Šesté místo v silné konkurenci na Rally Hustopeče si připsala posádka MOGUL Racing Teamu Jan Černý – Petr Černohorský.
Škoda Fabia S2000 týmu MOGUL Racing si na Rally Hustopeče pořádně užila šotolinových a hodně prašných úseků, kde se dobře osvědčilo nastavení podvozku, ale ke slovu bohužel více než častokrát přišel i omezovač maximálních otáček motoru, který se už nijak nastavit či posunout nedá. Jan Černý s Petrem Černohorským mají za sebou zkrátka velmi náročnou a rychlou soutěž, která už dle předpokladů před startem jejich vozu úplně nesedla. V silné konkurenci, která byla tentokrát obohacená i o účastníky mistrovství Slovenské republiky, nakonec obsadili šesté místo, ale celý tým a zejména posádka se před startem soutěže cítila na výsledek přeci jen o něco lepší.
Už v úvodu soutěže to nebylo úplně ono a Honza se bez kilometrů na testu přeci jen trochu pomaleji dostával do maximálního tempa a konkurence nespala. Několik velkých krizovek posádku trochu zklidnilo v jejich snaze o maximální atak a do cíle první etapy jejich Škoda Fabia S2000, jíž v srdci koluje olej MOGUL, dorazila na páté příčce. V druhé etapě si Honza Černý s Petrem Černohorským opět užili špatnou volbu pneumatik, kdy po krumlovském risku suchých pneumatik do deště si tentokrát vybrali volbu na jistotu, což byla měkká směs na suchý asfalt a vyšší teploty. To se tedy znovu nepovedlo a nejbližší soupeři se postupně vzdalovali. Výsledkem je šesté místo v silné konkurenci včetně dvou posádek, které pravidelně do českého mistrovství nebodují, ale na zpěv to v cíli Rally Hustopeče tentokrát nevypadalo. Celý MOGUL Racing Team a Jan Černý s Petrem Černohorským se teď už zcela soustředí na nadcházející Rally Bohemia, která by svými techničtějšími tratěmi měla více vyhovovat jejich Škodě Fabia S2000.
Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Výsledek na první pohled nevypadá tak špatně, ale já cítím, že máme na víc. Měli jsme v pátek malé problémy s autem a ani mě to úplně nešlo, do toho jsme měli několik krizovek. Častokrát jsme si užívali jízdu v omezovači a rozjížděli se z nuly. To pro naše auto není a tady by nám pomohla R5. V sobotu ráno se nám nepovedla volba pneumatik, které se přehřívaly, a dost to klouzalo. Nechtěl jsem udělat chybu jako na Krumlově a nechtěl riskovat a stejně se to nepovedlo. Výsledek soutěže tedy nehodnotím, jako nějaký zázrak, jsme ale v cíli bez poškození auta a teď se musíme hodně soustředit na Bohemku. Kde bych se chtěl dostat do správného, rychlého, ale plynulého tempa. Díky celému týmu a všem našim partnerům. Tentokrát to sice nebylo „dobře hustý“, ale příště to bude lepší.“
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?