Po dobrom začiatku, ale aj priebehu prišla porucha benzínového čerpadla, ktorá posádku XIQIO Racing Teamu poslala v závere Rally Hustopeče do hĺbky výsledkovej listiny.
Nádherné trate doslova obkolesené divákmi, ale aj nesmierne náročná, spoločná česko-slovenská súťaž, ktorá sa konala v moravských Hustopečiach a ich blízkom okolí predstavovala v prípade košického XIQIO Racing Teamu, ale aj pre dvojicu Tomáš Ondrej – Adam Gömöri a ich Škodu Fabia WRC novinku. Ani jeden z nich na tejto súťaži totiž ešte neštartoval. Všetko však musí byť prvý raz a tak tomu bolo aj v tomto prípade. „V prvom rade treba povedať, že rýchlostné skúšky sa mi fakt páčia. Navyše je tu neskutočná konkurencia, verím však, že sa v nej nestratíme,“ začal s rozprávaním Tomáš Ondrej. Od začiatku sa Tomáš s Adamom zaradili v rámci slovenských majstrovstiev medzi najrýchlejšiu päticu a to aj napriek faktu, že väčšina zo šiestich rýchlostných skúšok sa konala za absolútnej tmy, na tratiach, ktoré ani jeden z nich až doposiaľ neabsolvoval. V rámci triedy 11, do ktorej je zaradená Škoda Fabia WRC jednoznačnej viedli a po prvom dni si aj odviezli z Hustopečí plný bodový zisk „Bojovali sme trochu najskôr medzi sebou, nejako sme sa s Adamom nevedeli nájsť, predsa len tá pauza od poslednej rally súťaže bola neskutočne dlhá. V závere nám spadla hadica od turba, napriek tomu sme do cieľa došli, čo je super,“ povedal po prvej etape Tomáš Ondrej. V druhej etape, ktorá sa už išla za svetla hneď prvý test Tomáš s Adamom v rámci slovenského šampionátu vyhrali, čo dávalo nádej na špičkové umiestnenie, následne ich však minútová strata poslala až na ôsme miesto celkového slovenského poradia. Napriek rýchlej oprave a následnej stíhacej jazde, ale aj posunu na piatu priečku, však prišla posledná rýchlostná skúška celej súťaže a prehrievanie benzínových čerpadiel. „Bola to veľmi náročná súťaž. Postretla nás smola v podobe drobnej poruchy o ktorej som už hovoril, stáli sme aj pri nehode, potom nasledovali testy kde bolo všetko super, no a v poslednom teste nám odišli obe palivové čerpadlá. Musel som ich oblievať vodou po každých dvoch, troch kilometroch. Museli vychladnúť a potom zase dva, tri kilometre a opäť to isté. Sme radi, že sme vôbec v cieli,“ opísal Tomáš Ondrej problémy s ktorými bojovali na trati. Smutný z vývoja situácie bol nakoniec aj manažér XIQIO Racing Teamu, Marián Mičák, ktorý okomentoval Rally Hustopeče nasledovne: „Takúto smolnú súťaž sme ešte nemali. Kazilo sa všetko čo sa mohlo a ja som iba spokojný, že som v Hustopečiach nebol osobne. Asi by ma bolo na mieste porazilo.“
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?