Fantastický výsledok sa podarilo dosiahnuť česko-slovenskej posádke Bisaha - Šintal na Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče, ktorá sa konala uplynulý víkend. Dvojica dokázala vybojovať v rámci Majstrovstiev Slovenska jedno druhé a jedno tretie miesto! Darilo sa aj ostatným tímovým posádkam.
Organizátori juhomoravskej Rally Hustopeče priniesli pre jej 12. ročník zaujímavú novinku, ktorou bolo zaradenie svojej súťaže nielen do českého, ale aj do slovenského šampionátu. Vďaka tomu sa na trati predstavilo až 107 súťažných dvojíc. Nechýbalo medzi nimi až päť posádok tímu KM Racing Slovakia, ktoré museli čeliť náročným podmienkam i veľkej konkurencii, no aj napriek tomu sa im darilo.
Najväčší úspech dosiahla dvojica Ondřej Bisaha - Lukáš Šintal, pre ktorú to bol len tretí štart s novým vozidlom Ford Fiesta R5. Na Rally Hustopeče zaznamenala naozaj skvelý posun, keď dokázala súperiť o najlepšie časy v absolútnom poradí. Počas prvej nočnej etapy získala v rámci slovenského šampionátu tretie miesto, ktoré si v druhej etape ešte vylepšila, keď poskočila na druhé miesto. V absolútnom poradí súťaže skončila na siedmom mieste.
Aj napriek tomu všetkému však posádka nebola úplne spokojná: „Na Rally Hustopeče 2016 sme štartovali s prenajatým a nie práve optimálne naladeným Fordom Fiesta R5. Od prvej rýchlostnej skúšky až po záverečnú sme vedeli, že strácame a nedokážeme podať výkon, ktorý by uspokojil nás samých. Napriek všetkým peripetiám s vysypaným ložiskom na zadnom pravom kolese a celkovo nesprávnou geometriou, sme dokázali držať krok s československou špičkou. S výsledkami, aké sme dosiahli, sme povzbudení do ďalšej práce a tešíme sa na Rally Tatry 2016 a ak sa podarí, tak možno aj na Rally Bohemia. Ďakujeme organizátorom za perfektne a kompaktne pripravenú súťaž, ďakujeme naším partnerom - tímu KM Racing Slovakia, Kit Racing a CERS Faster Rally Teamu za dokonalé servisné zázemie a všetkým fanúšikom za podporu", zhrnul Lukáš Šintal.
Pekný výsledok a to 22. miesto v absolútnom poradí a 5. miesto v triede 3 obsadila dvojica Lukáš Matěna - Lukáš Hlaváč na Mitsubishi Lancer Evo IX. V rámci slovenského šampionátu získala aj jedno druhé a jedno tretie miesto v triede 3. Prvé miesto v prvej etape v triede 3 v MSR obsadili Daniele Tabarelli s Massimom Pontim, rovnako na Mitsubishi Lancer Evo IX. V druhej etape ich však zastavila technická porucha a preteky nedokončili.
Ďalšie dve posádky tímu KM Racing patria do triedy 6 a sú nimi Ján Kundlák s Michalou Rezkovou a Tomáš Guryča s Ivom Vybíralom, obe na Peugeote 208 R2. Obe dvojice v prvej etape pre technickú poruchu nedokončili, avšak v druhej etape si odniesli prvé, resp. druhé miesto v slovenskom šampionáte v ich triede.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.