Odchod Karla Kupce z projektu Autoklub Peugeot Rally Talent znamenal pro Autoklub ČR jediné, najít během velmi krátké doby možnou náhradu, aby stihnul uzávěrku přihlášek na Rally Šumava, která se koná ve dnech 29. – 30. dubna 2016. Tým Rally Talentu zvolil Filipa Mareše, účastníka projektu Autoklub Rally Star.
„Vzhledem k tomu, že máme podepsané smlouvy s partnery, které nás zavazují k účasti na Autoklub MČR v Rally a Autoklub Rally Sprint Sérii, museli jsme ihned hledat vhodného jezdce. Karel Kupec pro nás byl natolik zajímavý, že jsme mu chtěli dát šanci v MČR, po jeho odstoupení jsme se vrátili k původní myšlence Rally Star. Zde byli z rallyových jezdců vybrání Filip Mareš a René Dohnal. Filip má více zkušeností s vozy kategorie 6, proto padla jednoznačná volba na něho,“ komentuje výběr nového jezdce projektu Adam Eliáš, generální sekretář pro automobilový sport Autoklubu ČR.
Filipa Mareše se spolujezdcem Janem Hlouškem nyní čeká příprava celého týmu, seznámení se s vozem Peugeot 208 R2 a především jejich první start v rámci Autoklub Peugeot Rally Talent již příští víkend na Rally Šumava.
Filip Mareš dodává: "Zařazení do projektu Autoklub Peugeot Rally Talent si opravdu velmi vážím a vnímám to jako velkou příležitost. Chtěl bych poděkovat Autoklubu ČR a partnerům projektu za to, že mi takovou šanci dávají. V neposlední řadě děkuji všem lidem, kteří mě na mé dosavadní cestě jakkoliv podpořili. Ačkoliv jsme se k projektu připojili krátce před novou sezonou, věřím, že na Šumavu přijedeme dobře připraveni a zužitkujeme tvrdou práci, kterou jsme s Honzou odvedli během zimní pauzy. Startu nové sezóny už se nemůžeme dočkat, konkurence ve třídě bude skutečně tvrdá a my se v ní rozhodně nebudeme chtít ztratit.”
Přijďte podpořit nováčka projektu na startu své rally kariéry pod hlavičkou Autoklubu ČR. Podpisové karty pro fanoušky budou připraveny na místě. Aktuální informace o přípravách a výkonech Filipa s Honzou najdete na facebookových stránkách projektu Autoklub Peugeot Rally Talent.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.