Hustopečská soutěž má finální podobu

Valoušek, Pavel - Havelková, Veronika
Valoušek, Pavel - Havelková, Veronika, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Agrotec rally Hustopeče 4. května 2016 19:30
Sdílej:

Dvanáctý ročník Agrotec Petronas rally, s centrem v jihomoravských Hustopečích, dostává konečnou podobu. Pořadatelé mají schválenou trať zástupcem jezdců, dolaďuje se časový harmonogram a poslední detaily, aby bylo vše připraveno ke startu na hustopečském náměstí. Letos odstartuje první vůz v pátek 17. června 2016, netradičně v 19:15 hodin.

Český šampionát odstartoval o víkendu na Šumavě, za měsíc se bude závodit v Českém Krumlově a Hustopeče budou třetím podnikem českého kalendáře. Podobně je tomu i na Slovensku, po prvním startu v maďarském Egeru a zrušení prešovské soutěže bude AGROTEC PETRONAS rally druhým dějstvím seriálu našich východních sousedů. V plném proudu je i European Rally Trophy, kam se hustopečský závod vrací po roční pauze.

„Hlavně máme za sebou schválení tratě zástupcem jezdců ve Svazu rally Petrem Černohorským, na FIA byla poslána Zvláštní ustanovení, kvůli kompatibilitě s MSR doznal několika změn časový harmonogram. Stejně jako loni plánujeme pro posádky možnost elektronického přihlášení, naopak slovenské posádky se budou přihlašovat přes systém, který provozuje slovenský SAMŠ,“ vypovídá ředitel hustopečské soutěže Rudolf Kouřil.

Pro netrpělivé fanoušky a pravidelné účastníky můžeme definitivně potvrdit tradiční formát pátek večer (2x 2 RZ, 2 zkoušky za tmy) – sobota (2x 3 RZ). Celkem čeká na posádky více než 150 ostrých kilometrů. Stejně jako loni se tradiční „velký“ servis přesune na sobotní dopoledne, prostorem bude osvědčený areál hustopečské společnosti Moss Logistics.

„Letos pojedeme v pátek 65 km, v sobotu asi 85 km, což je v podstatě podobně jako loni. To vyhovuje i slovenským požadavkům, neboť se v jejich šampionátu boduje každá etapa zvlášť. V pátečním harmonogramu se objeví testy Bořetice a Horní Bojanovice/Diváky, v sobotu se bude závodit na úsecích Němčičky, Starovice a Nikolčice/Kurdějov,“ doplňuje Rudolf Kouřil.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.