Dvojica posádok KL Racing Rally Teamu odviedla v rámci Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016 dobrú robotu a dojazdila až na cieľovú rampu, navyše brala aj slovenské poháre za víťazstvo v triede 8.
Ako prvý zdolávať trate hustopečskej rally vyrazila dvojica Tomáš Kukučka – Peter Vejačka na Škode Fabia R5. Nielen neznalosť tunajších tratí, ale aj nočné prejazdy rýchlostnými skúškami a množstvo prachu na šotolinových častiach trate im dali poriadne zabrať už v piatkovej prvej etape súťaže. Výsledkom bolo ôsme miesto absolútneho poradia a piate v triede 2. V sobotu, keď súťažiaci bojovali na tratiach za svetla, im tiež dva krát šťastie neprialo, pričom boli nielen mimo trať, ale nakoniec im po príjazde na cieľovú rampu skoro škodovka aj zhorela.
„Vedel som, že to bude ťažká súťaž, ale musím povedať, že všetky moje predstavy ešte predčila. Na druhej strane sme sa tu neskutočne veľa naučili, naučila nás aj to, že do rozpisu musíme ešte niektoré veci pridať aby sme vedeli zrýchľovať. Piatková večerná etapa bola určite ťažšia, išlo sa po tme na svetlá, čo ja nemám veľmi v láske, navyše nad rýchlostnými skúškami sa neustále vznášal prach z pred nami jazdiacich vozidiel, ktorý nám znemožňoval videnie. Ku tomu všetkému sa pridružila ešte aj neznalosť tunajších tratí. V sobotu to už bolo lepšie, napriek tomu sa nám podarilo na okruhovej skúške dostať mimo trať a kým nám diváci odtiaľ pomohli stratili sme neskutočne veľa času. Po príjazde pred cieľovú rampu nám navyše začala Škoda Fabia R5 horieť a nebyť pohotovosti členov tímu, ale aj našich súperov, asi by bola aj zhorela. Vystriekali sme na ňu štyri hasiace prístroje a všetko nakoniec dobre dopadlo,“ opísal svoje pocity Tomáš Kukučka v cieli súťaže.
Posádka Pavol Cireň – Marek Podobník spoločne s Hondou Civic TypeR štartovala do súťaže asi o sedemdesiat vozidiel neskôr ako Kukučka s Vejačkom. Napriek faktu, že na tratiach už bolo v tomto momente vyťahaných kameňov podstatne viac, nedala sa zahanbiť, pričom v piatok dojazdila na druhom mieste v triede 8 a v sobotu jej dokonca patrilo víťazstvo. Samozrejme hovoríme tu o podujatí započítavanom do slovenských majstrovstiev v rally.
„Bola to asi najťažšia súťaž v mojej jazdeckej kariére, nesmierne náročné rýchlostné skúšky, či už na techniku, ale aj na rozpis. Táto súťaž mi dala nesmierne veľa a som rád, že sa nám navyše podarilo urobiť aj dobrý výsledok,“ opísal Rally Hustopeče Pavol Cireň.
„Zo strany vedenia KL Racing Rally Teamu môžem povedať, že som viac menej spokojný. Podstatné je to, že obe posádky došli úspešne až do cieľa, škoda, že Tomáš s Petrom nemali viac šťastia, keďže išli veľmi pekne. Paľo s Marekom urobili na trati maximum, vyhrali triedu čo beriem ako veľké plus, čiže ako celok hodnotím Rally Hustopeče ako výborné,“ doplnil záverom Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.