Nočné rýchlostné skúšky, množstvo šotoliny a prachu, ale aj absolútne nová súťaž čakala na posádku slovenského RUFA SPORT Teamu, Grzyb a s Hundlom a Ford Fiesta R5 v rámci Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016.
„Na tejto súťaži štartujeme prvý krát a máme trochu nevýhodu oproti konkurencii, ktorá je tu vlastne doma. Samozrejme to neznamená, že by sme išli pomaly, samozrejme sa budeme snažiť bojovať najlepšie ako vieme. Rally je dlhá a cieľ je až jej konci,“ povedal pred súťažou Grzegorz Grzyb, jazdec RUFA SPORT Teamu.
Nielen na posádku RUFA SPORT Teamu, ale aj na všetkých viac ako sto súťažných posádok čakala v Hustopečiach, dlhá, ale aj poriadne náročná súťaž. Tá odštartovala prvú etapu v piatok podvečer, pričom do jej cieľa dojazdili súťažiaci až tesne pred polnocou. Výsledkom bolo pre Grzyba s Hundlom druhé miesto v rámci slovenskej časti súťaže.
„Trať je nesmierne ťažká, nikdy sme tu nejazdili a tak sú momenty, keď ani netušíme kde vlastne sme. Napriek tomu som spokojný, naše tempo nie je zlé, čoho dôkazom je aj druhé miesto v rámci slovenských majstrovstiev a štvrté miesto absolútneho poradia v rámci celej Raly Hustopeče,“ dodal Grzegorz po prvej, nočnej etape.
V rámci druhej etapy čakali na súťažiacich úplne iné rýchlostné skúšky ako tomu bolo v piatok. Napriek tomu na nich bolo množstvo šotolinových úsekov, ktoré opätovne dali poriadne zabrať nielen súťažným posádkam, ale hlavne súťažným vozidlám. V absolútnej kondícii pritom nebol ani Grzybov Ford Fiesta R5. Napriek tomu z toho nakoniec bolo v sobotu tretie bodované miesto, ale aj druhá pozícia v rámci Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016 ako celku započítavanom do slovenského rally šampionátu a v konečnom dôsledku aj piate absolútneho poradia. Navyše Grzegorz s Robertom vybojovali aj nádherné tretie miesto v rámci seriálu FIA Zóna strednej Európy.
„Celý deň máme drobné problémy s motorom. Auto nejde tak ako by sme si priali. Ale súťaž bola nádherná, rýchlostné skúšky sa nám páčili, chceli sme získať miesto na bedni, nepodarilo sa, snáď sa to podarí budúci rok,“ zhodnotil druhý súťažný deň Grzegorz Grzyb.
Súťaž v Hustopečiach, ale aj výkon posádky sa páčil aj manažérovi RUFA SPORT Teamu, Ľubomírovi Klemanovi: „Súťaž bola pekná, organizácia výborná a konkurencia špičková. Takto jednoducho by som zhodnotil celú Rally Hustopeče. Čo sa našej posádky týka, som spokojný. Brali sme dostatočný počet bodov do celkového hodnotenia šampionátu, čo je výborné a navyše aj body za tretie miesto vo FIA CEZ. Nie všetky posádky totiž mali to šťastie, že dorazili až do cieľa. Grzegorz s Robertom to dokázali, za čo im patrí moja vďaka. Samozrejme poďakovanie patrí aj Keane Motorsport za prípravu Fordu Fiesta R5 a partnerom RUFA SPORT Teamu za podporu. Vidíme sa opäť o mesiac na Rally Tatry v Poprade.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.