Vítězství ve třídě a druhé místo mezi dvoukolkami si z Rally Hustopeče veze posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu.
Spolupráce posádky Václav Dunovský – Petr Glössl s Peugeotem ČR pokračovala i na třetí soutěži Mistrovství České republiky v rally, kterou byla víkendová Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče na jižní Moravě. Soutěž se odjela jako společné mistrovství České a Slovenské republiky a konkurence byla tedy o dost větší, než na běžné domácí rally. Platilo to zejména ve třídě atmosférických dvoukolek do 1600 ccm, tedy ve třídě 6, kde startuje množství speciálů R2. Peugeoty 208 R2 zde hrály jednoznačně prim a s jedním z nich odstartovala i posádka týmu Dunovský Peugeot Rallye Team ve složení Václav Dunovský – Petr Glössl.
Václav Dunovský s Petrem Glösslem mají s touto soutěží zkušenosti a podařilo se jim vyvarovat se všech nástrah, které skýtá tato velmi rychlá rally vedoucí často stezkami ve vinohradech nebo šotolinovými úseky mezi poli. Od úvodu soutěže se dvojici Dunovský – Glössl s Peugeotem 208 R2 dařilo jet na špičce třídy 6 a stejně tak i zajíždět nejrychlejší časy mezi dvoukolkami absolutně, kde byla konkurence o dost silnějších vozů z vyšší třídy. Do cíle v Hustopečích Václav Dunovský s Petrem Glösslem dojeli na prvním místě ve třídě 6 a druhém mezi dvoukolkami a znovu tak potvrdili, že s obhajobou titulu mistrů republiky to i letos ve velmi silné konkurenci myslí velmi vážně.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rallye Teamu: „Mám z této právě skončené rally velmi dobrý pocit. Všechno od počátku až do posledního metru fungovalo naprosto dokonale a vše do sebe zapadalo. Tým pracoval bezvadně a díky všem zúčastněným za jejich perfektně odvedenou práci. V první etapě nás sice trápil prach a do toho ostré sluníčko za horizonty, ale na tom byly všechny posádky stejně. Alespoň tedy ty, startující po jedné minutě. Jelo se neskutečně rychle, konkurence je skvělá a není prostor pro nejmenší chybu a zaváhání. Dvou chybiček jsem se přesto dopustil, ale bylo to v bezpečných místech, kde šlo vyjet mimo trať, stálo nás to v součtu pouze pár vteřin. Také jsem si vyzkoušel pro mě netradiční volby pneumatik a zkoušel kombinovat různé směsi. Na takové kombinaci jsem zatím nikdy nejel. Máme díky tomu dost nových poznatků pro podobné podmínky. Bohužel hned na druhé RZ v pátek jsme nezaviněně na rychlém šotolinovém úseku s několika tvrdými kompresemi rozlámali úplně nový přední nárazník. Byla to holt daň za kvalitní čas. Jízdu jsme si ale užívali a takové závody nás naplňují a baví. Náš Peugeot 208 R2 zvládl drsné podmínky RZ mezi vinohrady na výbornou. Je to rozhodně rally, která se nám povedla a odjíždíme domů s dobrým pocitem. Gratulujeme všem soupeřům, s nimiž jsme bojovali, protože i oni jeli zatraceně rychle, ale nám se je tentokrát všechny podařilo porazit. Těšíme se na nadcházející Rally Bohemia, protože jsem si jistý, že i zde bude konkurence hodně silná a budou to pěkné závody. Děkujeme našim partnerům v čele s Peugeot ČR a Total a stejně tak našim fanouškům, kteří nás po oba dny hnali dopředu.“
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?