Necelé tři týdny pauzy měla posádka TMS Czech National Junior teamu Dominik Brož – Petr Těšínský mezi závody juniorského mistrovství Evropy. Po šotolinové soutěži na Azorech, kde turnovská posádka obsadila 6. místo, přicházejí na řadu belgické asfalty a Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016.
Dominik s Petrem mají za sebou letos dvě evropské rally, v Irsku bodovali pátým místem a na Azorech to bylo o místo horší. Obzvláště šotolinová soutěž byla pro mladého jezdce zkouškou ohněm. První svezení na šotolině na zcela neznámých rychlostních zkouškách Dominik zvládl, i když Fordu Fiesta R2 občas uštědřil políček. „Na Azorech to byla opravdu velká škola. Jsem rád, že jsme zde mohli startovat a já díky tomu získal spoustu zajímavých poznatků. Auto sice doznalo menších kosmetických úprav, ale soutěž jsme zdárně dokončili. Na regeneraci jsme měli tentokráte málo času, neboť belgická rally se kvapem blížila. Na soutěžním autě jsme poctivě makali a veškeré boule z portugalské rally zahojili tak, abychom stihli start nadcházejícího závodu, což se podařilo. Nyní si balíme kufry a vyrážíme poznat populární Ypres rally,“ uvedl krátce před odjezdem Dominik Brož. Od belgických pořadatelů obdržela posádka startovní číslo 36 a v juniorském šampionátu bude mít ve Wevelgemu dvanáct soupeřů. Do třídy RC4, kam spadá Dominikova fiesta je přihlášeno celkem 31 posádek. Letošní ročník Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016 je rozdělený do dvou etap a na posádky zde čeká sedmnáct rychlostních zkoušek s 250 ostrými kilometry. „Do Belgie se velmi těšíme. Letošní ročník juniorského mistrovství Evropy je pro nás hodně o učení a proto i do Belgie jedeme hlavně sbírat zkušenosti. Proto si neklademe před rally žádné velké cíle, ale hlavně soutěž dokončit. Přesto se budeme snažit neudělat ostudu,“ doplnil Dominik Brož. Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016 odstartuje kvalifikační erzeta ve čtvrtek 23. června a vítězná posádka bude známa v sobotu 25. června krátce po půl jedenácté večer.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?