilo dokončit všechny tři dosavadní závody. Za to bych chtěl velmi poděkovat všem, kteří na tom mají svůj podíl,“ hodnotí uplynulou část sezóny semčický soutěžák a dodává: „Je fantastické, jaká konkurence se letos ve „dvoukolkách“ sešla a my si souboje se soupeři opravdu velmi užíváme. Už nyní se nemůžeme dočkat jejich pokračování na naší domácí Rally Bohemia,“ vzhlíží k prvnímu červencovému víkendu jezdec týmu Autoklub Peugeot Rally Talent.
Slova chvály pro mladou posádku našel v polovině sezóny také manažer týmu Stanislav Kafka: „Jsem opravdu velmi spokojený s výkony posádky našeho týmu. Kluci nastoupili do již rozjetého projektu a hned svými výkony opravdu zaujali. Přitom všechny odjeté rally byly hodně náročné. Doufám, že i na budoucí domácí Rally Bohemia udrží posádka nastolené tempo a opět jí najdeme vysoko na stupni vítězů.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.