XII. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, tedy soutěž pořádaná „mezi vinohrady“, hostila o uplynulém víkendu již třetí podnik letošního Mistrovství České republiky v rally. Uzavřít první polovinu šestidílného seriálu, přijela na jih Moravy i posádka Filip Mareš a Jan Hloušek, hájící barvy Autoklub Peugeot Rally Talent.
Letos tradičně velmi silnou konkurenci posádek se speciály kategorie R2, doplnili v okolí Hustopečí účastníci slovenského mistrovství, do kterého byla soutěž premiérově zařazena. Proti nedávným vítězům Rallye Český Krumlov, se tak na start závodu postavilo celkem 24 dvojic s vozem třídy 6, připravených vyzvat posádku bílo-zlatého Peugeotu 208 R2. Už úvodní rychlostní zkoušky ovšem naznačily, že i tentokrát se Filip s Honzou budou ucházet o čelní příčky a po opatrnějším začátku se díky několika skvělým časům dokázali v průběhu první etapy propracovat až na druhé místo ve třídě a třetí v kategorii „dvoukolek“. A to i přesto, že se Filip přiznal k jezdeckým chybám. „Začátek závodu nás nezastihl ve zcela optimální formě a drobnými chybami jsme se zbytečně připravovali o drahocenný čas. Tou největší bylo couvání v diváckém místě na RZ 2, kde jsme „nechali“ deset vteřin. V druhé sekci první etapy jsme si ale spravili chuť a díky jednomu vítězství a dvěma druhým časům, jsme se posunuli na druhé místo po první etapě.“ popisuje úvod závodu čtyřiadvacetiletý pilot.
Ve druhém dni pokračovali Filip s Honzou v nastoleném tempu a pravidelně zajížděli časy v popředí třídy 6. I přes drobná zdržení za soupeři, která je potkala v obou průjezdech polokruhovou RZ Starovice, si mladá posádka s přehledem udržela svou stříbrnou pozici až do cíle náročného závodu. Absolutní devatenáctá pozice současně znamenala také vítězství mezi juniory a „bramboru“ v hodnocení dvoukolek. „Po celou dobu závodu jelo čelo třídy velmi rychle a my jsme rádi, že se nám dařilo držet stabilně vysoké tempo. Musíme ale sportovně uznat, že na vítězství jsme tentokrát neměli a s druhým místem z Hustopečí jsme tedy spokojeni. S některými časy jsme ale spokojeni už méně, takže máme rozhodně na čem pracovat. Určitě si ale ceníme slušného bodového přídělu a především skutečnosti, že se nám podařilo dokončit všechny tři dosavadní závody. Za to bych chtěl velmi poděkovat všem, kteří na tom mají svůj podíl,“ hodnotí uplynulou část sezóny semčický soutěžák a dodává: „Je fantastické, jaká konkurence se letos ve „dvoukolkách“ sešla a my si souboje se soupeři opravdu velmi užíváme. Už nyní se nemůžeme dočkat jejich pokračování na naší domácí Rally Bohemia,“ vzhlíží k prvnímu červencovému víkendu jezdec týmu Autoklub Peugeot Rally Talent.
Slova chvály pro mladou posádku našel v polovině sezóny také manažer týmu Stanislav Kafka: „Jsem opravdu velmi spokojený s výkony posádky našeho týmu. Kluci nastoupili do již rozjetého projektu a hned svými výkony opravdu zaujali. Přitom všechny odjeté rally byly hodně náročné. Doufám, že i na budoucí domácí Rally Bohemia udrží posádka nastolené tempo a opět jí najdeme vysoko na stupni vítězů.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.