Dunovský s Peugeotem odjel ve vinicích parádní soutěž

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Radka Matthey 20. června 2016 20:24
Sdílej:

Vítězství ve třídě a druhé místo mezi dvoukolkami si z Rally Hustopeče veze posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu.

Spolupráce posádky Václav Dunovský – Petr Glössl s Peugeotem ČR pokračovala i na třetí soutěži Mistrovství České republiky v rally, kterou byla víkendová Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče na jižní Moravě. Soutěž se odjela jako společné mistrovství České a Slovenské republiky a konkurence byla tedy o dost větší, než na běžné domácí rally. Platilo to zejména ve třídě atmosférických dvoukolek do 1600 ccm, tedy ve třídě 6, kde startuje množství speciálů R2. Peugeoty 208 R2 zde hrály jednoznačně prim a s jedním z nich odstartovala i posádka týmu Dunovský Peugeot Rallye Team ve složení Václav Dunovský – Petr Glössl.

Václav Dunovský s Petrem Glösslem mají s touto soutěží zkušenosti a podařilo se jim vyvarovat se všech nástrah, které skýtá tato velmi rychlá rally vedoucí často stezkami ve vinohradech nebo šotolinovými úseky mezi poli. Od úvodu soutěže se dvojici Dunovský – Glössl s Peugeotem 208 R2 dařilo jet na špičce třídy 6 a stejně tak i zajíždět nejrychlejší časy mezi dvoukolkami absolutně, kde byla konkurence o dost silnějších vozů z vyšší třídy. Do cíle v Hustopečích Václav Dunovský s Petrem Glösslem dojeli na prvním místě ve třídě 6 a druhém mezi dvoukolkami a znovu tak potvrdili, že s obhajobou titulu mistrů republiky to i letos ve velmi silné konkurenci myslí velmi vážně.

Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rallye Teamu: „Mám z této právě skončené rally velmi dobrý pocit. Všechno od počátku až do posledního metru fungovalo naprosto dokonale a vše do sebe zapadalo. Tým pracoval bezvadně a díky všem zúčastněným za jejich perfektně odvedenou práci. V první etapě nás sice trápil prach a do toho ostré sluníčko za horizonty, ale na tom byly všechny posádky stejně. Alespoň tedy ty, startující po jedné minutě. Jelo se neskutečně rychle, konkurence je skvělá a není prostor pro nejmenší chybu a zaváhání. Dvou chybiček jsem se přesto dopustil, ale bylo to v bezpečných místech, kde šlo vyjet mimo trať, stálo nás to v součtu pouze pár vteřin. Také jsem si vyzkoušel pro mě netradiční volby pneumatik a zkoušel kombinovat různé směsi. Na takové kombinaci jsem zatím nikdy nejel. Máme díky tomu dost nových poznatků pro podobné podmínky. Bohužel hned na druhé RZ v pátek jsme nezaviněně na rychlém šotolinovém úseku s několika tvrdými kompresemi rozlámali úplně nový přední nárazník. Byla to holt daň za kvalitní čas. Jízdu jsme si ale užívali a takové závody nás naplňují a baví. Náš Peugeot 208 R2 zvládl drsné podmínky RZ mezi vinohrady na výbornou. Je to rozhodně rally, která se nám povedla a odjíždíme domů s dobrým pocitem. Gratulujeme všem soupeřům, s nimiž jsme bojovali, protože i oni jeli zatraceně rychle, ale nám se je tentokrát všechny podařilo porazit. Těšíme se na nadcházející Rally Bohemia, protože jsem si jistý, že i zde bude konkurence hodně silná a budou to pěkné závody. Děkujeme našim partnerům v čele s Peugeot ČR a Total a stejně tak našim fanouškům, kteří nás po oba dny hnali dopředu.“

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.