Autodrom v Sosnové u České Lípy hostil XIV. Global Assistance Setkání mistrů ozdobené světovou hvězdou rally první velikosti Markku Alénem.
Sever Čech tuto neděli ovládl motoristický sport. Velká oslava motorismu se totiž už po čtrnácté konala na autodromu v Sosnové u České Lípy pod názvem XIV. Global Assistance Setkání mistrů. Pořadatelé v letošním roce postavili program tak, aby nabídl divákům co nejvíce zábavy a pestré startovní pole. Diváky naplněné tribuny viděly světovou hvězdu rallysportu první velikosti Fina Markku Aléna, který celý den zajížděl jedny z nejrychlejších časů. Je obdivuhodné, že tento muž, který aktivně závodil v mistrovství světa v rally před více než dvaceti roky, je stále neuvěřitelně rychlý a k seznámení s pro něj novou technikou Škoda Fabia WRC mu stačilo obkroužit jen pár okruhů na autodromu. Markku Alén nakonec ve finálové jízdě jen těsně podlehl sedminásobnému mistru České republiky v rally, Václavu Pechovi jun., jenž se stal absolutním vítězem XIV. Global Assistance Setkání mistrů.
I počasí, které v nedělní ráno ukazovalo svou odvrácenou tvář, nakonec dostalo rozum, a diváky kromě motorsportu zahřály i sluneční paprsky. Přítomní diváci tak mohli sledovat i pálící se pneumatiky drifterů, kteří předvedli velkou drifterskou show plnou smyků, kouře a plamenů z výfuků jejich mnohasetkoňových automobilů. Fanoušci motorsportu měli jedinečnou šanci vidět aktuálně nejlepšího okruhového závodníka Tomáše Engeho za volantem silné Super bugy a také v elektrické studentské formuli od studentů z ČVUT, což je asi poslední speciál do sbírky, který ještě Tomáš Enge neřídil. Ochozy řádně zatleskaly i Martinu Macíkovi a jeho dakarskému speciálu LIAZ. Macík současně navnadil diváky na jarní Dakar show, která se uskuteční na autodromu v Sosnové 26. března 2016.
V kategorii historických automobilů rally zvítězil Petr Žáček se silným Audi Sport Quattro před českou legendou automobilového sportu Břetislavem Enge se Škodou 130 LR. Na třetím místě mezi historiky skončil Jiří Petrášek s Opelem Ascona B. V kategorii rallycross nenašel přemožitele Roman Častoral s Opelem Astra OPC, který v neskutečně vyrovnaném finále porazil Ondřeje Smetanu o 0,02 vteřiny. Třetí mezi rallycrossaři dojel Luboš Kužel s Audi Quattro. I přesto, že si Tomáš Enge vyzkoušel Super bugy teprve v Sosnové, dokázal se probojovat až do finále autokrosové třídy. Skončil na třetím místě, když rychlejší byli Jan Kuneš a Tomáš Gomzjakov, jenž nakonec závodil i v superfinále proti MINI WRC Václava Pecha jun., kde se ale ukázala výhoda pohonu všech kol a Pech tak zvítězil i v diváckém superfinále.
Absolutní prvenství v kategorii rally obhájil Václav Pech jun. s MINI WRC, který si připsal velmi cenné vítězství nad Markku Alénem a po porážce Sebastiana Loeba v roce 2009 si ze Sosnové veze nejspíše hodně ceněnou trofej. Za finským závodníkem Markku Alénem startujícím se Škodou Fabia WRC skončil Polák Grzegorz Grzyb s Fordem Fiesta R5.
Více než pět tisíc diváků o uplynulém víkendu vidělo v Sosnové u České Lípy mix motoristického sportu a akci, která se jen velmi těžko dá vidět na jednom místě. Pořadatelé XIV. Global Assistance Setkání mistrů děkují všem partnerům, kteří se podíleli na přípravě této akce a všem správným fanouškům motorsportu za jejich vytrvalost i v nepřízni počasí a za to, že vytvořili krásnou kulisu této motoristické slavnosti, již ocenila i hvězda z Finska, Markku Alén.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?