Už několik let je součástí mezinárodní soutěžní scény česká posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát. Ta se v posledních letech zabydlela v evropském kontinentálním šampionátu FIA ERC, do kterého patří také domácí Barum Czech Rally Zlín. U příležitosti loňského, pětačtyřicátého ročníku populární barumky pak obě skupiny spojily síly, to když se závodní duo T&T stalo oficiálními ambasadory zlínské rally.
Hlavním úkolem Jaromíra s Danielem bylo propagovat Barum Czech Rally Zlín na evropských podnicích, kterých se posádka národní reprezentace Autoklubu ČR účastní. A jelikož se spolupráce osvědčila, pokračuje jejich vyslanecká mise i letos. „Loňský nápad spojit naše závoděním se zviditelněním Barum rally se mi zalíbil a je mi ctí pokračovat v tom i letos. Barumka je moje domácí soutěž a velká srdcová záležitost, takže pokud jí naše aktivity pomohou například s přilákáním nových diváků ze zahraničních zemí, bude to jen dobře,“ říká Jaromír Tarabus, kterého doplňuje jeho navigátor Daniel Trunkát: „Barum Czech Rally Zlín má doma i ve světě dobré jméno a jsme rádi, že s ní můžeme být ve spojení. Doufáme, že naše letošní výkony přesvědčí mnoho diváků k návštěvě Zlína na konci srpna. “
Posádka Tarabus – Trunkát se v loňské sezoně seriálu FIA ERC umístila na pátém místě celkové klasifikace, ke kterému jí pomohly zejména stabilní výkony. Ze šesti startů se moravská dvojice hned třikrát umístila na pěkném čtvrtém místě, během sezony zaznamenala jen jediné odstoupení – vinou technických problémů paradoxně na domácí barumce. Letos posádka míří ještě výš – k dispozici bude mít hned od začátku sezony nový speciál Škoda Fabia R5 tradičně svěřený do péče renomovaného týmu Kresta Racing. Její program startuje začátkem dubna na asfaltové rally v Irsku a dále bude pokračovat vybranými podniky FIA ERC 2016. Domácí vrchol sezony v podobě Barum Czech Rally Zlín přijde na řadu ve dnech 26. – 28. srpna 2016.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?