Po dobrom začiatku, ale aj priebehu prišla porucha benzínového čerpadla, ktorá posádku XIQIO Racing Teamu poslala v závere Rally Hustopeče do hĺbky výsledkovej listiny.
Nádherné trate doslova obkolesené divákmi, ale aj nesmierne náročná, spoločná česko-slovenská súťaž, ktorá sa konala v moravských Hustopečiach a ich blízkom okolí predstavovala v prípade košického XIQIO Racing Teamu, ale aj pre dvojicu Tomáš Ondrej – Adam Gömöri a ich Škodu Fabia WRC novinku. Ani jeden z nich na tejto súťaži totiž ešte neštartoval. Všetko však musí byť prvý raz a tak tomu bolo aj v tomto prípade. „V prvom rade treba povedať, že rýchlostné skúšky sa mi fakt páčia. Navyše je tu neskutočná konkurencia, verím však, že sa v nej nestratíme,“ začal s rozprávaním Tomáš Ondrej. Od začiatku sa Tomáš s Adamom zaradili v rámci slovenských majstrovstiev medzi najrýchlejšiu päticu a to aj napriek faktu, že väčšina zo šiestich rýchlostných skúšok sa konala za absolútnej tmy, na tratiach, ktoré ani jeden z nich až doposiaľ neabsolvoval. V rámci triedy 11, do ktorej je zaradená Škoda Fabia WRC jednoznačnej viedli a po prvom dni si aj odviezli z Hustopečí plný bodový zisk „Bojovali sme trochu najskôr medzi sebou, nejako sme sa s Adamom nevedeli nájsť, predsa len tá pauza od poslednej rally súťaže bola neskutočne dlhá. V závere nám spadla hadica od turba, napriek tomu sme do cieľa došli, čo je super,“ povedal po prvej etape Tomáš Ondrej. V druhej etape, ktorá sa už išla za svetla hneď prvý test Tomáš s Adamom v rámci slovenského šampionátu vyhrali, čo dávalo nádej na špičkové umiestnenie, následne ich však minútová strata poslala až na ôsme miesto celkového slovenského poradia. Napriek rýchlej oprave a následnej stíhacej jazde, ale aj posunu na piatu priečku, však prišla posledná rýchlostná skúška celej súťaže a prehrievanie benzínových čerpadiel. „Bola to veľmi náročná súťaž. Postretla nás smola v podobe drobnej poruchy o ktorej som už hovoril, stáli sme aj pri nehode, potom nasledovali testy kde bolo všetko super, no a v poslednom teste nám odišli obe palivové čerpadlá. Musel som ich oblievať vodou po každých dvoch, troch kilometroch. Museli vychladnúť a potom zase dva, tri kilometre a opäť to isté. Sme radi, že sme vôbec v cieli,“ opísal Tomáš Ondrej problémy s ktorými bojovali na trati. Smutný z vývoja situácie bol nakoniec aj manažér XIQIO Racing Teamu, Marián Mičák, ktorý okomentoval Rally Hustopeče nasledovne: „Takúto smolnú súťaž sme ešte nemali. Kazilo sa všetko čo sa mohlo a ja som iba spokojný, že som v Hustopečiach nebol osobne. Asi by ma bolo na mieste porazilo.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.