Rožňavský Kesko Racing Team mali v rámci podujatia Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016 reprezentovať dve posádky. Nakoniec sa na štarte tejto spoločnej česko-slovenskej rally súťaže objavila iba jedna z nich.
František Fusko spoločne so spolujazdcom Štefanom Tökölim vyrazili do Hustopečí zbierať nielen nové skúsenosti, ale aj body v rámci triedy 5. „Je to pre nás absolútne nová súťaž, dokonca sme tu nikdy neboli ani ako diváci. Musím však povedať, že rýchlostné skúšky sú nádherné a celá súťaž je neskutočne dobre zorganizovaná,“ predstavil svoje prvé dojmy z Rally Hustopeče jazdec Kesko Racing Teamu, Fero Fusko.
Počas prvej etapy súťaže na všetkých súťažiacich čakalo celkovo šesť rýchlostných skúšok, z ktorých väčšinu absolvovali posádky s vyššími štartovými číslami za tmy. Inak tomu nebolo ani v prípade Fera s Pištíkom, ktorým aj na tomto podujatí robil na rýchlostných skúškach spoločnosť Seat Leon TDi. Po síce náročných, ale o to krajších večerných rýchlostných skúškach tejto dvojici patrilo v rámci slovenských majstrovstiev druhé miesto v triede 5.
„Musím úprimne povedať, že prvý deň súťaže bol neskutočne náročný, ale zároveň aj nesmierne krásny. Škoda len, že aj u nás na Slovensku nemáme súťaž, ktorá by sa aspoň trochu podobala na túto hustopečskú. Bolo to ťažké, ale sme spokojní, podarilo sa nám vybojovať kopu bodov do priebežného hodnotenia seriálu,“ okomentoval prvú etapu súťaže Fero Fusko.
Po krátkom spánku Rally Hustopeče 2016 pokračovala ďalšou šesticou rýchlostných skúšok. Z nich nakoniec posádka Kesko Racing Teamu absolvovala iba jednu, v tej druhej im totiž praskla jedna z poloosí na Sete Leon Di a zo súťaže boli Fero s Pištíkom nútení odstúpiť.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.