Rally Bohemia letos přináší nový formát trati, který bude obsahovat dvě polookruhové rychlostní zkoušky. To divákům umožní vidět kompletní pole závodních automobilů na rychlostních zkouškách až osmkrát, aniž by během etap museli přejíždět.
V sobotu 2. července bude od 9:00 hodin probíhat testovací rychlostní zkouška - shakedown v obci Hrdlořezy. Na ten v 11:30 hodin naváže předstartovní tisková konference s předními posádkami v areálu servisního parkoviště, nově umístěného u 13. brány parkoviště Škoda Auto. První posádka odstartuje do 43. Rally Bohemia z mlaboleslavského Staroměstského náměstí v 13:20 hodin. Na hlavní pole zde naváže i start Rally Bohemia Historic a Rally Legend. V sobotu i v neděli se pojedou dvakrát dva úseky rychlostních zkoušek. Každý den bude jedna rychlostní zkouška polookruhová a jedna v blízkosti centra rally Mladé Boleslavi.
V první etapě budou čekat na posádky průjezdy rychlostních zkoušek Cetno a Zlatá. RZ Cetno je novou variantou klasické rychlostní zkoušky Vinec-Skalsko, jejíž první část od startu v obci Cetno nahoru na křižovatku na Niměřice absolvují posádky dvakrát. Po druhém průjezdu tohoto technického stoupání odbočí posádky na opačnou stranu a budou pokračovat již tradičním způsobem až do cíle v obci Vinec. Následující RZ Zlatá je sice pojmenována po obci Zlatá Olešnice, kolem které prochází, nicméně toto označení jí náleží i symbolicky. Spojuje v sobě totiž dva úseky, které patří do „zlatého fondu“ jak Rally Bohemia, tak české rally vůbec, a to jsou známé rychlostní zkoušky Šumburk a Návarov. Svou náročností i svou délkou téměř 21,5 kilometru bude pro všechny posádky jistě velkou výzvou. Před opakovaným průjezdem obou rychlostních zkoušek zamíří startovní pole do servisu v Mladé Boleslavi. Účastníci Rally Legend zde už zůstanou, protože ti jedou v obou dnech jako obvykle pouze první průjezdy RZ. Posádky MČR soudobých automobilů budu po absolvování večerní druhé sekce soutěže zpět v mladoboleslavském servisu po deváté hodině, posádky MČR historických automobilů potom v noci mezi jedenáctou a dvanáctou hodinou.
Nedělní druhou etapu soutěže budou tvořit rychlostní zkoušky Radostín a Staroměstská. RZ Radostín je novou polookruhovou variantou známé RZ Sychrov, nyní se startem v Hodkovicích nad Mohelkou. Tato přehledná rychlostí zkouška vždy nabízí divákům řadu atraktivních míst, což bude letos ještě znásobeno tím, že její první polovinu mezi Hodkovicemi nad Mohelkou a Sychrovem absolvují závodní automobily dvakrát. Dále budou pokračovat už klasicky do cíle v Rychnově u Jablonce nad Nisou. S délkou 32 kilometrů půjde také o nejdelší měřený úsek letošní Rally Bohemia. Závěrečná divácky oblíbená a jezdci respektovaná RZ Staroměstská bude startovat v mladoboleslavské čtvrti Belvedér a její cíl bude přímo na Staroměstském náměstí. Ještě předtím však jezdci projedou mimo jiné populárním a přehledným diváckým místem v okolí zimního stadionu. Po prvních průjezdech rychlostních zkoušek posádky MČR a MČR HA zamíří do servisu připravit své vozy na opakované odpolední průjezdy RZ, zatímco posádky Rally Legend už zamíří rovnou na cílovou rampu na mladoboleslavské Staroměstském náměstí. Zde tak otevřou program již od 13:40 hodin. Vítězné posádky 43. Rally Bohemia uvítáme na cílové rampě v 15 hodin. Soudobé automobily budou následovat i posádky Rally Bohemia Historic. Na průjezd cílovou rampou vždy navážou stupně vítězů a tiskové konference s nejúspěšnějšími posádkami přímo v prostoru náměstí.
Na každé RZ je připraveno několik diváckých míst s dobrým přístupem i diváckým komfortem. Parkování na příjezdových komunikacích k nim bude vždy ve směru příjezdu vpravo, levá strana vozovky zůstává volná pro záchranné složky. Při parkování je třeba si uvědomit, že zde musí zůstat místo třeba i pro průjezd velkého hasičského vozidla. Vzhledem k legislativním změnám je třeba zdůraznit, že pověření pořadatelé mají nově právo zastavovat civilní vozy diváků. I proto je nutné jejich pokyny bezpodmínečně respektovat! Podmínkou plynulého a bezpečného průběhu rally je samozřejmě i poslouchání a plnění pokynů pořadatelů po celé trati soutěže. V případě nekázně diváků může být rychlostní zkouška přerušena nebo dokonce zrušena.
Podrobné informace k jednotlivým diváckým místům budeme průběžně přinášet na facebookovém profilu Rally Bohemia a jejich přehled a vyobrazení najdete v oficiálním Programu soutěže a v Průvodci diváka, které budou k dispozici na webu soutěže a na určených prodejních místech.
Vstupné na Rally Bohemia je i letos zdarma. Pořadatel srdečně zve k návštěvě soutěže všechny ukázněné diváky. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.