Šesté místo v silné konkurenci na Rally Hustopeče si připsala posádka MOGUL Racing Teamu Jan Černý – Petr Černohorský.
Škoda Fabia S2000 týmu MOGUL Racing si na Rally Hustopeče pořádně užila šotolinových a hodně prašných úseků, kde se dobře osvědčilo nastavení podvozku, ale ke slovu bohužel více než častokrát přišel i omezovač maximálních otáček motoru, který se už nijak nastavit či posunout nedá. Jan Černý s Petrem Černohorským mají za sebou zkrátka velmi náročnou a rychlou soutěž, která už dle předpokladů před startem jejich vozu úplně nesedla. V silné konkurenci, která byla tentokrát obohacená i o účastníky mistrovství Slovenské republiky, nakonec obsadili šesté místo, ale celý tým a zejména posádka se před startem soutěže cítila na výsledek přeci jen o něco lepší.
Už v úvodu soutěže to nebylo úplně ono a Honza se bez kilometrů na testu přeci jen trochu pomaleji dostával do maximálního tempa a konkurence nespala. Několik velkých krizovek posádku trochu zklidnilo v jejich snaze o maximální atak a do cíle první etapy jejich Škoda Fabia S2000, jíž v srdci koluje olej MOGUL, dorazila na páté příčce. V druhé etapě si Honza Černý s Petrem Černohorským opět užili špatnou volbu pneumatik, kdy po krumlovském risku suchých pneumatik do deště si tentokrát vybrali volbu na jistotu, což byla měkká směs na suchý asfalt a vyšší teploty. To se tedy znovu nepovedlo a nejbližší soupeři se postupně vzdalovali. Výsledkem je šesté místo v silné konkurenci včetně dvou posádek, které pravidelně do českého mistrovství nebodují, ale na zpěv to v cíli Rally Hustopeče tentokrát nevypadalo. Celý MOGUL Racing Team a Jan Černý s Petrem Černohorským se teď už zcela soustředí na nadcházející Rally Bohemia, která by svými techničtějšími tratěmi měla více vyhovovat jejich Škodě Fabia S2000.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Výsledek na první pohled nevypadá tak špatně, ale já cítím, že máme na víc. Měli jsme v pátek malé problémy s autem a ani mě to úplně nešlo, do toho jsme měli několik krizovek. Častokrát jsme si užívali jízdu v omezovači a rozjížděli se z nuly. To pro naše auto není a tady by nám pomohla R5. V sobotu ráno se nám nepovedla volba pneumatik, které se přehřívaly, a dost to klouzalo. Nechtěl jsem udělat chybu jako na Krumlově a nechtěl riskovat a stejně se to nepovedlo. Výsledek soutěže tedy nehodnotím, jako nějaký zázrak, jsme ale v cíli bez poškození auta a teď se musíme hodně soustředit na Bohemku. Kde bych se chtěl dostat do správného, rychlého, ale plynulého tempa. Díky celému týmu a všem našim partnerům. Tentokrát to sice nebylo „dobře hustý“, ale příště to bude lepší.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.