Kesko Racing si z Hustopečí odviezol striebro, ale aj zlomenú poloos

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miro Majláth 22. června 2016 19:00
Sdílej:

Rožňavský Kesko Racing Team mali v rámci podujatia Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016 reprezentovať dve posádky. Nakoniec sa na štarte tejto spoločnej česko-slovenskej rally súťaže objavila iba jedna z nich.

František Fusko spoločne so spolujazdcom Štefanom Tökölim vyrazili do Hustopečí zbierať nielen nové skúsenosti, ale aj body v rámci triedy 5. „Je to pre nás absolútne nová súťaž, dokonca sme tu nikdy neboli ani ako diváci. Musím však povedať, že rýchlostné skúšky sú nádherné a celá súťaž je neskutočne dobre zorganizovaná,“ predstavil svoje prvé dojmy z Rally Hustopeče jazdec Kesko Racing Teamu, Fero Fusko.

Počas prvej etapy súťaže na všetkých súťažiacich čakalo celkovo šesť rýchlostných skúšok, z ktorých väčšinu absolvovali posádky s vyššími štartovými číslami za tmy. Inak tomu nebolo ani v prípade Fera s Pištíkom, ktorým aj na tomto podujatí robil na rýchlostných skúškach spoločnosť Seat Leon TDi. Po síce náročných, ale o to krajších večerných rýchlostných skúškach tejto dvojici patrilo v rámci slovenských majstrovstiev druhé miesto v triede 5.

„Musím úprimne povedať, že prvý deň súťaže bol neskutočne náročný, ale zároveň aj nesmierne krásny. Škoda len, že aj u nás na Slovensku nemáme súťaž, ktorá by sa aspoň trochu podobala na túto hustopečskú. Bolo to ťažké, ale sme spokojní, podarilo sa nám vybojovať kopu bodov do priebežného hodnotenia seriálu,“ okomentoval prvú etapu súťaže Fero Fusko.

Po krátkom spánku Rally Hustopeče 2016 pokračovala ďalšou šesticou rýchlostných skúšok. Z nich nakoniec posádka Kesko Racing Teamu absolvovala iba jednu, v tej druhej im totiž praskla jedna z poloosí na Sete Leon Di a zo súťaže boli Fero s Pištíkom nútení odstúpiť.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.