I po závěrečném podniku Rallye Du Valais patří české posádce Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát prestižní páté místo v konečném hodnocení Mistrovství Evropy v rally 2015. „T&T” uvidíme na soutěžích Mistrovství Evropy i v roce 2016, kdy budou chtít více než navázat na tento úspěch.
Moravská dvojice Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát obsadila v letošním Mistrovství Evropy v rally páté místo v absolutní klasifikaci. Ze šestice startů jejich startů v ME 2015 jich plná polovina skončila čtvrtou příčkou. Po jednom případě se podařilo obsadit sedmé a osmé místo. Jediné odstoupení v celé sezoně potkalo posádku za pouze na domácí Barum Czech Rally Zlín kvůli nesrovnalosti při dodávce paliva. Skončenou sezonu ve stručnosti shrnuje jezdec Jaromír Tarabus: „Získaná čtvrtá místa z Rakouska, Kypru a Řecka jsou jistě pěkným úspěchem. Zároveň jsme si ale vědomi stále značného rozestupu mezi námi a závodníky na vedoucích příčkách, čili máme před sebou ještě hodně práce ke zlepšování. V Irsku a Belgii jsme měli „štěstí v neštěstí“, když jsme se na obou soutěžích ocitli mimo trať. Vždy nás to sice stálo hodně času a ztrátu několika pozic, ale zároveň v obou případech příliš nechybělo a mohlo to skončit i odstoupením. Takže jsme rádi za to, jak to dopadlo, i vzhledem k celkovému výsledku sezony. Na obou těchto soutěžích jsme startovali poprvé, tak snad budeme moci nabité zkušenosti zúročit v příštím roce.“
„Globálně považujeme letošní sezonu za úspěšnou s celou řadou pozitiv, ale i míst, která se mohla podařit lépe. Příští rok zkusíme zaútočit na stupně vítězů v absolutní klasifikaci. I když je nám samozřejmě jasné, že při stávající konkurenci by pro takový úspěch muselo skutečně vše klapnout na 100 % od začátku roku až do konce. Snad nám k tomu v příštím roce dopomůže i moderní technika v podobě vozu kategorie R5, který jsme letos, s výjimkou nešťastné Barumky, ještě neměli k dispozici,“ vytyčuje odvážný cíl pro rok 2016 spolujezdec a zároveň manažer posádky Daniel Trunkát, a pokračuje: „I v příštím roce budeme využívat služeb týmu Kresta Racing. Zkušenosti Romana Kresty ohledně nastavení vozu a kvalita jeho týmu jsou pro nás i po čtyřech letech vzájemné spolupráce stále k nezaplacení. Doufejme tedy, že se nám podaří jubilejní pátý rok spolupráce oslavit v příští sezoně těmi nejlepšími výsledky. Za nás mohu slíbit, že to příští rok zkusíme ještě rychleji a lépe! ;-)“
„Chtěli bychom i na tomto místě poděkovat všem našim sponzorům a partnerům, bez kterých by nebyla naše účast v evropském šampionátu možná. Dále jsme rádi, že jsme jakožto reprezentanti ČR svými letošními výkony snad nezklamali a děkujeme Autoklubu České republiky, že nás podpořil v našem úsilí. A samozřejmě nemůžeme zapomenout na naše fanoušky, kteří nám celý rok drželi palce u tratí i doma u počítačů a televizních obrazovek,“ uzavírají ohlédnutí za letošní sezonou a zároveň výhled do sezony příští Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem.
Jaromíra Tarabuse budete mít aktuálně možnosti vidět v pátek 6. 11. od 18:00 hod. v Brně na autogramiádě s předními českými jezdci rally, kterou organizuje Autoklub ČR v prostorách Tiskového centra BVV, v pavilonu E.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?