Dvojica posádok KL Racing Rally Teamu odviedla v rámci Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016 dobrú robotu a dojazdila až na cieľovú rampu, navyše brala aj slovenské poháre za víťazstvo v triede 8.
Ako prvý zdolávať trate hustopečskej rally vyrazila dvojica Tomáš Kukučka – Peter Vejačka na Škode Fabia R5. Nielen neznalosť tunajších tratí, ale aj nočné prejazdy rýchlostnými skúškami a množstvo prachu na šotolinových častiach trate im dali poriadne zabrať už v piatkovej prvej etape súťaže. Výsledkom bolo ôsme miesto absolútneho poradia a piate v triede 2. V sobotu, keď súťažiaci bojovali na tratiach za svetla, im tiež dva krát šťastie neprialo, pričom boli nielen mimo trať, ale nakoniec im po príjazde na cieľovú rampu skoro škodovka aj zhorela.
„Vedel som, že to bude ťažká súťaž, ale musím povedať, že všetky moje predstavy ešte predčila. Na druhej strane sme sa tu neskutočne veľa naučili, naučila nás aj to, že do rozpisu musíme ešte niektoré veci pridať aby sme vedeli zrýchľovať. Piatková večerná etapa bola určite ťažšia, išlo sa po tme na svetlá, čo ja nemám veľmi v láske, navyše nad rýchlostnými skúškami sa neustále vznášal prach z pred nami jazdiacich vozidiel, ktorý nám znemožňoval videnie. Ku tomu všetkému sa pridružila ešte aj neznalosť tunajších tratí. V sobotu to už bolo lepšie, napriek tomu sa nám podarilo na okruhovej skúške dostať mimo trať a kým nám diváci odtiaľ pomohli stratili sme neskutočne veľa času. Po príjazde pred cieľovú rampu nám navyše začala Škoda Fabia R5 horieť a nebyť pohotovosti členov tímu, ale aj našich súperov, asi by bola aj zhorela. Vystriekali sme na ňu štyri hasiace prístroje a všetko nakoniec dobre dopadlo,“ opísal svoje pocity Tomáš Kukučka v cieli súťaže.
Posádka Pavol Cireň – Marek Podobník spoločne s Hondou Civic TypeR štartovala do súťaže asi o sedemdesiat vozidiel neskôr ako Kukučka s Vejačkom. Napriek faktu, že na tratiach už bolo v tomto momente vyťahaných kameňov podstatne viac, nedala sa zahanbiť, pričom v piatok dojazdila na druhom mieste v triede 8 a v sobotu jej dokonca patrilo víťazstvo. Samozrejme hovoríme tu o podujatí započítavanom do slovenských majstrovstiev v rally.
„Bola to asi najťažšia súťaž v mojej jazdeckej kariére, nesmierne náročné rýchlostné skúšky, či už na techniku, ale aj na rozpis. Táto súťaž mi dala nesmierne veľa a som rád, že sa nám navyše podarilo urobiť aj dobrý výsledok,“ opísal Rally Hustopeče Pavol Cireň.
„Zo strany vedenia KL Racing Rally Teamu môžem povedať, že som viac menej spokojný. Podstatné je to, že obe posádky došli úspešne až do cieľa, škoda, že Tomáš s Petrom nemali viac šťastia, keďže išli veľmi pekne. Paľo s Marekom urobili na trati maximum, vyhrali triedu čo beriem ako veľké plus, čiže ako celok hodnotím Rally Hustopeče ako výborné,“ doplnil záverom Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.