Ještě pár dní po Setkání mistrů v Sosnové musejí členové Hájek Rally Teamu vydýchávat to množství emocí, které jim přineslo uplynulé Setkání mistrů.
Po loňské návštěvě Juhy Kankkunena na Setkání mistrů v Sosnové, který byl hostem Hájek Rally teamu v loňském roce, panovaly mezi těmito nadšenci do motoristického sportu obavy, jestli se podaří udržet nastavenou laťku a přivézt do České republiky nějakou další hvězdu rally dob minulých, která by zářila alespoň stejně, jako Juha. Dnes, s odstupem několika dní, během kterých se členové Hájek Rally Teamu ještě vzpamatovávají z emocí ze Setkání mistrů, můžeme s klidným svědomím říci, že se vše povedlo.
Hosty Hájek Rally teamu totiž letos v Sosnové byli Fin Markku Alén, Tomáš Enge, Břetislav Enge a Josef Peták s Alenkou Benešovou. Jako neočekávaný host se zde navíc objevil Jani Paasonen, kterého fanoušci rally dobře znají z jeho působení v továrním týmu Škoda Motorsport v době, kdy ještě jezdil s vozy WRC v mistrovství světa v rally. Nezapomeňme ale také na kamaráda Igora Drotára, který do zázemí Hájek Rally Teamu přinesl svůj neodolatelný šarm, nadhled a zábavu, kterou k dokonalosti dotáhl i na sobotní rallye party v servisu, kdy se za doprovodu Balage Bandu chopil mikrofonu, a vystřihl hned několik písní stylem, za nějž by se nemusela stydět ani profesionální rocková hvězda.
Je těžké do několika vět popsat pocity a zážitky, které Hájek Rally Team prožíval od čtvrtečního večera, kdy v Praze na letišti přivítal Markku Aléna, který patří k nejlepším světovým jezdcům rally v historii. Velmi příjemný chlapík, který se nebojí podělit o své zážitky z doby, kdy po tratích rychlostních zkoušek proháněl monstra skupiny B, nebo když závodil na Rallye Paris Dakar, či jeho zážitky z testování nových vývojových automobilů Ferrari, či zážitky z testování vozů formule 1, přesně to je Markku Alén. K tomu všemu si ještě přidejme neskutečnou touhu po vítězství, která v jeho dnešních 64 letech není o nic menší, než když vyhrával rychlostní zkoušky v mistrovství světa v rally. Profesionál každým coulem s obrovským citem pro automobil, který dokáže s letitým WRC, s nímž nemá žádné zkušenosti, na neznámé trati jet až do finále proti Václavu Pechovi jun. s MINI WRC. Právě tak Hájek Rally Team poznal Markku Aléna, jehož do servisu přišly pozdravit stovky diváků, kteří se s ním chtěli vyfotit, případně jej požádat o autogram.
Pro Hájek Rally Team bylo Setkání mistrů v letošním roce vyvrcholením celé sezony, která byla věnována závodění v XTG Opel ADAM CUPu, kde Josef Peták s Alenou Benešovou zvítězili, ale také jako završení sezony naplněné účastí Juho Hänninena na Rally Bohemia. Juho měl být jedním z dalších hostů při Setkání mistrů. Na poslední chvíli se ale omluvil kvůli vlastní nemoci a současně hospitalizaci člena rodiny. Alespoň v sobotu jej v zázemí Hájek Rally Teamu chvíli zastupoval Jani Paasonen, který se shodou okolností pohyboval v České republice a při náhodném telefonátu s Markku Alénem se dozvěděl, že by se mohli všichni setkat právě v Sosnové.
Hájek Rally Team ale v Sosnové nereprezentoval jen Markku Alén, ale také Josef Peták, který si odměnou za své vítězství mohl vyzkoušet historický Opel Kadett C-GT/E 16V v duelu s Markku Alénem, a který navíc převzal ocenění za svůj přínos motoristickému sportu. Letos se znovu podařilo do Sosnové pozvat i Tomáše a Břetislava Engeho, kteří nezkazí žádnou legraci a i letos ukázali, že oba dva jsou velcí srdcaři a milovníci motorsportu jak se patří. Břetislav závodil se svou historickou Škodou 130 LR, s níž se probojoval až na druhé místo v kategorii historických automobilů. Tomáš Enge si v Sosnové vyzkoušel jízdu v silné Super buggy, která byla oděna do žlutého hávu Hájek Rally Teamu. Tomáš Enge po pár kolech předvedl, že i buggy je stroj, se kterým se rychle naučí jet opravdu atraktivně a jeho jízda plná smyků skončila až na třetím místě mezi autokrosaři.
