Tým Škoda Motorsport nastupuje po dvou dvojitých vítězstvích do třetího podniku sezóny českého mistrovství v rally (MČR) jako favorit
Tovární posádka Škoda Jan Kopecký/Pavel Dresler byla na Rally Hustopeče úspěšná již čtyřikrát
Michal Hrabánek: „Celý tým si musí udržet vysokou koncentraci“
Říká se „do třetice všeho dobrého“: Při Rally Hustopeče se bude ŠKODA Motorsport snažit o hattrick ve vítězstvích na letošním českém mistrovství v rally (MČR). Tovární posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler vstupuje do třetího podniku národního mistrovství se dvěma vítězstvími na Rally Šumava Klatovy a na Rally Český Krumlov. Na tratích jihomoravské vinařské oblasti musí v pátek a v sobotu zvládnout deset rychlostních zkoušek o celkové délce 150 kilometrů. Minulý víkend Kopecký s Dreslerem dojeli na Italské rally ve FIA Mistrovství světa v rally (v kategorii WRC 2) na skvělém druhém místě.
„Při Rally Hustopeče chceme navázat tam, kde jsme v Českém Krumlově skončili,“ řekl šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek a dodal: „Celý tým musí zůstat vysoce koncentrovaný, jen tak máme šanci na vítězství na třetí rally domácího mistrovství a na úspěšnou obhajobu titulu.“
Na rozdíl od prvních dvou podniků MČR, kdy vítězství týmu ŠKODA Motorsport doplňovala posádka Pontus Tidemand /Jonas Andersson na druhém místě, se tentokrát na start postaví pouze jedna tovární posádka - Kopecký/Dresler. Národní mistři zatím v sezóně 2015 a 2016 vyhráli všech sedm podniků českého mistrovství, kterých se s vozem ŠKODA FABIA R5 zúčastnili. A také Rally Hustopeče byla dosud dobrou vizitkou zkušené posádky: po vítězném hattricku v letech 2011 až 2013 dvojice suverénně triumfovala i v loňském roce. Se čtyřmi vítězstvími tak posádka ŠKODA na Rally Hustopeče patří mezi rekordmany a o víkendu by chtěla připsat další kapitolu této úspěšné historie.
„Máme tratě na jižní Moravě rádi a těšíme se na spoustu fanoušků,“ řekl Kopecký. „Samozřejmě jim s vozem ŠKODA FABIA R5 musíme nabídnout dobrou show. Bojovat o vítězství nebude ovšem jednoduché, protože konkurenti nám vítězství opět neusnadní,“ pokračoval Kopecký. Jeho hlavní soupeř Václav Pech je s vozem Porsche rovněž ve startovní listině, stejně jako Vojtěch Štajf. Zákazník značky ŠKODA z týmu Klokočka ŠKODA Czech National Team naposledy přesvědčil pátým místem na Rally Český Krumlov.
Kromě výborné zábavy při rally bude pro fanoušky připraveno hodně k vidění také ve ŠKODA Parku. Jak se při českém mistrovství již stalo zvykem, je možné vyhrát na jeden rok vůz ŠKODA OCTAVIA RS 230. „Opět jsme připravili napínavý doprovodný program pro fanoušky ve ŠKODA Parku, který se nachází vedle startu/cíle,“ řekl Michal Pres, vedoucí marketingu ve ŠKODA AUTO Česká republika. „Samozřejmě doufáme, že ŠKODA bude pokračovat v úspěšné domácí sérii i na Rally Hustopeče.“
Víte, že ...
ŠKODA byla poprvé úspěšná při třetím ročníku Rally Hustopeče v roce 2007? Tehdy vyhrál Leoš Flídr s vozem ŠKODA OCTAVIA WRC před Janem Kopeckým. Rally Hustopeče se letos koná již po dvanácté? Premiéra byla v roce 2005. zkouška Horní Bojanovice/Diváky je se 17,43 km nejdelší na Rally Hustopeče? V pátek se jede dvakrát, z toho jednou po setmění, kolem 22:35 h. servisní centrum je umístěno v Hustopečích, které dalo rally její název? Znak města tvoří rozdělený štít v barvě červené a zlaté. V levé polovině se nachází červený hrozen a nad ním stojící vinařský nůž se zlatou rukojetí. V pravé polovině štítu je polovina orlice s červeným jazykem. Hustopeče leží jen 10 km severovýchodně od „jihomoravského moře“? Jde o soustavu vodních nádrží, která vznikla v 80. letech přehrazením 235 km dlouhé řeky Dyje. Jižní Morava je nejvýznamnější vinařskou oblastí České republiky? Vyrábějí se zde především bílá vína, zejména Veltlínské zelené, známé také ze sousedních Dolních Rakous. Dále se zde pěstuje Müller-Thurgau, Vlašský ryzlink a Chardonnay.Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.