Jednou z najstarších rally súťaží u našich západných susedov je Rallye Šumava Klatovy. Na jej štart sa počas nadchádzajúceho víkendu, rovnako ako v minulom roku, postaví aj slovenský KL Racing Rally Team.
Posádka Jan Sýkora – Štěpán Palivec na klatovských tratiach reprezentovali slovenský KL Racing Rally Team už v minulom roku a treba povedať, že sa im darilo výborne, keď spoločne s vozidlom Ford Fiesta R5 dojazdili na štvrtom mieste absolútneho poradia a navyše si po súťaži domov odviezli aj bronz v triede 2. V tomto roku sa zdolávať klatovské trate vydajú v spoločnosti Škody Fabia R5.
„Po minuloročných skúsenostiach s touto súťažou, musím iba konštatovať, že to bolo jedno z výborne pripravených podujatí a je vidno, že klatovský organizátor robí túto súťaž už viac ako päťdesiat rokov. S Janom má náš KL Racing Rally Team už druhý rok veľmi dobrú spoluprácu a verím, že po minuloročnom úspechu, sa im na tejto súťaži bude opäť dariť,“ povedal pred súťažou Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu.
51. Rallye Šumava Klatovy odštartuje už počas nadchádzajúceho víkendu, pričom organizátor pre všetkých súťažiacich pripravil trať o celkovej dĺžke viac ako päťsto kilometrov, pričom v tomto počte je započítaných aj dvanásť rýchlostných skúšok. Tie majú spoločnú dĺžku stopäťdesiat kilometrov. Štart súťaže je plánovaný na piatok (29.4.2016) o 17 hodine 5 minúte. Cieľ tohtoročnej Rallye Šumava Klatovy bude v sobotu (30.4.2016) o 18 hodine 11 minúte.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?