Necelé tři týdny pauzy měla posádka TMS Czech National Junior teamu Dominik Brož – Petr Těšínský mezi závody juniorského mistrovství Evropy. Po šotolinové soutěži na Azorech, kde turnovská posádka obsadila 6. místo, přicházejí na řadu belgické asfalty a Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016.
Dominik s Petrem mají za sebou letos dvě evropské rally, v Irsku bodovali pátým místem a na Azorech to bylo o místo horší. Obzvláště šotolinová soutěž byla pro mladého jezdce zkouškou ohněm. První svezení na šotolině na zcela neznámých rychlostních zkouškách Dominik zvládl, i když Fordu Fiesta R2 občas uštědřil políček. „Na Azorech to byla opravdu velká škola. Jsem rád, že jsme zde mohli startovat a já díky tomu získal spoustu zajímavých poznatků. Auto sice doznalo menších kosmetických úprav, ale soutěž jsme zdárně dokončili. Na regeneraci jsme měli tentokráte málo času, neboť belgická rally se kvapem blížila. Na soutěžním autě jsme poctivě makali a veškeré boule z portugalské rally zahojili tak, abychom stihli start nadcházejícího závodu, což se podařilo. Nyní si balíme kufry a vyrážíme poznat populární Ypres rally,“ uvedl krátce před odjezdem Dominik Brož. Od belgických pořadatelů obdržela posádka startovní číslo 36 a v juniorském šampionátu bude mít ve Wevelgemu dvanáct soupeřů. Do třídy RC4, kam spadá Dominikova fiesta je přihlášeno celkem 31 posádek. Letošní ročník Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016 je rozdělený do dvou etap a na posádky zde čeká sedmnáct rychlostních zkoušek s 250 ostrými kilometry. „Do Belgie se velmi těšíme. Letošní ročník juniorského mistrovství Evropy je pro nás hodně o učení a proto i do Belgie jedeme hlavně sbírat zkušenosti. Proto si neklademe před rally žádné velké cíle, ale hlavně soutěž dokončit. Přesto se budeme snažit neudělat ostudu,“ doplnil Dominik Brož. Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016 odstartuje kvalifikační erzeta ve čtvrtek 23. června a vítězná posádka bude známa v sobotu 25. června krátce po půl jedenácté večer.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.