Necelé tři týdny pauzy měla posádka TMS Czech National Junior teamu Dominik Brož – Petr Těšínský mezi závody juniorského mistrovství Evropy. Po šotolinové soutěži na Azorech, kde turnovská posádka obsadila 6. místo, přicházejí na řadu belgické asfalty a Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016.
Dominik s Petrem mají za sebou letos dvě evropské rally, v Irsku bodovali pátým místem a na Azorech to bylo o místo horší. Obzvláště šotolinová soutěž byla pro mladého jezdce zkouškou ohněm. První svezení na šotolině na zcela neznámých rychlostních zkouškách Dominik zvládl, i když Fordu Fiesta R2 občas uštědřil políček. „Na Azorech to byla opravdu velká škola. Jsem rád, že jsme zde mohli startovat a já díky tomu získal spoustu zajímavých poznatků. Auto sice doznalo menších kosmetických úprav, ale soutěž jsme zdárně dokončili. Na regeneraci jsme měli tentokráte málo času, neboť belgická rally se kvapem blížila. Na soutěžním autě jsme poctivě makali a veškeré boule z portugalské rally zahojili tak, abychom stihli start nadcházejícího závodu, což se podařilo. Nyní si balíme kufry a vyrážíme poznat populární Ypres rally,“ uvedl krátce před odjezdem Dominik Brož. Od belgických pořadatelů obdržela posádka startovní číslo 36 a v juniorském šampionátu bude mít ve Wevelgemu dvanáct soupeřů. Do třídy RC4, kam spadá Dominikova fiesta je přihlášeno celkem 31 posádek. Letošní ročník Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016 je rozdělený do dvou etap a na posádky zde čeká sedmnáct rychlostních zkoušek s 250 ostrými kilometry. „Do Belgie se velmi těšíme. Letošní ročník juniorského mistrovství Evropy je pro nás hodně o učení a proto i do Belgie jedeme hlavně sbírat zkušenosti. Proto si neklademe před rally žádné velké cíle, ale hlavně soutěž dokončit. Přesto se budeme snažit neudělat ostudu,“ doplnil Dominik Brož. Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016 odstartuje kvalifikační erzeta ve čtvrtek 23. června a vítězná posádka bude známa v sobotu 25. června krátce po půl jedenácté večer.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?