XII. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, tedy soutěž pořádaná „mezi vinohrady“, hostila o uplynulém víkendu již třetí podnik letošního Mistrovství České republiky v rally. Uzavřít první polovinu šestidílného seriálu, přijela na jih Moravy i posádka Filip Mareš a Jan Hloušek, hájící barvy Autoklub Peugeot Rally Talent.
Letos tradičně velmi silnou konkurenci posádek se speciály kategorie R2, doplnili v okolí Hustopečí účastníci slovenského mistrovství, do kterého byla soutěž premiérově zařazena. Proti nedávným vítězům Rallye Český Krumlov, se tak na start závodu postavilo celkem 24 dvojic s vozem třídy 6, připravených vyzvat posádku bílo-zlatého Peugeotu 208 R2. Už úvodní rychlostní zkoušky ovšem naznačily, že i tentokrát se Filip s Honzou budou ucházet o čelní příčky a po opatrnějším začátku se díky několika skvělým časům dokázali v průběhu první etapy propracovat až na druhé místo ve třídě a třetí v kategorii „dvoukolek“. A to i přesto, že se Filip přiznal k jezdeckým chybám. „Začátek závodu nás nezastihl ve zcela optimální formě a drobnými chybami jsme se zbytečně připravovali o drahocenný čas. Tou největší bylo couvání v diváckém místě na RZ 2, kde jsme „nechali“ deset vteřin. V druhé sekci první etapy jsme si ale spravili chuť a díky jednomu vítězství a dvěma druhým časům, jsme se posunuli na druhé místo po první etapě.“ popisuje úvod závodu čtyřiadvacetiletý pilot.
Ve druhém dni pokračovali Filip s Honzou v nastoleném tempu a pravidelně zajížděli časy v popředí třídy 6. I přes drobná zdržení za soupeři, která je potkala v obou průjezdech polokruhovou RZ Starovice, si mladá posádka s přehledem udržela svou stříbrnou pozici až do cíle náročného závodu. Absolutní devatenáctá pozice současně znamenala také vítězství mezi juniory a „bramboru“ v hodnocení dvoukolek. „Po celou dobu závodu jelo čelo třídy velmi rychle a my jsme rádi, že se nám dařilo držet stabilně vysoké tempo. Musíme ale sportovně uznat, že na vítězství jsme tentokrát neměli a s druhým místem z Hustopečí jsme tedy spokojeni. S některými časy jsme ale spokojeni už méně, takže máme rozhodně na čem pracovat. Určitě si ale ceníme slušného bodového přídělu a především skutečnosti, že se nám podařilo dokončit všechny tři dosavadní závody. Za to bych chtěl velmi poděkovat všem, kteří na tom mají svůj podíl,“ hodnotí uplynulou část sezóny semčický soutěžák a dodává: „Je fantastické, jaká konkurence se letos ve „dvoukolkách“ sešla a my si souboje se soupeři opravdu velmi užíváme. Už nyní se nemůžeme dočkat jejich pokračování na naší domácí Rally Bohemia,“ vzhlíží k prvnímu červencovému víkendu jezdec týmu Autoklub Peugeot Rally Talent.
Slova chvály pro mladou posádku našel v polovině sezóny také manažer týmu Stanislav Kafka: „Jsem opravdu velmi spokojený s výkony posádky našeho týmu. Kluci nastoupili do již rozjetého projektu a hned svými výkony opravdu zaujali. Přitom všechny odjeté rally byly hodně náročné. Doufám, že i na budoucí domácí Rally Bohemia udrží posádka nastolené tempo a opět jí najdeme vysoko na stupni vítězů.“
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?