Nočné rýchlostné skúšky, množstvo šotoliny a prachu, ale aj absolútne nová súťaž čakala na posádku slovenského RUFA SPORT Teamu, Grzyb a s Hundlom a Ford Fiesta R5 v rámci Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016.
„Na tejto súťaži štartujeme prvý krát a máme trochu nevýhodu oproti konkurencii, ktorá je tu vlastne doma. Samozrejme to neznamená, že by sme išli pomaly, samozrejme sa budeme snažiť bojovať najlepšie ako vieme. Rally je dlhá a cieľ je až jej konci,“ povedal pred súťažou Grzegorz Grzyb, jazdec RUFA SPORT Teamu.
Nielen na posádku RUFA SPORT Teamu, ale aj na všetkých viac ako sto súťažných posádok čakala v Hustopečiach, dlhá, ale aj poriadne náročná súťaž. Tá odštartovala prvú etapu v piatok podvečer, pričom do jej cieľa dojazdili súťažiaci až tesne pred polnocou. Výsledkom bolo pre Grzyba s Hundlom druhé miesto v rámci slovenskej časti súťaže.
„Trať je nesmierne ťažká, nikdy sme tu nejazdili a tak sú momenty, keď ani netušíme kde vlastne sme. Napriek tomu som spokojný, naše tempo nie je zlé, čoho dôkazom je aj druhé miesto v rámci slovenských majstrovstiev a štvrté miesto absolútneho poradia v rámci celej Raly Hustopeče,“ dodal Grzegorz po prvej, nočnej etape.
V rámci druhej etapy čakali na súťažiacich úplne iné rýchlostné skúšky ako tomu bolo v piatok. Napriek tomu na nich bolo množstvo šotolinových úsekov, ktoré opätovne dali poriadne zabrať nielen súťažným posádkam, ale hlavne súťažným vozidlám. V absolútnej kondícii pritom nebol ani Grzybov Ford Fiesta R5. Napriek tomu z toho nakoniec bolo v sobotu tretie bodované miesto, ale aj druhá pozícia v rámci Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2016 ako celku započítavanom do slovenského rally šampionátu a v konečnom dôsledku aj piate absolútneho poradia. Navyše Grzegorz s Robertom vybojovali aj nádherné tretie miesto v rámci seriálu FIA Zóna strednej Európy.
„Celý deň máme drobné problémy s motorom. Auto nejde tak ako by sme si priali. Ale súťaž bola nádherná, rýchlostné skúšky sa nám páčili, chceli sme získať miesto na bedni, nepodarilo sa, snáď sa to podarí budúci rok,“ zhodnotil druhý súťažný deň Grzegorz Grzyb.
Súťaž v Hustopečiach, ale aj výkon posádky sa páčil aj manažérovi RUFA SPORT Teamu, Ľubomírovi Klemanovi: „Súťaž bola pekná, organizácia výborná a konkurencia špičková. Takto jednoducho by som zhodnotil celú Rally Hustopeče. Čo sa našej posádky týka, som spokojný. Brali sme dostatočný počet bodov do celkového hodnotenia šampionátu, čo je výborné a navyše aj body za tretie miesto vo FIA CEZ. Nie všetky posádky totiž mali to šťastie, že dorazili až do cieľa. Grzegorz s Robertom to dokázali, za čo im patrí moja vďaka. Samozrejme poďakovanie patrí aj Keane Motorsport za prípravu Fordu Fiesta R5 a partnerom RUFA SPORT Teamu za podporu. Vidíme sa opäť o mesiac na Rally Tatry v Poprade.“
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?