Náročné rýchlostné skúšky Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016 mali pre tím L Racing množstvo pozitívnych zakončení. Trofeje a body padli do rúk hneď niekoľkým posádkam.
Jedným z hlavných bodov programu bol zisk čo najväčšieho počtu bodov pre Vlastimila Majerčáka s Michaelou Vejačkovou (Ford Fiesta R5 EVO, trieda 2). Napriek veľkej snahe a pomerne bezchybnej jazde ich od tretieho miesta v sobotu delilo len 6 sekúnd. Dve absolútne 4. miesta v rámci MSR a 7. miesto FIA Zóny strednej Európy prinieslo mladej posádke množstvo pozitívnych momentov a ešte lepšie vyhliadky do ďalších súťaží. Potvrdili, že tvrdá príprava sa oplatí.
Vlastimil Majerčák: "Zúročili sme skúsenosti z minulého roku, k tomu pribudli testy a študovanie tratí. Tvrdá príprava sa oplatila a ukázali sme, že sa pomaly s autom zžívame a približujeme k špičke. Predovšetkým druhý deň a strata len 6 sekúnd na tretie miesto ukázali náš potenciál. Tešilo ma, že sme spolu s Miškou skončili v podstate ako prvá rýdzo slovenská posádka. Po súťaži u nás zavládla veľká spokojnosť. Nemali sme žiadne väčšie krízové situácie, a to napriek menšiemu výletu do viníc. Bola to tradične náročná, prašná rally, navyše s nevýhodou štartovacej pozície: v prašných skúškach prvého dňa sme pravidelne dobehli auto pred nami, čo v nulovej viditeľnosti nebola vôbec zábava. To sa na druhý deň zlepšilo aspoň tým, že nám riaditeľstvo dalo dvojminútový náskok pred touto posádkou. Zvolili sme tiež správne pneumatiky mäkších zmesí, ktoré sa na šmykľavejšom povrchu zbytočne neprehrievali a neopotrebovali. V rámci FIA Zóny strednej Európy sme skončili na 7. mieste, čo sú ďalšie výborné body. Najbližšie nás čaká súťaž Zóny v Slovínsku začiatkom júla."
Tomáš Fusko s Jakubom Slovákom (Peugeot 208 VTi R2) rally na Morave pre poruchu na prednom kolese nedokončili. Napriek tomu ukázali svojím tempom domácim posádkam, že s nimi držia krok. Vladimír Hanuš a Tereza Matušová (Mitsubishi Lancer EVO X) vyhrali v sobotňajšej etape triedu 3 (MSR). Maroš a Katka Kysuckí (Mitsubishi Lancer EVO VI) si rovnako nepočínali zle a prvú aj druhú etapu dokončili na výbornom 2. mieste v triede 11 (MSR). Ján Urbančík s Františkom Sobotom (Peugeot 208 VTi R2) skončili v triede 6 dvakrát na 6. mieste (MSR).
Manažér tímu L Racing Ján Lipták na záver dodáva: "Ďakujem naším posádkam za veľmi pekné a reprezentatívne výsledky. Mrzí ma len porucha a vypadnutie Tomáša Fuska s Jakubom Slovákom, no aj to akosi patrí k motoršportu. Tak ako ostatní, aj oni ukázali, že majú v sebe skvelé tempo."
Najbližším podujatím tímu L Racing sú Majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu v nenápadnej obci na juhu stredného Slovenska - v Ožďanoch, už tento víkend 25. a 26. júna. Prihlásení sú Ján Lipták so synom Petrom (Mini WRC a Mitsubishi Lancer Evo IX) a Denis Pavlík (Škoda Fabia A1400). Věroslav Cvrček ml., ako hlavný kandidát na titul absolútneho majstra Slovenska, je momentálne na opačnom konci zemegule. Z tohto pracovného dôvodu preteky v Ožďanoch ani neboli na spoločnom tímovom programe. Věroslav sa však ukáže o týždeň neskôr na slávnej Pezinskej Babe.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?