Už několik let je součástí mezinárodní soutěžní scény česká posádka Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát. Ta se v posledních letech zabydlela v evropském kontinentálním šampionátu FIA ERC, do kterého patří také domácí Barum Czech Rally Zlín. U příležitosti loňského, pětačtyřicátého ročníku populární barumky pak obě skupiny spojily síly, to když se závodní duo T&T stalo oficiálními ambasadory zlínské rally.
Hlavním úkolem Jaromíra s Danielem bylo propagovat Barum Czech Rally Zlín na evropských podnicích, kterých se posádka národní reprezentace Autoklubu ČR účastní. A jelikož se spolupráce osvědčila, pokračuje jejich vyslanecká mise i letos. „Loňský nápad spojit naše závoděním se zviditelněním Barum rally se mi zalíbil a je mi ctí pokračovat v tom i letos. Barumka je moje domácí soutěž a velká srdcová záležitost, takže pokud jí naše aktivity pomohou například s přilákáním nových diváků ze zahraničních zemí, bude to jen dobře,“ říká Jaromír Tarabus, kterého doplňuje jeho navigátor Daniel Trunkát: „Barum Czech Rally Zlín má doma i ve světě dobré jméno a jsme rádi, že s ní můžeme být ve spojení. Doufáme, že naše letošní výkony přesvědčí mnoho diváků k návštěvě Zlína na konci srpna. “
Posádka Tarabus – Trunkát se v loňské sezoně seriálu FIA ERC umístila na pátém místě celkové klasifikace, ke kterému jí pomohly zejména stabilní výkony. Ze šesti startů se moravská dvojice hned třikrát umístila na pěkném čtvrtém místě, během sezony zaznamenala jen jediné odstoupení – vinou technických problémů paradoxně na domácí barumce. Letos posádka míří ještě výš – k dispozici bude mít hned od začátku sezony nový speciál Škoda Fabia R5 tradičně svěřený do péče renomovaného týmu Kresta Racing. Její program startuje začátkem dubna na asfaltové rally v Irsku a dále bude pokračovat vybranými podniky FIA ERC 2016. Domácí vrchol sezony v podobě Barum Czech Rally Zlín přijde na řadu ve dnech 26. – 28. srpna 2016.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.