Obdobie medzi Vianocami a novým rokom už každoročne patrí podujatiu Szilveszter Rally, ktoré sa koná na maďarskom okruhu Hungaroring. Už po tretíkrát v rade nebude na štarte chýbať ani slovenský KL Racing Rally Team.
V tomto roku sa v rámci Szilveszter Rally 2015 v KL Racing Rally Teame predstaví dvojica posádok, pričom odštartujú na rovnakých vozidlách Mitsubishi Lancer EVO IX.
Prvom posádkou bude revúcko-lubenícka dvojica Pavol Cireň – Marek Podobník. Pre nich bude toto podujatie premiérové. „Na Szilveszter Rally som ešte ja osobne nikdy neštartoval. Bol som sa však už viackrát na Hungariringu pozrieť ako divák. Stretáva sa tu na štarte množstvo súťažiacich, aj v tomto roku ich bude viac ako dvestoosemdesiat, čo je naozaj neskutočný počet. Trate sú rovnako zaujímavé a aj keď je toto podujatie zaradené do skupiny voľných, určite sa bude každý snažiť dosiahnuť čo možno najlepší čas. Ďakujem, že nám spoločne s Marekom KL Racing Rally Team, umožnil štartovať na tomto podujatí,“ opísal svoje pocity Pavol Cireň.
Druhou posádkou, ktorá bude hájiť farby slovenského KL Racing Rally Teamu, bude slovensko-maďarská dvojica Peter Deák - László Bagó. „My sme sa už spoločne s Lászlóm Bagóm Szilveszter Rally na Hungaroringu v minulosti absolvovali. Je to pekné podujatie, pričom tu štartuje asi najviac súťažiacich v celej strednej Európe. Keďže už máme nejaké tie skúsenosti, ak bude mať druhá posádka záujem poradiť aj im čo a ako tu funguje. Som rád, že KL Racing Rally Team nám ponúkol možnosť reprezentovať ich tím,“ povedal Peter Deák.
Samozrejme na poslednom podujatí v roku nebude chýbať ani manažér KL Racing Rally Teamu Marek Lokaj: „Samozrejme, do Maďarska sa chystám aj ja, aby som povzbudil naše dve posádky. Pre náš tím je tohtoročná Szilveszter Rally 2015 už treťou v rade a tak vieme ako to tu funguje. Napriek tomu musím povedať, že tohtoročných dvestoosemdesiat prihlásených posádok prekvapilo aj mňa. Určite toto podujatie bude veľkým zážitkom nielen pre súťažiacich, ale hlavne pre množstvo divákov, ktorých sa sem zbehne každý rok niekoľko tisíc.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.