Nočné rýchlostné skúšky, množstvo šotoliny a prachu, ale aj absolútne nová súťaž čakala na posádku slovenského RUFA SPORT Teamu, Grzyb a s Hundlom a Ford Fiesta R5 v rámci Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016.
„Na tejto súťaži štartujeme prvý krát a máme trochu nevýhodu oproti konkurencii, ktorá je tu vlastne doma. Samozrejme to neznamená, že by sme išli pomaly, samozrejme sa budeme snažiť bojovať najlepšie ako vieme. Rally je dlhá a cieľ je až jej konci,“ povedal pred súťažou Grzegorz Grzyb, jazdec RUFA SPORT Teamu.
Nielen na posádku RUFA SPORT Teamu, ale aj na všetkých viac ako sto súťažných posádok čakala v Hustopečiach, dlhá, ale aj poriadne náročná súťaž. Tá odštartovala prvú etapu v piatok podvečer, pričom do jej cieľa dojazdili súťažiaci až tesne pred polnocou. Výsledkom bolo pre Grzyba s Hundlom druhé miesto v rámci slovenskej časti súťaže.
„Trať je nesmierne ťažká, nikdy sme tu nejazdili a tak sú momenty, keď ani netušíme kde vlastne sme. Napriek tomu som spokojný, naše tempo nie je zlé, čoho dôkazom je aj druhé miesto v rámci slovenských majstrovstiev a štvrté miesto absolútneho poradia v rámci celej Raly Hustopeče,“ dodal Grzegorz po prvej, nočnej etape.
V rámci druhej etapy čakali na súťažiacich úplne iné rýchlostné skúšky ako tomu bolo v piatok. Napriek tomu na nich bolo množstvo šotolinových úsekov, ktoré opätovne dali poriadne zabrať nielen súťažným posádkam, ale hlavne súťažným vozidlám. V absolútnej kondícii pritom nebol ani Grzybov Ford Fiesta R5. Napriek tomu z toho nakoniec bolo v sobotu tretie bodované miesto, ale aj druhá pozícia v rámci Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016 ako celku započítavanom do slovenského rally šampionátu a v konečnom dôsledku aj piate absolútneho poradia. Navyše Grzegorz s Robertom vybojovali aj nádherné tretie miesto v rámci seriálu FIA Zóna strednej Európy.
„Celý deň máme drobné problémy s motorom. Auto nejde tak ako by sme si priali. Ale súťaž bola nádherná, rýchlostné skúšky sa nám páčili, chceli sme získať miesto na bedni, nepodarilo sa, snáď sa to podarí budúci rok,“ zhodnotil druhý súťažný deň Grzegorz Grzyb.
Súťaž v Hustopečiach, ale aj výkon posádky sa páčil aj manažérovi RUFA SPORT Teamu, Ľubomírovi Klemanovi: „Súťaž bola pekná, organizácia výborná a konkurencia špičková. Takto jednoducho by som zhodnotil celú Rally Hustopeče. Čo sa našej posádky týka, som spokojný. Brali sme dostatočný počet bodov do celkového hodnotenia šampionátu, čo je výborné a navyše aj body za tretie miesto vo FIA CEZ. Nie všetky posádky totiž mali to šťastie, že dorazili až do cieľa. Grzegorz s Robertom to dokázali, za čo im patrí moja vďaka. Samozrejme poďakovanie patrí aj Keane Motorsport za prípravu Fordu Fiesta R5 a partnerom RUFA SPORT Teamu za podporu. Vidíme sa opäť o mesiac na Rally Tatry v Poprade.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.