Víno, prach, MOGUL a zpěv se nekonal

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Petr Eliáš 22. června 2016 17:19
Sdílej:

Šesté místo v silné konkurenci na Rally Hustopeče si připsala posádka MOGUL Racing Teamu Jan Černý – Petr Černohorský.

Škoda Fabia S2000 týmu MOGUL Racing si na Rally Hustopeče pořádně užila šotolinových a hodně prašných úseků, kde se dobře osvědčilo nastavení podvozku, ale ke slovu bohužel více než častokrát přišel i omezovač maximálních otáček motoru, který se už nijak nastavit či posunout nedá. Jan Černý s Petrem Černohorským mají za sebou zkrátka velmi náročnou a rychlou soutěž, která už dle předpokladů před startem jejich vozu úplně nesedla. V silné konkurenci, která byla tentokrát obohacená i o účastníky mistrovství Slovenské republiky, nakonec obsadili šesté místo, ale celý tým a zejména posádka se před startem soutěže cítila na výsledek přeci jen o něco lepší.

Už v úvodu soutěže to nebylo úplně ono a Honza se bez kilometrů na testu přeci jen trochu pomaleji dostával do maximálního tempa a konkurence nespala. Několik velkých krizovek posádku trochu zklidnilo v jejich snaze o maximální atak a do cíle první etapy jejich Škoda Fabia S2000, jíž v srdci koluje olej MOGUL, dorazila na páté příčce. V druhé etapě si Honza Černý s Petrem Černohorským opět užili špatnou volbu pneumatik, kdy po krumlovském risku suchých pneumatik do deště si tentokrát vybrali volbu na jistotu, což byla měkká směs na suchý asfalt a vyšší teploty. To se tedy znovu nepovedlo a nejbližší soupeři se postupně vzdalovali. Výsledkem je šesté místo v silné konkurenci včetně dvou posádek, které pravidelně do českého mistrovství nebodují, ale na zpěv to v cíli Rally Hustopeče tentokrát nevypadalo. Celý MOGUL Racing Team a Jan Černý s Petrem Černohorským se teď už zcela soustředí na nadcházející Rally Bohemia, která by svými techničtějšími tratěmi měla více vyhovovat jejich Škodě Fabia S2000.

Jan Černý, jezdec MOGUL Racing Teamu: „Výsledek na první pohled nevypadá tak špatně, ale já cítím, že máme na víc. Měli jsme v pátek malé problémy s autem a ani mě to úplně nešlo, do toho jsme měli několik krizovek. Častokrát jsme si užívali jízdu v omezovači a rozjížděli se z nuly. To pro naše auto není a tady by nám pomohla R5. V sobotu ráno se nám nepovedla volba pneumatik, které se přehřívaly, a dost to klouzalo. Nechtěl jsem udělat chybu jako na Krumlově a nechtěl riskovat a stejně se to nepovedlo. Výsledek soutěže tedy nehodnotím, jako nějaký zázrak, jsme ale v cíli bez poškození auta a teď se musíme hodně soustředit na Bohemku. Kde bych se chtěl dostat do správného, rychlého, ale plynulého tempa. Díky celému týmu a všem našim partnerům. Tentokrát to sice nebylo „dobře hustý“, ale příště to bude lepší.“

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.