Do letošní Barum Czech Rally Zlín sice ještě zbývá několik měsíců, fanoušci rallysportu a milovníci adrenalinu i rychlých kol už brzy budou moci naskočit do letošního zážitkového programu této zlínské rally. V neděli 8. května se jim otevře možnost projet se v závodním tempu po trati jedné z rychlostních zkoušek zlínské rally!
Stane se tak díky slalomovému závodu, který již po sedmadvacáté pořádá AK Rallye Zlín v AČR. Slalom je nejdostupnější disciplínou v automobilovém sportu a kromě pravidelných účastníků umožňuje také start široké veřejnosti. Až tři účastníci se mohou střídat na jednom voze a naopak jeden závodník může startovat se dvěma různými automobily. „Závodník potřebuje vlastně jen helmu. Do slalomu může nastoupit jak s plnohodnotným závodním speciálem, tak s běžným automobilem či dokonce s vozidlem bez technického průkazu. V takovém případě ale vůz musí splňovat alespoň základní bezpečnostní kritéria, která v místě závodu při přejímce posoudí technický komisař,“ říká Ing. Jan Regner, ředitel zlínského autoslalomu. Startovné včetně pojištění činí přijatelných 790 korun, v případě více jezdců na společném voze se částka ještě snižuje na 745, respektive 730 korun. Případní zájemci si mohou podrobné informace najít na webu www.autoslalom.cz, kde jsou ke stažení zvláštní ustanovení či přihláška, možnost zaregistrovat se do závodu ale bude také přímo na místě v den závodu do 9:30 hodin.
Pořadatelé pro letošek připravili prodlouženou trať, kterou každý z účastníků absolvuje minimálně třikrát. „Stejně jako v minulém roce bude slalom využívat část rychlostní zkoušky Biskupice známé z Barum Rally. Po úspěchu v loňském roce i letos využijeme také silnici vedoucí od Ludkovic. Slalom tak bude obsahovat několik hodně atraktivních zatáček. U křižovatky na Pozlovice, se trať napojí na již známý úsek a závodníky zavede až na kopec k Řetechovu. Celá trať bude měřit 1750 metrů,“ pokračuje Regner. „Celý závod jsme se rozhodli zařadit opět do zážitkového programu Barum Czech Rally Zlín, v minulém roce se nám tento krok osvědčil a do slalomu se nám přihlásilo 102 účastníků. Potvrdilo se nám, že cesta zážitků je ta správná, i proto jsme se pro letošní ročník spojili s webovým portálem kudy z nudy.cz, jenž celoročně lidem nabízí tipy na výlety po celém Česku, které uspokojí velké sportovní fajnšmekry. Slalomový závod účastníkům nabídne možnost poznat v rychlém tempu část skutečné trati barumky přímo zpoza volantu. Věříme, že to přiláká nové fanoušky, kteří se pak třeba začnou věnovat slalomu či rally soustavněji,“ uzavírá Jan Regner.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?