XII. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, tedy soutěž pořádaná „mezi vinohrady“, hostila o uplynulém víkendu již třetí podnik letošního Mistrovství České republiky v rally. Uzavřít první polovinu šestidílného seriálu, přijela na jih Moravy i posádka Filip Mareš a Jan Hloušek, hájící barvy Autoklub Peugeot Rally Talent.
Letos tradičně velmi silnou konkurenci posádek se speciály kategorie R2, doplnili v okolí Hustopečí účastníci slovenského mistrovství, do kterého byla soutěž premiérově zařazena. Proti nedávným vítězům Rallye Český Krumlov, se tak na start závodu postavilo celkem 24 dvojic s vozem třídy 6, připravených vyzvat posádku bílo-zlatého Peugeotu 208 R2. Už úvodní rychlostní zkoušky ovšem naznačily, že i tentokrát se Filip s Honzou budou ucházet o čelní příčky a po opatrnějším začátku se díky několika skvělým časům dokázali v průběhu první etapy propracovat až na druhé místo ve třídě a třetí v kategorii „dvoukolek“. A to i přesto, že se Filip přiznal k jezdeckým chybám. „Začátek závodu nás nezastihl ve zcela optimální formě a drobnými chybami jsme se zbytečně připravovali o drahocenný čas. Tou největší bylo couvání v diváckém místě na RZ 2, kde jsme „nechali“ deset vteřin. V druhé sekci první etapy jsme si ale spravili chuť a díky jednomu vítězství a dvěma druhým časům, jsme se posunuli na druhé místo po první etapě.“ popisuje úvod závodu čtyřiadvacetiletý pilot.
Ve druhém dni pokračovali Filip s Honzou v nastoleném tempu a pravidelně zajížděli časy v popředí třídy 6. I přes drobná zdržení za soupeři, která je potkala v obou průjezdech polokruhovou RZ Starovice, si mladá posádka s přehledem udržela svou stříbrnou pozici až do cíle náročného závodu. Absolutní devatenáctá pozice současně znamenala také vítězství mezi juniory a „bramboru“ v hodnocení dvoukolek. „Po celou dobu závodu jelo čelo třídy velmi rychle a my jsme rádi, že se nám dařilo držet stabilně vysoké tempo. Musíme ale sportovně uznat, že na vítězství jsme tentokrát neměli a s druhým místem z Hustopečí jsme tedy spokojeni. S některými časy jsme ale spokojeni už méně, takže máme rozhodně na čem pracovat. Určitě si ale ceníme slušného bodového přídělu a především skutečnosti, že se nám podařilo dokončit všechny tři dosavadní závody. Za to bych chtěl velmi poděkovat všem, kteří na tom mají svůj podíl,“ hodnotí uplynulou část sezóny semčický soutěžák a dodává: „Je fantastické, jaká konkurence se letos ve „dvoukolkách“ sešla a my si souboje se soupeři opravdu velmi užíváme. Už nyní se nemůžeme dočkat jejich pokračování na naší domácí Rally Bohemia,“ vzhlíží k prvnímu červencovému víkendu jezdec týmu Autoklub Peugeot Rally Talent.
Slova chvály pro mladou posádku našel v polovině sezóny také manažer týmu Stanislav Kafka: „Jsem opravdu velmi spokojený s výkony posádky našeho týmu. Kluci nastoupili do již rozjetého projektu a hned svými výkony opravdu zaujali. Přitom všechny odjeté rally byly hodně náročné. Doufám, že i na budoucí domácí Rally Bohemia udrží posádka nastolené tempo a opět jí najdeme vysoko na stupni vítězů.“
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?