Jednou z najstarších rally súťaží u našich západných susedov je Rallye Šumava Klatovy. Na jej štart sa počas nadchádzajúceho víkendu, rovnako ako v minulom roku, postaví aj slovenský KL Racing Rally Team.
Posádka Jan Sýkora – Štěpán Palivec na klatovských tratiach reprezentovali slovenský KL Racing Rally Team už v minulom roku a treba povedať, že sa im darilo výborne, keď spoločne s vozidlom Ford Fiesta R5 dojazdili na štvrtom mieste absolútneho poradia a navyše si po súťaži domov odviezli aj bronz v triede 2. V tomto roku sa zdolávať klatovské trate vydajú v spoločnosti Škody Fabia R5.
„Po minuloročných skúsenostiach s touto súťažou, musím iba konštatovať, že to bolo jedno z výborne pripravených podujatí a je vidno, že klatovský organizátor robí túto súťaž už viac ako päťdesiat rokov. S Janom má náš KL Racing Rally Team už druhý rok veľmi dobrú spoluprácu a verím, že po minuloročnom úspechu, sa im na tejto súťaži bude opäť dariť,“ povedal pred súťažou Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu.
51. Rallye Šumava Klatovy odštartuje už počas nadchádzajúceho víkendu, pričom organizátor pre všetkých súťažiacich pripravil trať o celkovej dĺžke viac ako päťsto kilometrov, pričom v tomto počte je započítaných aj dvanásť rýchlostných skúšok. Tie majú spoločnú dĺžku stopäťdesiat kilometrov. Štart súťaže je plánovaný na piatok (29.4.2016) o 17 hodine 5 minúte. Cieľ tohtoročnej Rallye Šumava Klatovy bude v sobotu (30.4.2016) o 18 hodine 11 minúte.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?