V pondělí 30. května byl bezpečnostním delegátem Autoklubu ČR Miroslavem Smolíkem schválen bezpečnostní plán Rally Bohemia. Tento dokument má více než 200 stran. Pojďme se podívat na nástin toho, co všechno obnáší zajištění bezpečného průběhu Rally Bohemia.
Pro pořadatele Rally Bohemia je zajištění bezpečnosti soutěže každoročně prioritou a nejinak tomu bude i letos. Představu o rozsahu bezpečnostních opatření nám může dát i strohá řeč čísel. „Bude použito 100 kilometrů výstražné pásky, 3000 cedulí Zakázaný prostor, 2000 ostatních cedulí a upozornění. Trať letošní Rally Bohemia vede přes 29 obcí a je tedy velmi náročná na zabezpečení. Proto používáme v každé obci informační letáky na všechna vrata, vrátka a branky přiléhajících k trati rychlostní zkoušky. Na nich je uvedena doba uzavírky komunikace s dalšími informacemi,“ vypočítává příklady z množství použitého materiálu ředitel soutěže Petr Pavlát. Stejně jako v minulosti, tak i v tomto roce začnou bezpečnostní opatření platit již se začátkem seznamovacích jízd, kdy jsou tréninková vozidla soutěžících vybavena GPS ONI sledovací jednotkou, která online zobrazuje jejich polohu a zaznamenává překročení nejvyšší povolené rychlosti. Posádka, která nebude dodržovat pravidla seznamovacích jízd, bude penalizována a nemusí být přijata do soutěže.
Rally Bohemia tradičně nabízí krásné technické rychlostní zkoušky, které ovšem vedou převážně v hustě osídleném území. V každé etapě se navíc také jede jedna rychlostní zkouška buď přímo v Mladé Boleslavi, nebo v jejím blízkém okolí. To samozřejmě násobí organizační náročnost zajištění jednotlivých úseků. Díky legislativním změnám má v letošním roce poprvé pořadatel právo zastavovat automobily diváků a nepouštět je do míst, která pro ně nejsou po dobu konání podniku určena. Pokyny pořadatelů na příjezdových komunikacích je tedy třeba bezpodmínečně respektovat. “I při takto rozsáhlé akci, které se účastní téměř 2000 pořadatelů, záleží na každém jednotlivci, zda bude řádně plnit své úkoly. Všech našich pořadatelů si velmi vážíme, a to i proto, že na jejich činnost během soutěže máme vysoké nároky. Na každém z pořadatelů záleží, zda bude rally úspěšná či nikoliv. A do jisté míry se toto dá říci i o divácích, kteří mohou svou ukázněností výrazně přispět ke zdárnému průběhu soutěže,” upozorňuje ředitel soutěže.
Trať Rally Bohemia vede členitou hornatou krajinou, která pravověrným fanouškům rally nabízí zajímavá a bezpečná místa ke sledování rally na vyvýšených místech a v dostatečné vzdálenosti od trati rychlostní zkoušky, která ale neoplývají pohodlným příjezdem pro automobil. Takové místo je nutné zaujmout ještě před startem rychlostní zkoušky a během ní v žádném případě nevstupovat na trať! Na takových místech žádáme diváky o velmi přísné dodržování pokynů pořadatele a samozřejmě bezpodmínečné respektování vyznačených zakázaných prostor. “Každý den se letos jede jedna polokruhová rychlostní zkouška, díky kterým může divák bez velkého přejíždění mezi “erzetami” vidět za dva dny soutěže všechny vozy celkem osmkrát na trati. U těchto polokruhových RZ je třeba zmínit kromě jejich větší atraktivity také větší důraz na kázeň diváků, jelikož zde vozy pojedou v kratších intervalech za sebou a nepravidelně. Proto je třeba vyvarovat se zejména jakéhokoliv přecházení nebo přebíhání přes trať během rychlostní zkoušky,” zdůrazňuje hlavní činovník pro bezpečnost Rally Bohemia Jan Šrámek.
Všichni diváci jsou na Rally Bohemia vítáni a bude pro ně k dispozici řada atraktivních diváckých míst. I přes všechna bezpečnostní opatření ovšem platí, že rally je sice nesmírně atraktivní sport, ale může být pro všechny účastníky nebezpečný. Pořadatel Rally Bohemia důrazně žádá diváky, aby se pohybovali pouze ve vymezených diváckých prostorech a v žádném případě nevstupovali do prostor označených jako zakázané. Jedná se zejména o místa blízko tratě RZ nebo pod její úrovní, místa na vnější i vnitřní straně zatáček. Zvýšenou pozornost své bezpečnosti a dění na trati musí diváci věnovat v místech, kde vozy dosahují vysokých rychlostí a zejména za horizonty! Pořadatelé Rally Bohemia přejí všem divákům vzrušující sportovní zážitky při dodržení všech bezpečnostních zásad.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.
Postupně Vás budeme informovat o dalších novinkách a zajímavostech. Rally Bohemia je k nalezení též na sociálních sítích.
Facebook: www.facebook.com/rallybohemia
Twitter: twitter.com/RallyBohemia
Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia
Instagram: instagram.com/rallybohemia
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?