Už několik let je součástí mezinárodní soutěžní scény česká posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát. Ta se v posledních letech zabydlela v evropském kontinentálním šampionátu FIA ERC, do kterého patří také domácí Barum Czech Rally Zlín. U příležitosti loňského, pětačtyřicátého ročníku populární barumky pak obě skupiny spojily síly, to když se závodní duo T&T stalo oficiálními ambasadory zlínské rally.
Hlavním úkolem Jaromíra s Danielem bylo propagovat Barum Czech Rally Zlín na evropských podnicích, kterých se posádka národní reprezentace Autoklubu ČR účastní. A jelikož se spolupráce osvědčila, pokračuje jejich vyslanecká mise i letos. „Loňský nápad spojit naše závoděním se zviditelněním Barum rally se mi zalíbil a je mi ctí pokračovat v tom i letos. Barumka je moje domácí soutěž a velká srdcová záležitost, takže pokud jí naše aktivity pomohou například s přilákáním nových diváků ze zahraničních zemí, bude to jen dobře,“ říká Jaromír Tarabus, kterého doplňuje jeho navigátor Daniel Trunkát: „Barum Czech Rally Zlín má doma i ve světě dobré jméno a jsme rádi, že s ní můžeme být ve spojení. Doufáme, že naše letošní výkony přesvědčí mnoho diváků k návštěvě Zlína na konci srpna. “
Posádka Tarabus – Trunkát se v loňské sezoně seriálu FIA ERC umístila na pátém místě celkové klasifikace, ke kterému jí pomohly zejména stabilní výkony. Ze šesti startů se moravská dvojice hned třikrát umístila na pěkném čtvrtém místě, během sezony zaznamenala jen jediné odstoupení – vinou technických problémů paradoxně na domácí barumce. Letos posádka míří ještě výš – k dispozici bude mít hned od začátku sezony nový speciál Škoda Fabia R5 tradičně svěřený do péče renomovaného týmu Kresta Racing. Její program startuje začátkem dubna na asfaltové rally v Irsku a dále bude pokračovat vybranými podniky FIA ERC 2016. Domácí vrchol sezony v podobě Barum Czech Rally Zlín přijde na řadu ve dnech 26. – 28. srpna 2016.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?