Necelé tři týdny pauzy měla posádka TMS Czech National Junior teamu Dominik Brož – Petr Těšínský mezi závody juniorského mistrovství Evropy. Po šotolinové soutěži na Azorech, kde turnovská posádka obsadila 6. místo, přicházejí na řadu belgické asfalty a Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016.
Dominik s Petrem mají za sebou letos dvě evropské rally, v Irsku bodovali pátým místem a na Azorech to bylo o místo horší. Obzvláště šotolinová soutěž byla pro mladého jezdce zkouškou ohněm. První svezení na šotolině na zcela neznámých rychlostních zkouškách Dominik zvládl, i když Fordu Fiesta R2 občas uštědřil políček. „Na Azorech to byla opravdu velká škola. Jsem rád, že jsme zde mohli startovat a já díky tomu získal spoustu zajímavých poznatků. Auto sice doznalo menších kosmetických úprav, ale soutěž jsme zdárně dokončili. Na regeneraci jsme měli tentokráte málo času, neboť belgická rally se kvapem blížila. Na soutěžním autě jsme poctivě makali a veškeré boule z portugalské rally zahojili tak, abychom stihli start nadcházejícího závodu, což se podařilo. Nyní si balíme kufry a vyrážíme poznat populární Ypres rally,“ uvedl krátce před odjezdem Dominik Brož. Od belgických pořadatelů obdržela posádka startovní číslo 36 a v juniorském šampionátu bude mít ve Wevelgemu dvanáct soupeřů. Do třídy RC4, kam spadá Dominikova fiesta je přihlášeno celkem 31 posádek. Letošní ročník Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016 je rozdělený do dvou etap a na posádky zde čeká sedmnáct rychlostních zkoušek s 250 ostrými kilometry. „Do Belgie se velmi těšíme. Letošní ročník juniorského mistrovství Evropy je pro nás hodně o učení a proto i do Belgie jedeme hlavně sbírat zkušenosti. Proto si neklademe před rally žádné velké cíle, ale hlavně soutěž dokončit. Přesto se budeme snažit neudělat ostudu,“ doplnil Dominik Brož. Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016 odstartuje kvalifikační erzeta ve čtvrtek 23. června a vítězná posádka bude známa v sobotu 25. června krátce po půl jedenácté večer.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?