Autodrom v Sosnové u České Lípy hostil XIV. Global Assistance Setkání mistrů ozdobené světovou hvězdou rally první velikosti Markku Alénem.
Sever Čech tuto neděli ovládl motoristický sport. Velká oslava motorismu se totiž už po čtrnácté konala na autodromu v Sosnové u České Lípy pod názvem XIV. Global Assistance Setkání mistrů. Pořadatelé v letošním roce postavili program tak, aby nabídl divákům co nejvíce zábavy a pestré startovní pole. Diváky naplněné tribuny viděly světovou hvězdu rallysportu první velikosti Fina Markku Aléna, který celý den zajížděl jedny z nejrychlejších časů. Je obdivuhodné, že tento muž, který aktivně závodil v mistrovství světa v rally před více než dvaceti roky, je stále neuvěřitelně rychlý a k seznámení s pro něj novou technikou Škoda Fabia WRC mu stačilo obkroužit jen pár okruhů na autodromu. Markku Alén nakonec ve finálové jízdě jen těsně podlehl sedminásobnému mistru České republiky v rally, Václavu Pechovi jun., jenž se stal absolutním vítězem XIV. Global Assistance Setkání mistrů.
I počasí, které v nedělní ráno ukazovalo svou odvrácenou tvář, nakonec dostalo rozum, a diváky kromě motorsportu zahřály i sluneční paprsky. Přítomní diváci tak mohli sledovat i pálící se pneumatiky drifterů, kteří předvedli velkou drifterskou show plnou smyků, kouře a plamenů z výfuků jejich mnohasetkoňových automobilů. Fanoušci motorsportu měli jedinečnou šanci vidět aktuálně nejlepšího okruhového závodníka Tomáše Engeho za volantem silné Super bugy a také v elektrické studentské formuli od studentů z ČVUT, což je asi poslední speciál do sbírky, který ještě Tomáš Enge neřídil. Ochozy řádně zatleskaly i Martinu Macíkovi a jeho dakarskému speciálu LIAZ. Macík současně navnadil diváky na jarní Dakar show, která se uskuteční na autodromu v Sosnové 26. března 2016.
V kategorii historických automobilů rally zvítězil Petr Žáček se silným Audi Sport Quattro před českou legendou automobilového sportu Břetislavem Enge se Škodou 130 LR. Na třetím místě mezi historiky skončil Jiří Petrášek s Opelem Ascona B. V kategorii rallycross nenašel přemožitele Roman Častoral s Opelem Astra OPC, který v neskutečně vyrovnaném finále porazil Ondřeje Smetanu o 0,02 vteřiny. Třetí mezi rallycrossaři dojel Luboš Kužel s Audi Quattro. I přesto, že si Tomáš Enge vyzkoušel Super bugy teprve v Sosnové, dokázal se probojovat až do finále autokrosové třídy. Skončil na třetím místě, když rychlejší byli Jan Kuneš a Tomáš Gomzjakov, jenž nakonec závodil i v superfinále proti MINI WRC Václava Pecha jun., kde se ale ukázala výhoda pohonu všech kol a Pech tak zvítězil i v diváckém superfinále.
Absolutní prvenství v kategorii rally obhájil Václav Pech jun. s MINI WRC, který si připsal velmi cenné vítězství nad Markku Alénem a po porážce Sebastiana Loeba v roce 2009 si ze Sosnové veze nejspíše hodně ceněnou trofej. Za finským závodníkem Markku Alénem startujícím se Škodou Fabia WRC skončil Polák Grzegorz Grzyb s Fordem Fiesta R5.
Více než pět tisíc diváků o uplynulém víkendu vidělo v Sosnové u České Lípy mix motoristického sportu a akci, která se jen velmi těžko dá vidět na jednom místě. Pořadatelé XIV. Global Assistance Setkání mistrů děkují všem partnerům, kteří se podíleli na přípravě této akce a všem správným fanouškům motorsportu za jejich vytrvalost i v nepřízni počasí a za to, že vytvořili krásnou kulisu této motoristické slavnosti, již ocenila i hvězda z Finska, Markku Alén.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?