Vítězství ve třídě a druhé místo mezi dvoukolkami si z Rally Hustopeče veze posádka Dunovský Peugeot Rallye Teamu.
Spolupráce posádky Václav Dunovský – Petr Glössl s Peugeotem ČR pokračovala i na třetí soutěži Mistrovství České republiky v rally, kterou byla víkendová Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče na jižní Moravě. Soutěž se odjela jako společné mistrovství České a Slovenské republiky a konkurence byla tedy o dost větší, než na běžné domácí rally. Platilo to zejména ve třídě atmosférických dvoukolek do 1600 ccm, tedy ve třídě 6, kde startuje množství speciálů R2. Peugeoty 208 R2 zde hrály jednoznačně prim a s jedním z nich odstartovala i posádka týmu Dunovský Peugeot Rallye Team ve složení Václav Dunovský – Petr Glössl.
Václav Dunovský s Petrem Glösslem mají s touto soutěží zkušenosti a podařilo se jim vyvarovat se všech nástrah, které skýtá tato velmi rychlá rally vedoucí často stezkami ve vinohradech nebo šotolinovými úseky mezi poli. Od úvodu soutěže se dvojici Dunovský – Glössl s Peugeotem 208 R2 dařilo jet na špičce třídy 6 a stejně tak i zajíždět nejrychlejší časy mezi dvoukolkami absolutně, kde byla konkurence o dost silnějších vozů z vyšší třídy. Do cíle v Hustopečích Václav Dunovský s Petrem Glösslem dojeli na prvním místě ve třídě 6 a druhém mezi dvoukolkami a znovu tak potvrdili, že s obhajobou titulu mistrů republiky to i letos ve velmi silné konkurenci myslí velmi vážně.
Václav Dunovský, jezdec Dunovský Peugeot Rallye Teamu: „Mám z této právě skončené rally velmi dobrý pocit. Všechno od počátku až do posledního metru fungovalo naprosto dokonale a vše do sebe zapadalo. Tým pracoval bezvadně a díky všem zúčastněným za jejich perfektně odvedenou práci. V první etapě nás sice trápil prach a do toho ostré sluníčko za horizonty, ale na tom byly všechny posádky stejně. Alespoň tedy ty, startující po jedné minutě. Jelo se neskutečně rychle, konkurence je skvělá a není prostor pro nejmenší chybu a zaváhání. Dvou chybiček jsem se přesto dopustil, ale bylo to v bezpečných místech, kde šlo vyjet mimo trať, stálo nás to v součtu pouze pár vteřin. Také jsem si vyzkoušel pro mě netradiční volby pneumatik a zkoušel kombinovat různé směsi. Na takové kombinaci jsem zatím nikdy nejel. Máme díky tomu dost nových poznatků pro podobné podmínky. Bohužel hned na druhé RZ v pátek jsme nezaviněně na rychlém šotolinovém úseku s několika tvrdými kompresemi rozlámali úplně nový přední nárazník. Byla to holt daň za kvalitní čas. Jízdu jsme si ale užívali a takové závody nás naplňují a baví. Náš Peugeot 208 R2 zvládl drsné podmínky RZ mezi vinohrady na výbornou. Je to rozhodně rally, která se nám povedla a odjíždíme domů s dobrým pocitem. Gratulujeme všem soupeřům, s nimiž jsme bojovali, protože i oni jeli zatraceně rychle, ale nám se je tentokrát všechny podařilo porazit. Těšíme se na nadcházející Rally Bohemia, protože jsem si jistý, že i zde bude konkurence hodně silná a budou to pěkné závody. Děkujeme našim partnerům v čele s Peugeot ČR a Total a stejně tak našim fanouškům, kteří nás po oba dny hnali dopředu.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.