Celý Hájek Rally Team si sosnovské Setkání mistrů užil a je skvělé, kolik diváků se i přes chladné počasí dostavilo a přišlo se do zázemí týmu podívat. Děkujeme za podporu našim partnerům v čele s AUTO-STAIGER CZ. Velkou poklonu si za vstřícnost zaslouží pořadatelé z autodromu Sosnová a společnost MOGUL, která se podílela na zajištění vozu pro Markku Aléna. Setkáním mistrů se s vámi Hájek Rally Team v tomto roce loučí a slibuje, že se i v příštím roce bude pokoušet vyloudit úsměv na tvářích motoristických fanoušků a nejspíše možná i naštve další škarohlídy, nepřející suchary a ty, kteří nepochopili, že Hájek Rally Team všechny své akce pořádá jen a jen z důvodu, že má rád rallysport a chce udělat radost motoristickým fanouškům a sobě.
Markku Alén: „Přijal jsem pozvání od Hájek Rally Teamu a měl jsem jen málo informací, co mě čeká. Jsem překvapený profesionalitou v týmu a tím, jak velcí tu jsou nadšenci do rally. S Opelem Kadett mám jednu zkušenost, ale ta je snad čtyřicet let stará a jel jsem tehdy s tímto autem Finskou rally. Byl jsem na druhém místě, zrychloval jsem a byla z toho velká bouda. Teď jsem si vyzkoušel Kadetta od Hájek Rally Teamu a jel bych s tím autem hned. Musím říci, že se mi Opel padl do ruky víc než Fabia WRC, což je dost složité auto na řízení. Postupně jsem si ale na Fabii WRC trochu zvykl, udělali jsme nějaké změny a dařilo se postupovat až do finále, kde jsem bohužel nestačil na Václava Pecha, což je hodně rychlý chlapík. Jsem závodník, moc jsem chtěl vyhrát a budu sem muset přijet ještě jednou, abych tuhle akci vyhrál. Je neuvěřitelné, kolik sem za mnou přišlo lidí s žádostí o fotku a autogram. Vždyť já už skoro třicet let nezávodím a jsem stárnoucí muž. Díky moc Hájek Rally Teamu, cítil jsem se mezi vámi skvěle a rád s vámi zase do nějaké akce půjdu.“
Josef Peták, jezdec Hájek Rally Teamu: „Na Setkání mistrů jsem od Ctirada Hájka dostal možnost se svézt s historickým Kadettem. Bylo to poprvé, kdy jsem takové silné historické auto řídil a za to patří Ctiradovi díky. Překvapilo mě, jak se auto pěkně ovládá, jaký má výkon a jak jde motor pěkně odspodu. Určitě bych si na závodění s tímto Opelem zvykl. Setkání mistrů jako takové rozhodně chválím, akce to byla moc pěkná, a za poslední roky, co ji sleduji, je tam cítit opět posun dopředu, stále je tam co divákům nabídnout a letos tam podle mě byla k vidění hodně kvalitní technika a jezdecky to bylo také na vysoké úrovni. Měli jsme štěstí na počasí a to ocenili zejména diváci. Děkuji všem, kteří dorazili, díky celému Hájek Rally Teamu za to, že jsme tam mohli být a také za ocenění, které jsem si převzal před tribunou s diváky, stejně jako děkuji za ocenění od AUTO-STAIGER, které jsme dostali s Álou za vítězství v XTG Opel ADAM CUPU. Ctiradovi patří velký dík za to, že jsem se mohl setkat s Markku Alénem, byla to radost s ním být v jednom týmu.“
Břetislav Enge: „Na Setkání mistrů jsem byl letos podruhé, když jsem byl loni pozvaný Ctiradem Hájkem, abych se svezl v Kadettu. Byl jsem nadšený jak z auta, tak z týmu, který je plný nadšenců a spolupráce byla perfektní. Letos jsem přijal pozvání od pořadatelů a také od Ctirada, abych byl znovu součástí Hájek Rally Teamu a přijel jsem se svou Škodou 130 LR. Na téhle akci se mi moc líbí a je to pro mě takový relax. Sejde se tady vždy hodně diváků, jsou plné tribuny, přijde mnoho známých a k tomu jsem byl letos v týmu s Markku Alénem s Pepíkem Petákem a znovu s Tomášem. Jsem ze Setkání mistrů nadšený a rád se sem budu vracet.“
