Rally Bohemia letos přináší nový formát trati, který bude obsahovat dvě polookruhové rychlostní zkoušky. To divákům umožní vidět kompletní pole závodních automobilů na rychlostních zkouškách až osmkrát, aniž by během etap museli přejíždět.
V sobotu 2. července bude od 9:00 hodin probíhat testovací rychlostní zkouška - shakedown v obci Hrdlořezy. Na ten v 11:30 hodin naváže předstartovní tisková konference s předními posádkami v areálu servisního parkoviště, nově umístěného u 13. brány parkoviště Škoda Auto. První posádka odstartuje do 43. Rally Bohemia z mlaboleslavského Staroměstského náměstí v 13:20 hodin. Na hlavní pole zde naváže i start Rally Bohemia Historic a Rally Legend. V sobotu i v neděli se pojedou dvakrát dva úseky rychlostních zkoušek. Každý den bude jedna rychlostní zkouška polookruhová a jedna v blízkosti centra rally Mladé Boleslavi.
V první etapě budou čekat na posádky průjezdy rychlostních zkoušek Cetno a Zlatá. RZ Cetno je novou variantou klasické rychlostní zkoušky Vinec-Skalsko, jejíž první část od startu v obci Cetno nahoru na křižovatku na Niměřice absolvují posádky dvakrát. Po druhém průjezdu tohoto technického stoupání odbočí posádky na opačnou stranu a budou pokračovat již tradičním způsobem až do cíle v obci Vinec. Následující RZ Zlatá je sice pojmenována po obci Zlatá Olešnice, kolem které prochází, nicméně toto označení jí náleží i symbolicky. Spojuje v sobě totiž dva úseky, které patří do „zlatého fondu“ jak Rally Bohemia, tak české rally vůbec, a to jsou známé rychlostní zkoušky Šumburk a Návarov. Svou náročností i svou délkou téměř 21,5 kilometru bude pro všechny posádky jistě velkou výzvou. Před opakovaným průjezdem obou rychlostních zkoušek zamíří startovní pole do servisu v Mladé Boleslavi. Účastníci Rally Legend zde už zůstanou, protože ti jedou v obou dnech jako obvykle pouze první průjezdy RZ. Posádky MČR soudobých automobilů budu po absolvování večerní druhé sekce soutěže zpět v mladoboleslavském servisu po deváté hodině, posádky MČR historických automobilů potom v noci mezi jedenáctou a dvanáctou hodinou.
Nedělní druhou etapu soutěže budou tvořit rychlostní zkoušky Radostín a Staroměstská. RZ Radostín je novou polookruhovou variantou známé RZ Sychrov, nyní se startem v Hodkovicích nad Mohelkou. Tato přehledná rychlostí zkouška vždy nabízí divákům řadu atraktivních míst, což bude letos ještě znásobeno tím, že její první polovinu mezi Hodkovicemi nad Mohelkou a Sychrovem absolvují závodní automobily dvakrát. Dále budou pokračovat už klasicky do cíle v Rychnově u Jablonce nad Nisou. S délkou 32 kilometrů půjde také o nejdelší měřený úsek letošní Rally Bohemia. Závěrečná divácky oblíbená a jezdci respektovaná RZ Staroměstská bude startovat v mladoboleslavské čtvrti Belvedér a její cíl bude přímo na Staroměstském náměstí. Ještě předtím však jezdci projedou mimo jiné populárním a přehledným diváckým místem v okolí zimního stadionu. Po prvních průjezdech rychlostních zkoušek posádky MČR a MČR HA zamíří do servisu připravit své vozy na opakované odpolední průjezdy RZ, zatímco posádky Rally Legend už zamíří rovnou na cílovou rampu na mladoboleslavské Staroměstském náměstí. Zde tak otevřou program již od 13:40 hodin. Vítězné posádky 43. Rally Bohemia uvítáme na cílové rampě v 15 hodin. Soudobé automobily budou následovat i posádky Rally Bohemia Historic. Na průjezd cílovou rampou vždy navážou stupně vítězů a tiskové konference s nejúspěšnějšími posádkami přímo v prostoru náměstí.
Na každé RZ je připraveno několik diváckých míst s dobrým přístupem i diváckým komfortem. Parkování na příjezdových komunikacích k nim bude vždy ve směru příjezdu vpravo, levá strana vozovky zůstává volná pro záchranné složky. Při parkování je třeba si uvědomit, že zde musí zůstat místo třeba i pro průjezd velkého hasičského vozidla. Vzhledem k legislativním změnám je třeba zdůraznit, že pověření pořadatelé mají nově právo zastavovat civilní vozy diváků. I proto je nutné jejich pokyny bezpodmínečně respektovat! Podmínkou plynulého a bezpečného průběhu rally je samozřejmě i poslouchání a plnění pokynů pořadatelů po celé trati soutěže. V případě nekázně diváků může být rychlostní zkouška přerušena nebo dokonce zrušena.
Podrobné informace k jednotlivým diváckým místům budeme průběžně přinášet na facebookovém profilu Rally Bohemia a jejich přehled a vyobrazení najdete v oficiálním Programu soutěže a v Průvodci diváka, které budou k dispozici na webu soutěže a na určených prodejních místech.
Vstupné na Rally Bohemia je i letos zdarma. Pořadatel srdečně zve k návštěvě soutěže všechny ukázněné diváky. Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?