Nejvýznamnější automobilový podnik na území České republiky BARUM CZECH RALLY ZLÍN bude i v příštím roce součástí prestižního seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally jezdců (ERC). Promotér šampionátu společnost Eurosport Events Ltd. zveřejnila předběžný kalendář deseti soutěží, kde zlínská rally opět figuruje mezi evropskou elitou v termínu 26. – 28. srpna 2016. I v příštím roce se uskuteční šestačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín v osvědčeném termínu, a to tradičně poslední prázdninový víkend. Kalendář ještě podléhá definitivnímu schválení ze strany FIA Světové rady motoristického sportu na zasedání v Paříži začátkem prosince.
Zlínská rally je nepřetržitě od roku 1984 součástí mistrovství Evropy a patří již desítky let k základním pilířům šampionátu na starém kontinentě. Barumka má za sebou velmi vydařený jubilejní pětačtyřicátý ročník, který vyhrála tovární posádka Škoda Motorsport Jan Kopecký, Pavel Dresler na voze Škoda Fabia R5. Kopecký vyhrál jako první jezdec v historii počtvrté zlínskou rally. Letošní ročník měl velmi zdařilý a hladký průběh. Do soutěže odstartovalo před zlínskou radnicí celkem 129 posádek z 25 států! Zlínští pořadatelé zůstali v letošním kalendáři ERC i po snížení soutěží z dvanácti podniků na deset a barumka bude v kalendáři mistrovství Evropy i v roce 2016! „Jsme velmi rádi, že se za nás postavili a podpořili nás Magistrát města Zlína, Zlínský kraj, dlouholetý generální partner Continental Barum s.r.o., Autoklub České republiky, agentura CzechTourism a mnoho dalších partnerů, díky kterým máme možnost rally na této úrovni uspořádat i v budoucnu. Těší nás, že i v obtížné ekonomické situaci barumka ze Zlína nezmizela. Za spolupráci a podporu všem děkujeme. Pořádáme rally v zemi, kde lidé fandí automobilovým soutěžím a při letošním ročníku byla skvělá atmosféra a parádní kulisa kolem tratě. Naše poděkování samozřejmě patří i Vám, divákům, kteří přijeli do Zlína,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Pořadatelé barumky přinesli v rámci letošního ročníku více než jen sport a zaplněné hotely. Projektem JEDU NA DŘEŇ navázala barumka na loňskou www.happyrally.eu, která obletěla téměř celý svět. „Rozjeli jsme tento úspěšný projekt Jedu na dřeň a podařilo se nám oslovit 571 lidí, kteří se během jediného víkendu zařadili do registru dárců kostní dřeně. Za jediný víkend se podařilo získat 1% dárců z celého současného objemu registru. Fanoušci barumky ukázali, že všem bije srdce nejen pro rally, ale i pro dobrou věc. Stejně jako na erzetě, tak i v životě platí, že kdo může, ten pomůže,“ uvedl Ing. Jan Regner, zástupce ředitele zlínské rally.
Barumka se uskuteční v příštím roce jako předposlední rally desetidílného seriálu mistrovství Evropy, který odstartuje začátkem února v Lotyšsku a vyvrcholí koncem září na Kypru. Zlínská rally se pojede zároveň jako finálový šestý závod ERC Junior pro mladé nadějné jezdce a bude se započítávat do Mistrovství České republiky v rally 2016. Do kalendáře ERC se vrací po dvou letech asfaltová rally na Kanárských ostrovech a premiérově se pojede Rajd Rzeszowski v Polsku.
Předběžný kalendář FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) 2016:
5. – 7. února: Rally Liepaja (Lotyšsko, šotolina, led, sníh, JERC) 11. – 13. března: Rally Islas Canarias (Španělsko, asfalt) 7. – 9. dubna: Circuit of Ireland Rally (Severní Irsko, asfalt, JERC) 6. – 8. května: Acropolis Rally (Řecko, šotolina) 2. – 4. června: SATA Rallye Acores (Portugalsko, šotolina, JERC) 23. – 25. června: Kenotek by CID LINES Ypres Rally (Belgie, asfalt, JERC) 15. – 17. července: auto24 Rally Estonia (Estonsko, šotolina, JERC) 5. – 7. srpna: Rajd Rzeszowski (Polsko, asfalt) 26. – 28. srpna: Barum Czech Rally Zlín (Česká republika, asfalt, JERC) 24. – 25. září: Cyprus Rally (Kypr, šotolina)Náhradní rally:
20. – 22. října: Rallye International du Valais (Švýcarsko, asfalt)
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.