Po dobrom začiatku, ale aj priebehu prišla porucha benzínového čerpadla, ktorá posádku XIQIO Racing Teamu poslala v závere Rally Hustopeče do hĺbky výsledkovej listiny.
Nádherné trate doslova obkolesené divákmi, ale aj nesmierne náročná, spoločná česko-slovenská súťaž, ktorá sa konala v moravských Hustopečiach a ich blízkom okolí predstavovala v prípade košického XIQIO Racing Teamu, ale aj pre dvojicu Tomáš Ondrej – Adam Gömöri a ich Škodu Fabia WRC novinku. Ani jeden z nich na tejto súťaži totiž ešte neštartoval. Všetko však musí byť prvý raz a tak tomu bolo aj v tomto prípade. „V prvom rade treba povedať, že rýchlostné skúšky sa mi fakt páčia. Navyše je tu neskutočná konkurencia, verím však, že sa v nej nestratíme,“ začal s rozprávaním Tomáš Ondrej. Od začiatku sa Tomáš s Adamom zaradili v rámci slovenských majstrovstiev medzi najrýchlejšiu päticu a to aj napriek faktu, že väčšina zo šiestich rýchlostných skúšok sa konala za absolútnej tmy, na tratiach, ktoré ani jeden z nich až doposiaľ neabsolvoval. V rámci triedy 11, do ktorej je zaradená Škoda Fabia WRC jednoznačnej viedli a po prvom dni si aj odviezli z Hustopečí plný bodový zisk „Bojovali sme trochu najskôr medzi sebou, nejako sme sa s Adamom nevedeli nájsť, predsa len tá pauza od poslednej rally súťaže bola neskutočne dlhá. V závere nám spadla hadica od turba, napriek tomu sme do cieľa došli, čo je super,“ povedal po prvej etape Tomáš Ondrej. V druhej etape, ktorá sa už išla za svetla hneď prvý test Tomáš s Adamom v rámci slovenského šampionátu vyhrali, čo dávalo nádej na špičkové umiestnenie, následne ich však minútová strata poslala až na ôsme miesto celkového slovenského poradia. Napriek rýchlej oprave a následnej stíhacej jazde, ale aj posunu na piatu priečku, však prišla posledná rýchlostná skúška celej súťaže a prehrievanie benzínových čerpadiel. „Bola to veľmi náročná súťaž. Postretla nás smola v podobe drobnej poruchy o ktorej som už hovoril, stáli sme aj pri nehode, potom nasledovali testy kde bolo všetko super, no a v poslednom teste nám odišli obe palivové čerpadlá. Musel som ich oblievať vodou po každých dvoch, troch kilometroch. Museli vychladnúť a potom zase dva, tri kilometre a opäť to isté. Sme radi, že sme vôbec v cieli,“ opísal Tomáš Ondrej problémy s ktorými bojovali na trati. Smutný z vývoja situácie bol nakoniec aj manažér XIQIO Racing Teamu, Marián Mičák, ktorý okomentoval Rally Hustopeče nasledovne: „Takúto smolnú súťaž sme ešte nemali. Kazilo sa všetko čo sa mohlo a ja som iba spokojný, že som v Hustopečiach nebol osobne. Asi by ma bolo na mieste porazilo.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.