Dvanáctý ročník Agrotec Petronas rally, s centrem v jihomoravských Hustopečích, dostává konečnou podobu. Pořadatelé mají schválenou trať zástupcem jezdců, dolaďuje se časový harmonogram a poslední detaily, aby bylo vše připraveno ke startu na hustopečském náměstí. Letos odstartuje první vůz v pátek 17. června 2016, netradičně v 19:15 hodin.
Český šampionát odstartoval o víkendu na Šumavě, za měsíc se bude závodit v Českém Krumlově a Hustopeče budou třetím podnikem českého kalendáře. Podobně je tomu i na Slovensku, po prvním startu v maďarském Egeru a zrušení prešovské soutěže bude AGROTEC PETRONAS rally druhým dějstvím seriálu našich východních sousedů. V plném proudu je i European Rally Trophy, kam se hustopečský závod vrací po roční pauze.
„Hlavně máme za sebou schválení tratě zástupcem jezdců ve Svazu rally Petrem Černohorským, na FIA byla poslána Zvláštní ustanovení, kvůli kompatibilitě s MSR doznal několika změn časový harmonogram. Stejně jako loni plánujeme pro posádky možnost elektronického přihlášení, naopak slovenské posádky se budou přihlašovat přes systém, který provozuje slovenský SAMŠ,“ vypovídá ředitel hustopečské soutěže Rudolf Kouřil.
Pro netrpělivé fanoušky a pravidelné účastníky můžeme definitivně potvrdit tradiční formát pátek večer (2x 2 RZ, 2 zkoušky za tmy) – sobota (2x 3 RZ). Celkem čeká na posádky více než 150 ostrých kilometrů. Stejně jako loni se tradiční „velký“ servis přesune na sobotní dopoledne, prostorem bude osvědčený areál hustopečské společnosti Moss Logistics.
„Letos pojedeme v pátek 65 km, v sobotu asi 85 km, což je v podstatě podobně jako loni. To vyhovuje i slovenským požadavkům, neboť se v jejich šampionátu boduje každá etapa zvlášť. V pátečním harmonogramu se objeví testy Bořetice a Horní Bojanovice/Diváky, v sobotu se bude závodit na úsecích Němčičky, Starovice a Nikolčice/Kurdějov,“ doplňuje Rudolf Kouřil.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?