XII. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, tedy soutěž pořádaná „mezi vinohrady“, hostila o uplynulém víkendu již třetí podnik letošního Mistrovství České republiky v rally. Uzavřít první polovinu šestidílného seriálu, přijela na jih Moravy i posádka Filip Mareš a Jan Hloušek, hájící barvy Autoklub Peugeot Rally Talent.
Letos tradičně velmi silnou konkurenci posádek se speciály kategorie R2, doplnili v okolí Hustopečí účastníci slovenského mistrovství, do kterého byla soutěž premiérově zařazena. Proti nedávným vítězům Rallye Český Krumlov, se tak na start závodu postavilo celkem 24 dvojic s vozem třídy 6, připravených vyzvat posádku bílo-zlatého Peugeotu 208 R2. Už úvodní rychlostní zkoušky ovšem naznačily, že i tentokrát se Filip s Honzou budou ucházet o čelní příčky a po opatrnějším začátku se díky několika skvělým časům dokázali v průběhu první etapy propracovat až na druhé místo ve třídě a třetí v kategorii „dvoukolek“. A to i přesto, že se Filip přiznal k jezdeckým chybám. „Začátek závodu nás nezastihl ve zcela optimální formě a drobnými chybami jsme se zbytečně připravovali o drahocenný čas. Tou největší bylo couvání v diváckém místě na RZ 2, kde jsme „nechali“ deset vteřin. V druhé sekci první etapy jsme si ale spravili chuť a díky jednomu vítězství a dvěma druhým časům, jsme se posunuli na druhé místo po první etapě.“ popisuje úvod závodu čtyřiadvacetiletý pilot.
Ve druhém dni pokračovali Filip s Honzou v nastoleném tempu a pravidelně zajížděli časy v popředí třídy 6. I přes drobná zdržení za soupeři, která je potkala v obou průjezdech polokruhovou RZ Starovice, si mladá posádka s přehledem udržela svou stříbrnou pozici až do cíle náročného závodu. Absolutní devatenáctá pozice současně znamenala také vítězství mezi juniory a „bramboru“ v hodnocení dvoukolek. „Po celou dobu závodu jelo čelo třídy velmi rychle a my jsme rádi, že se nám dařilo držet stabilně vysoké tempo. Musíme ale sportovně uznat, že na vítězství jsme tentokrát neměli a s druhým místem z Hustopečí jsme tedy spokojeni. S některými časy jsme ale spokojeni už méně, takže máme rozhodně na čem pracovat. Určitě si ale ceníme slušného bodového přídělu a především skutečnosti, že se nám podařilo dokončit všechny tři dosavadní závody. Za to bych chtěl velmi poděkovat všem, kteří na tom mají svůj podíl,“ hodnotí uplynulou část sezóny semčický soutěžák a dodává: „Je fantastické, jaká konkurence se letos ve „dvoukolkách“ sešla a my si souboje se soupeři opravdu velmi užíváme. Už nyní se nemůžeme dočkat jejich pokračování na naší domácí Rally Bohemia,“ vzhlíží k prvnímu červencovému víkendu jezdec týmu Autoklub Peugeot Rally Talent.
Slova chvály pro mladou posádku našel v polovině sezóny také manažer týmu Stanislav Kafka: „Jsem opravdu velmi spokojený s výkony posádky našeho týmu. Kluci nastoupili do již rozjetého projektu a hned svými výkony opravdu zaujali. Přitom všechny odjeté rally byly hodně náročné. Doufám, že i na budoucí domácí Rally Bohemia udrží posádka nastolené tempo a opět jí najdeme vysoko na stupni vítězů.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.