Nejvýznamnější automobilový podnik na území České republiky BARUM CZECH RALLY ZLÍN bude i v příštím roce součástí prestižního seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally jezdců (ERC). Promotér šampionátu společnost Eurosport Events Ltd. zveřejnila předběžný kalendář deseti soutěží, kde zlínská rally opět figuruje mezi evropskou elitou v termínu 26. – 28. srpna 2016. I v příštím roce se uskuteční šestačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín v osvědčeném termínu, a to tradičně poslední prázdninový víkend. Kalendář ještě podléhá definitivnímu schválení ze strany FIA Světové rady motoristického sportu na zasedání v Paříži začátkem prosince.
Zlínská rally je nepřetržitě od roku 1984 součástí mistrovství Evropy a patří již desítky let k základním pilířům šampionátu na starém kontinentě. Barumka má za sebou velmi vydařený jubilejní pětačtyřicátý ročník, který vyhrála tovární posádka Škoda Motorsport Jan Kopecký, Pavel Dresler na voze Škoda Fabia R5. Kopecký vyhrál jako první jezdec v historii počtvrté zlínskou rally. Letošní ročník měl velmi zdařilý a hladký průběh. Do soutěže odstartovalo před zlínskou radnicí celkem 129 posádek z 25 států! Zlínští pořadatelé zůstali v letošním kalendáři ERC i po snížení soutěží z dvanácti podniků na deset a barumka bude v kalendáři mistrovství Evropy i v roce 2016! „Jsme velmi rádi, že se za nás postavili a podpořili nás Magistrát města Zlína, Zlínský kraj, dlouholetý generální partner Continental Barum s.r.o., Autoklub České republiky, agentura CzechTourism a mnoho dalších partnerů, díky kterým máme možnost rally na této úrovni uspořádat i v budoucnu. Těší nás, že i v obtížné ekonomické situaci barumka ze Zlína nezmizela. Za spolupráci a podporu všem děkujeme. Pořádáme rally v zemi, kde lidé fandí automobilovým soutěžím a při letošním ročníku byla skvělá atmosféra a parádní kulisa kolem tratě. Naše poděkování samozřejmě patří i Vám, divákům, kteří přijeli do Zlína,“ pověděl Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín.
Pořadatelé barumky přinesli v rámci letošního ročníku více než jen sport a zaplněné hotely. Projektem JEDU NA DŘEŇ navázala barumka na loňskou www.happyrally.eu, která obletěla téměř celý svět. „Rozjeli jsme tento úspěšný projekt Jedu na dřeň a podařilo se nám oslovit 571 lidí, kteří se během jediného víkendu zařadili do registru dárců kostní dřeně. Za jediný víkend se podařilo získat 1% dárců z celého současného objemu registru. Fanoušci barumky ukázali, že všem bije srdce nejen pro rally, ale i pro dobrou věc. Stejně jako na erzetě, tak i v životě platí, že kdo může, ten pomůže,“ uvedl Ing. Jan Regner, zástupce ředitele zlínské rally.
Barumka se uskuteční v příštím roce jako předposlední rally desetidílného seriálu mistrovství Evropy, který odstartuje začátkem února v Lotyšsku a vyvrcholí koncem září na Kypru. Zlínská rally se pojede zároveň jako finálový šestý závod ERC Junior pro mladé nadějné jezdce a bude se započítávat do Mistrovství České republiky v rally 2016. Do kalendáře ERC se vrací po dvou letech asfaltová rally na Kanárských ostrovech a premiérově se pojede Rajd Rzeszowski v Polsku.
Předběžný kalendář FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) 2016:
5. – 7. února: Rally Liepaja (Lotyšsko, šotolina, led, sníh, JERC) 11. – 13. března: Rally Islas Canarias (Španělsko, asfalt) 7. – 9. dubna: Circuit of Ireland Rally (Severní Irsko, asfalt, JERC) 6. – 8. května: Acropolis Rally (Řecko, šotolina) 2. – 4. června: SATA Rallye Acores (Portugalsko, šotolina, JERC) 23. – 25. června: Kenotek by CID LINES Ypres Rally (Belgie, asfalt, JERC) 15. – 17. července: auto24 Rally Estonia (Estonsko, šotolina, JERC) 5. – 7. srpna: Rajd Rzeszowski (Polsko, asfalt) 26. – 28. srpna: Barum Czech Rally Zlín (Česká republika, asfalt, JERC) 24. – 25. září: Cyprus Rally (Kypr, šotolina)Náhradní rally:
20. – 22. října: Rallye International du Valais (Švýcarsko, asfalt)
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?