Vítězství ve třídě a druhé místo mezi dvoukolkami si z Rally Hustopeče veze posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu.
Spolupráce posádky Václav Dunovský – Petr Glössl s Peugeotem ČR pokračovala i na třetí soutěži Mistrovství České republiky v rally, kterou byla víkendová Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče na jižní Moravě. Soutěž se odjela jako společné mistrovství České a Slovenské republiky a konkurence byla tedy o dost větší, než na běžné domácí rally. Platilo to zejména ve třídě atmosférických dvoukolek do 1600 ccm, tedy ve třídě 6, kde startuje množství speciálů R2. Peugeoty 208 R2 zde hrály jednoznačně prim a s jedním z nich odstartovala i posádka týmu Dunovský Peugeot Rallye Team ve složení Václav Dunovský – Petr Glössl.
Václav Dunovský s Petrem Glösslem mají s touto soutěží zkušenosti a podařilo se jim vyvarovat se všech nástrah, které skýtá tato velmi rychlá rally vedoucí často stezkami ve vinohradech nebo šotolinovými úseky mezi poli. Od úvodu soutěže se dvojici Dunovský – Glössl s Peugeotem 208 R2 dařilo jet na špičce třídy 6 a stejně tak i zajíždět nejrychlejší časy mezi dvoukolkami absolutně, kde byla konkurence o dost silnějších vozů z vyšší třídy. Do cíle v Hustopečích Václav Dunovský s Petrem Glösslem dojeli na prvním místě ve třídě 6 a druhém mezi dvoukolkami a znovu tak potvrdili, že s obhajobou titulu mistrů republiky to i letos ve velmi silné konkurenci myslí velmi vážně.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rallye Teamu: „Mám z této právě skončené rally velmi dobrý pocit. Všechno od počátku až do posledního metru fungovalo naprosto dokonale a vše do sebe zapadalo. Tým pracoval bezvadně a díky všem zúčastněným za jejich perfektně odvedenou práci. V první etapě nás sice trápil prach a do toho ostré sluníčko za horizonty, ale na tom byly všechny posádky stejně. Alespoň tedy ty, startující po jedné minutě. Jelo se neskutečně rychle, konkurence je skvělá a není prostor pro nejmenší chybu a zaváhání. Dvou chybiček jsem se přesto dopustil, ale bylo to v bezpečných místech, kde šlo vyjet mimo trať, stálo nás to v součtu pouze pár vteřin. Také jsem si vyzkoušel pro mě netradiční volby pneumatik a zkoušel kombinovat různé směsi. Na takové kombinaci jsem zatím nikdy nejel. Máme díky tomu dost nových poznatků pro podobné podmínky. Bohužel hned na druhé RZ v pátek jsme nezaviněně na rychlém šotolinovém úseku s několika tvrdými kompresemi rozlámali úplně nový přední nárazník. Byla to holt daň za kvalitní čas. Jízdu jsme si ale užívali a takové závody nás naplňují a baví. Náš Peugeot 208 R2 zvládl drsné podmínky RZ mezi vinohrady na výbornou. Je to rozhodně rally, která se nám povedla a odjíždíme domů s dobrým pocitem. Gratulujeme všem soupeřům, s nimiž jsme bojovali, protože i oni jeli zatraceně rychle, ale nám se je tentokrát všechny podařilo porazit. Těšíme se na nadcházející Rally Bohemia, protože jsem si jistý, že i zde bude konkurence hodně silná a budou to pěkné závody. Děkujeme našim partnerům v čele s Peugeot ČR a Total a stejně tak našim fanouškům, kteří nás po oba dny hnali dopředu.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.