Dvanáctý ročník Agrotec Petronas rally, s centrem v jihomoravských Hustopečích, dostává konečnou podobu. Pořadatelé mají schválenou trať zástupcem jezdců, dolaďuje se časový harmonogram a poslední detaily, aby bylo vše připraveno ke startu na hustopečském náměstí. Letos odstartuje první vůz v pátek 17. června 2016, netradičně v 19:15 hodin.
Český šampionát odstartoval o víkendu na Šumavě, za měsíc se bude závodit v Českém Krumlově a Hustopeče budou třetím podnikem českého kalendáře. Podobně je tomu i na Slovensku, po prvním startu v maďarském Egeru a zrušení prešovské soutěže bude AGROTEC PETRONAS rally druhým dějstvím seriálu našich východních sousedů. V plném proudu je i European Rally Trophy, kam se hustopečský závod vrací po roční pauze.
„Hlavně máme za sebou schválení tratě zástupcem jezdců ve Svazu rally Petrem Černohorským, na FIA byla poslána Zvláštní ustanovení, kvůli kompatibilitě s MSR doznal několika změn časový harmonogram. Stejně jako loni plánujeme pro posádky možnost elektronického přihlášení, naopak slovenské posádky se budou přihlašovat přes systém, který provozuje slovenský SAMŠ,“ vypovídá ředitel hustopečské soutěže Rudolf Kouřil.
Pro netrpělivé fanoušky a pravidelné účastníky můžeme definitivně potvrdit tradiční formát pátek večer (2x 2 RZ, 2 zkoušky za tmy) – sobota (2x 3 RZ). Celkem čeká na posádky více než 150 ostrých kilometrů. Stejně jako loni se tradiční „velký“ servis přesune na sobotní dopoledne, prostorem bude osvědčený areál hustopečské společnosti Moss Logistics.
„Letos pojedeme v pátek 65 km, v sobotu asi 85 km, což je v podstatě podobně jako loni. To vyhovuje i slovenským požadavkům, neboť se v jejich šampionátu boduje každá etapa zvlášť. V pátečním harmonogramu se objeví testy Bořetice a Horní Bojanovice/Diváky, v sobotu se bude závodit na úsecích Němčičky, Starovice a Nikolčice/Kurdějov,“ doplňuje Rudolf Kouřil.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?