Tomáš Enge, jezdec Hájek Rally Teamu: „Zažil jsem super fantastický víkend v týmu, kde je mnoho zapálených lidí. Poprvé jsem si vyzkoušel autokrosovou buggy z týmu legendy autokrosu Jaroslava Hoška. Spolupráce s ním a s Jakubem Kubíčkem byla bezvadná, a Jakub je určitě nastupující hvězda tohoto sportu. V sobotu jsem měl možnost si buggy trochu vyzkoušet a chvíli mi trvalo, než jsem si na tohle auto zvykl, ale po pár kolech už jsem pochopil styl jízdy, i když kluzká a prochladlá trať autodromu nebyla pro tohle auto na těchto pneumatikách to pravé. Myslím si, že nakonec se vše povedlo a v sobotu jsem se probojoval až na stupně vítězů. Je příjemné se ukázat na takové akci, jakou je Setkání mistrů před domácími diváky a v týmu Ctirada Hájka společně s Markku Alénem. Díky celému Hájek Rally Teamu, byla to krásná akce.“
Jiří Hlávka, manažer týmu: „Letošní Setkání mistrů a práci s Markku Alénem v Hájek Rally Teamu stavím někam úplně na vrchol toho, co jsem v životě dělal. Je to životní zážitek dělat s tímto profíkem a spolupracovat s celým týmem. Děkuji všem, kteří pomáhali, bylo to chvílemi náročné, chvílemi nám všem tekly nervy, ale ten výsledek je vzpomínka na celý život. Tak osobní a vřelé poděkování od Markku Aléna, kterého se nám všem na závěr dostalo, to se těžko popisuje. Velkou pochvalu si zaslouží naši skvělí mechanici. Věřím, že se fanoušci bavili, hostům se u nás v týmu líbilo a naši partneři, že budou spokojeni s propagací. Něco si zase pro vás vymyslíme a naděláme pár vrásek na čele nepřejícím darmošlapům.“
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Co k Setkání mistrů napsat? Snad jen, že děkuji všem příjemným lidem, kteří byli s námi, a kteří se podíleli na tom, že Setkání mistrů mohlo proběhnout. Díky společnosti AUTO-STAIGER, paní Kutějové a panu Kunertovi, díky Pavlovi Dušánkovi ze Sosnové a v první řadě Jirkovi Hlávkovi, který si tentokrát pořádně máknul a odvedl velmi dobrou práci stejně jako Petr Eliáš. Jsme skvělá parta a dělat takovéto akce s mnoha vynikajícími závodníky je radost. Je to ale nesmírně náročná práce a mě vždy až po akci samotné zůstane trochu času, abych se se všemi těmi zážitky srovnal u prohlížení fotografií, sledování videí a u komentářů na facebooku. Mít Markku Aléna v týmu je nádhera. Je to navíc skvělý člověk a jeho reakce na náš tým byla neskutečná a to mě naplňuje hrdostí. Jsem si jistý, že to není naše poslední společná akce. Je třeba poděkovat také Pepíkovi Petákovi a Aleně Benešové za skvělou reprezentaci týmu celý rok a i za to, že s námi v Sosnové byli. Břéťa a Tomáš Enge opět dělali show a být s nimi v týmu je krásné. Ti, kteří navštívili sobotní koncert Balage Bandu v servisní zóně ví, jak parádní to bylo, a jak jsme si to užili. Dělám rád akce s dobrými lidmi a tady jich bylo kolem nás plno. Díky Karlovi Trněnému, který perfektně připravil auto a všem našim mechanikům, kteří si také pořádně mákli. Díky SGT Benešovi za jeho podporu. Když byl měl vyjmenovat úplně všechny, tak na někoho zapomenu, takže na závěr ještě jedno velké díky pro všechny, kteří mají rally rádi, no a držme si palce.“
Sledujte www.hajek-reklama.cz a www.facebook.com/hajekrallyteam
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.