Do letošní Barum Czech Rally Zlín sice ještě zbývá několik měsíců, fanoušci rallysportu a milovníci adrenalinu i rychlých kol už brzy budou moci naskočit do letošního zážitkového programu této zlínské rally. V neděli 8. května se jim otevře možnost projet se v závodním tempu po trati jedné z rychlostních zkoušek zlínské rally!
Stane se tak díky slalomovému závodu, který již po sedmadvacáté pořádá AK Rallye Zlín v AČR. Slalom je nejdostupnější disciplínou v automobilovém sportu a kromě pravidelných účastníků umožňuje také start široké veřejnosti. Až tři účastníci se mohou střídat na jednom voze a naopak jeden závodník může startovat se dvěma různými automobily. „Závodník potřebuje vlastně jen helmu. Do slalomu může nastoupit jak s plnohodnotným závodním speciálem, tak s běžným automobilem či dokonce s vozidlem bez technického průkazu. V takovém případě ale vůz musí splňovat alespoň základní bezpečnostní kritéria, která v místě závodu při přejímce posoudí technický komisař,“ říká Ing. Jan Regner, ředitel zlínského autoslalomu. Startovné včetně pojištění činí přijatelných 790 korun, v případě více jezdců na společném voze se částka ještě snižuje na 745, respektive 730 korun. Případní zájemci si mohou podrobné informace najít na webu www.autoslalom.cz, kde jsou ke stažení zvláštní ustanovení či přihláška, možnost zaregistrovat se do závodu ale bude také přímo na místě v den závodu do 9:30 hodin.
Pořadatelé pro letošek připravili prodlouženou trať, kterou každý z účastníků absolvuje minimálně třikrát. „Stejně jako v minulém roce bude slalom využívat část rychlostní zkoušky Biskupice známé z Barum Rally. Po úspěchu v loňském roce i letos využijeme také silnici vedoucí od Ludkovic. Slalom tak bude obsahovat několik hodně atraktivních zatáček. U křižovatky na Pozlovice, se trať napojí na již známý úsek a závodníky zavede až na kopec k Řetechovu. Celá trať bude měřit 1750 metrů,“ pokračuje Regner. „Celý závod jsme se rozhodli zařadit opět do zážitkového programu Barum Czech Rally Zlín, v minulém roce se nám tento krok osvědčil a do slalomu se nám přihlásilo 102 účastníků. Potvrdilo se nám, že cesta zážitků je ta správná, i proto jsme se pro letošní ročník spojili s webovým portálem kudy z nudy.cz, jenž celoročně lidem nabízí tipy na výlety po celém Česku, které uspokojí velké sportovní fajnšmekry. Slalomový závod účastníkům nabídne možnost poznat v rychlém tempu část skutečné trati barumky přímo zpoza volantu. Věříme, že to přiláká nové fanoušky, kteří se pak třeba začnou věnovat slalomu či rally soustavněji,“ uzavírá Jan Regner.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?