... a v Brodě startoval na zpátečku
Do širšího okruhu kandidátů na přední umístění v hodnocení dvoukolek v rámci seriálu Autoklub Rallysprint série 2016 při Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 patří rovněž mladý jezdec René Dohnal z Kunovic u Bystřice pod Hostýnem. V okolí Valašského Meziříčí a Kopřivnice se představí společně s navigátorem Romanem Švecem ve vozidle Citroën C2 R2 Max se startovním číslem 24. Úřadující český šampion ve třídě 9 pojede pod hlavičkou Autoklubu Junior Teamu.
Kunovický René Dohnal začal jezdit rally před pěti lety. Již v sezoně 2012 získal absolutně druhé místo ve třídě 10 v rallysprintech. Stejného umístění dosáhl ve třídě 7 o rok později. Po nepříliš vydařené sezoně 2014, kterou výrazně poznamenala havárie právě při Valašské rally, se Dohnal rozhodoval, jakým způsobem se bude jeho jezdecká dráha ubírat dál.
Po třech letech absolvovaných v jednodenních soutěžích padla volba na přechod k dvoudenním soutěžím. A byla to volba správná, neboť v loňském roce vybojoval ve velkém mistráku s vozem Honda Civic VTi mistrovský titul ve třídě 9. „Až na pár výjimek jsem startoval se spolujezdcem Rudou Kouřilem. Naučil mě vše od úplných soutěžáckých základů. Neměl to se mnou lehké. Například když při mých začátcích na rallyshow v Uherském Brodě, jsem na startu zařadil zpátečku,“ řekl s úsměvem čtyřiadvacetiletý René Dohnal.
Právě Rudolf Kouřil, současný ředitel Rocksteel – Valašské rally 2016 a soutěže v Hustopečích je tím pravým učitelem, rádcem a mentorem pro mladého jezdce. „Nikdy jsem se nepovažoval za závodníka, vždy jsem se chodil na rally pouze dívat. I nyní se více cítím jako divák nebo fanoušek. Nedávám si žádné cíle, neboť vím, že každá havárie může znamenat konec závodění,“ pověděl student Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně René Dohnal.
Pořadatelé Rocksteel – 35. Valašské rally 2016 zařadili do itineráře Valašky premiérově rychlostní zkoušku na polygonu kopřivnické Tatry. „Kvituji zařazení této zkoušky do programu rally, i když jsem po ní nikdy nejel a nemám s kopřivnickým okruhem žádné zkušenosti. Díval jsem se však na pár videí a vím, jak to tam vypadá. Je skvělé, že i mechanici se podívají, jak pojedeme. Vždyť ze servisního areálu to mají kousek k trati rychlostní zkoušky,“ řekl sympatický mladík.
Dohnal plánuje v letošní sezoně starty v mistrovství České republiky v rally a v moravských podnicích Rallyesprint série. A cíl pro letošní rok? „Pravidelně dojíždět a sbírat zkušenosti. Moc se těším na novou výzvu a neočekávám žádný výsledek. Vím, že proti plejádě peugeoutů se stařičkým citroënem toho moc nezmůžeme. Nicméně, kůži nedáme lacino,“ dodal valašský jezdec.
Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 s centrem ve Valašském Meziříčí otevře novou sezonu rallysportu v České republice. Valaška je také letos započítávána do Rallyprintsérie, Poháru 2+, Poháru mládeže a Poháru pořadatele.
Populární Valaška je na programu v termínu 15. až 16. dubna. Pořadatel JTRT pro s. r. o. Vsetín a organizátor AutoMotoKlub Rallye-Sport – Vsetín připravili trať v délce 239,18 km, která obsahuje na čtyřech úsecích osm obtížných rychlostních zkoušek v délce 70,44 km.
První vůz odstartuje do rally v sobotu 16. dubna v 08:50 hodin z areálu Tatra Kopřivnice. Vítěz pak do cíle rally na náměstí ve Valašském Meziříčí přijede týž den v 16:51 hodin.
Další zpravodajský servis o Rocksteel – 35. Valašská rally 2016 přineseme v následujících tiskových informacích. Uveřejňovány budou postupně také na oficiální webové stránce Rock- steel – 35. Valašské rally 2016, www.valasskarally.eu a na její facebookové mutaci.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?