Pohár Pirelli pro rok 2015 v rally zná své vítěze. V MČR je jím Václav Dunovský a v RSS Libor Horák.
Sezona 2015 byla dalším rokem kdy byl v České republice uspořádán Pohár Pirelli v rally. Dodavatel pneumatik firma Motorsport spol. s.r.o. vypsala tento pohár jak v Mistrovství České republiky v rally, tak v Rallysprint sérii, kde se v tomto roce stal vítězem jezdec s vozem kategorie 2WD také na pneumatikách Pirelli. Obecně lze rok 2015 v rally pro značku Pirelli hodnotit jako úspěšný, protože se stále rozšiřuje pole jezdců, kteří důvěřují této osvědčené italské značce s bohatou historií v motorsportu. Pneumatiky Pirelli byly vidět mnohokrát na stupních vítězů v jednotlivých třídách, ale i v absolutním pořadí v obou šampionátech.
V Mistrovství České republiky v rally je po sezóně 2015 situace v Poháru Pirelli následující. Vítězi se stala posádka, která vyhrála hodnocení kategorie 2WD v MČR rally, kdy celý rok sváděla velký souboj o pozici nejrychlejší dvoukolky na českých tratích. Finanční prémii 50 000,- Kč pro vítěze Poháru Pirelli si odnáší Václav Dunovský a Petr Glossl. K druhému místu patří prémie 25 000,- Kč a tu za své výkony získali Václav Pech jun. – Petr Uhel, kteří skončili na druhém místě v hodnocení šampionátu a několikrát během roku bojovali o absolutní prvenství na soutěži v MČR rally. Třetí místo v Poháru Pirelli v rámci MČR v rally vybojovali René Dohnal a Rudolf Kouřil, což znamená, že je jejich prémie ve výši 15 000,- Kč. Čtvrté místo a prémii 10 000,- Kč získávají Roman Odložilík a Roman Tureček a pátou příčku a prémii 5 000,-Kč si mezi sebe musí rozdělit hned pět posádek, které mají bodovou rovnost. Jsou jimi Jan Černý s Petrem Černohorským, Václav Kopáček - Barbora Rendlová, Ondřej Bisaha – Petr Píža, Dominik Brož s Tomášem Proktorátem a Václav Stejskal se Stanislavem Viktorou.
Rallysprint série v tomto roce prodělala velkou změnu, kdy se jejím absolutním vítězem stala posádka s vozem kategorie 2WD. Je nám ctí, že touto posádkou je Ondřej Bisha s Petrem Pížou. Gratulujeme jim k tomuto výsledku na pneumatikách Pirelli! V hodnocení Poháru Pirelli v RSS se vítězi stali Libor Horák – Ivan Fryč, kteří si v Praze v Praga aréně převzali šek na 50 000,- Kč. Druhé místo patří dvojici Filip Mareš – Jan Hloušek, ti si převzali šek na 25 000,- Kč a třetí místo si vyjeli Lukáš Nekvapil s Michalou Rezkovou. Jim patří finanční odměna ve výši 15 000,- Kč. Šek na 10 000,- Kč za čtvrté místo v Poháru Pirelli připadl posádce absolutních mistrů RSS Ondřeji Bisahovi s Petrem Pížou a pátá příčka s prémií 5 000,- Kč v roce 2015 patří posádce Michal Horák – Ivan Horák.
„Děkujeme všem účastníkům Poháru Pirelli za to, že v uplynulé sezoně vsadili na naše služby. Snažíme se vstřícně přistupovat ke každé posádce a těší mě pozitivní reakce od závodníků. Jsme připraveni vám poskytovat ty nejlepší služby za přiměřenou cenu a kvalitní pneumatiky Pirelli, které prokázaly svou kvalitu na všech letošních soutěžích. Všem vítězům v Poháru Pirelli v MČR v rally a v Rallysprintsérii gratulujeme a děkujeme jim za vzornou reprezentaci značky Pirelli a věříme, že nám zůstanou věrni i v následující sezoně, kdy pro vás bude znovu připraven Pohár Pirelli, jediný značkový pohár dodavatele závodních pneumatik, kde mohou uspět všechny posádky bez rozdílu třídy,“ říká na závěr sezony Martin Komínek. Více informací o Poháru Pirelli získáte od pracovníků firmy Motorsport spol. s.r.o. Ing. Františka Podhajského, podhajsky@motorsport.cz a Martina Komínka, kominek@motorsport.cz
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.