Dvanáctý ročník Agrotec Petronas rally, s centrem v jihomoravských Hustopečích, dostává konečnou podobu. Pořadatelé mají schválenou trať zástupcem jezdců, dolaďuje se časový harmonogram a poslední detaily, aby bylo vše připraveno ke startu na hustopečském náměstí. Letos odstartuje první vůz v pátek 17. června 2016, netradičně v 19:15 hodin.
Český šampionát odstartoval o víkendu na Šumavě, za měsíc se bude závodit v Českém Krumlově a Hustopeče budou třetím podnikem českého kalendáře. Podobně je tomu i na Slovensku, po prvním startu v maďarském Egeru a zrušení prešovské soutěže bude AGROTEC PETRONAS rally druhým dějstvím seriálu našich východních sousedů. V plném proudu je i European Rally Trophy, kam se hustopečský závod vrací po roční pauze.
„Hlavně máme za sebou schválení tratě zástupcem jezdců ve Svazu rally Petrem Černohorským, na FIA byla poslána Zvláštní ustanovení, kvůli kompatibilitě s MSR doznal několika změn časový harmonogram. Stejně jako loni plánujeme pro posádky možnost elektronického přihlášení, naopak slovenské posádky se budou přihlašovat přes systém, který provozuje slovenský SAMŠ,“ vypovídá ředitel hustopečské soutěže Rudolf Kouřil.
Pro netrpělivé fanoušky a pravidelné účastníky můžeme definitivně potvrdit tradiční formát pátek večer (2x 2 RZ, 2 zkoušky za tmy) – sobota (2x 3 RZ). Celkem čeká na posádky více než 150 ostrých kilometrů. Stejně jako loni se tradiční „velký“ servis přesune na sobotní dopoledne, prostorem bude osvědčený areál hustopečské společnosti Moss Logistics.
„Letos pojedeme v pátek 65 km, v sobotu asi 85 km, což je v podstatě podobně jako loni. To vyhovuje i slovenským požadavkům, neboť se v jejich šampionátu boduje každá etapa zvlášť. V pátečním harmonogramu se objeví testy Bořetice a Horní Bojanovice/Diváky, v sobotu se bude závodit na úsecích Němčičky, Starovice a Nikolčice/Kurdějov,“ doplňuje Rudolf Kouřil.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?