I po závěrečném podniku Rallye Du Valais patří české posádce Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát prestižní páté místo v konečném hodnocení Mistrovství Evropy v rally 2015. „T&T” uvidíme na soutěžích Mistrovství Evropy i v roce 2016, kdy budou chtít více než navázat na tento úspěch.
Moravská dvojice Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát obsadila v letošním Mistrovství Evropy v rally páté místo v absolutní klasifikaci. Ze šestice startů jejich startů v ME 2015 jich plná polovina skončila čtvrtou příčkou. Po jednom případě se podařilo obsadit sedmé a osmé místo. Jediné odstoupení v celé sezoně potkalo posádku za pouze na domácí Barum Czech Rally Zlín kvůli nesrovnalosti při dodávce paliva. Skončenou sezonu ve stručnosti shrnuje jezdec Jaromír Tarabus: „Získaná čtvrtá místa z Rakouska, Kypru a Řecka jsou jistě pěkným úspěchem. Zároveň jsme si ale vědomi stále značného rozestupu mezi námi a závodníky na vedoucích příčkách, čili máme před sebou ještě hodně práce ke zlepšování. V Irsku a Belgii jsme měli „štěstí v neštěstí“, když jsme se na obou soutěžích ocitli mimo trať. Vždy nás to sice stálo hodně času a ztrátu několika pozic, ale zároveň v obou případech příliš nechybělo a mohlo to skončit i odstoupením. Takže jsme rádi za to, jak to dopadlo, i vzhledem k celkovému výsledku sezony. Na obou těchto soutěžích jsme startovali poprvé, tak snad budeme moci nabité zkušenosti zúročit v příštím roce.“
„Globálně považujeme letošní sezonu za úspěšnou s celou řadou pozitiv, ale i míst, která se mohla podařit lépe. Příští rok zkusíme zaútočit na stupně vítězů v absolutní klasifikaci. I když je nám samozřejmě jasné, že při stávající konkurenci by pro takový úspěch muselo skutečně vše klapnout na 100 % od začátku roku až do konce. Snad nám k tomu v příštím roce dopomůže i moderní technika v podobě vozu kategorie R5, který jsme letos, s výjimkou nešťastné Barumky, ještě neměli k dispozici,“ vytyčuje odvážný cíl pro rok 2016 spolujezdec a zároveň manažer posádky Daniel Trunkát, a pokračuje: „I v příštím roce budeme využívat služeb týmu Kresta Racing. Zkušenosti Romana Kresty ohledně nastavení vozu a kvalita jeho týmu jsou pro nás i po čtyřech letech vzájemné spolupráce stále k nezaplacení. Doufejme tedy, že se nám podaří jubilejní pátý rok spolupráce oslavit v příští sezoně těmi nejlepšími výsledky. Za nás mohu slíbit, že to příští rok zkusíme ještě rychleji a lépe! ;-)“
„Chtěli bychom i na tomto místě poděkovat všem našim sponzorům a partnerům, bez kterých by nebyla naše účast v evropském šampionátu možná. Dále jsme rádi, že jsme jakožto reprezentanti ČR svými letošními výkony snad nezklamali a děkujeme Autoklubu České republiky, že nás podpořil v našem úsilí. A samozřejmě nemůžeme zapomenout na naše fanoušky, kteří nám celý rok drželi palce u tratí i doma u počítačů a televizních obrazovek,“ uzavírají ohlédnutí za letošní sezonou a zároveň výhled do sezony příští Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem.
Jaromíra Tarabuse budete mít aktuálně možnosti vidět v pátek 6. 11. od 18:00 hod. v Brně na autogramiádě s předními českými jezdci rally, kterou organizuje Autoklub ČR v prostorách Tiskového centra BVV, v pavilonu E.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.