Hájek Rally Team ve spolupráci s Autodromem Sosnová, značkou MOGUL a AUTO STAIGER CZ veze na Setkání mistrů finskou legendu rallysportu.
Na světě není příliš mnoho závodníků, kteří by vyhráli téměř dvě desítky soutěží mistrovství světa v rally, závodili s automobily monstrózní skupiny B, legendární skupiny A i včetně vozů WRC. Bezpochyby jedním z nejlepších soutěžních jezdců světa je finská legenda rallysportu Markku Alén. Celkem pětkrát se mu podařilo zvítězit v domácí Finské rally a až do roku 2011 měl na svém kontě historicky nejvyšší počet vyhraných rychlostních zkoušek, než ho o tento primát připravil fenomenální Sébastien Loeb. Markku Alén byl během své kariéry členem továrních týmů Fiat a Toyota, ale nejvíce úspěchů jej pojí s legendárním týmem Martini Racing, který do soutěží mistrovství světa v rally nasazoval vozy Lancia. Alén v roce 1978 získal FIA pohár jezdců, což byl předchůdce mistrovství světa, které bylo oficiálně založené až o rok později. I přesto se mohl Fin Markku Alén radovat ze zisku titulu mistra světa, byť jen jedenáct dnů v roce 1986. Následně FIA rozhodla o anulování sporných výsledků z Rally Sanremo a titul mistra světa tak připadl jeho krajanovi Juho Kankkunenovi, kterého jsme při Setkání mistrů mohli vidět v loňském roce.
I letos tedy spolupráce Hájek Rally Teamu a Autodromu Sosnová spolu s partnery MOGUL a AUTO STAIGER CZ vede k tomu, že při tradičním Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy ve dnech 21. a 22. listopadu 2015 uvidíme dalšího legendárního rally jezdce. Pro domácí fanoušky rallysportu je to tak jedinečná šance, jak vidět na vlastní oči legendu rally, která se v České republice ukáže za volantem soutěžního vozu vůbec poprvé. Markku Alén si při Global Assistance Setkání mistrů vyzkouší známý historický Opel Kadett C-GT/E 16V z Hájek Rally Teamu a diváci jej uvidí i za volantem Škody Fabia WRC.
Sestava Hájek Rally Teamu pro Global Assistance Setkání mistrů 21. a 22. listopadu ale není účastí Markku Aléna zdaleka kompletní. Už teď můžeme prozradit, že Markku nebude jediným Finem v Sosnové, a že za volanty Opelů Kadett C-GT/E 16V a Opelu ADAM uvidíme i další zajímavé závodnické tváře. Nenechte si tedy tuto příležitost ujít a těšíme se na vás při Setkání mistrů, kde Hájek Rally Team jistě nepřehlédnete.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Markku Alén je jedním z legendárních rally jezdců, které jsem obdivoval, ještě coby mladík, když jsem začal rallysport sledovat. Pak jsme proti němu stáli na startu Rallylegend v San Marinu s Mírou Janotou a Lukášem Vyoralem v roce 2012, kdy náš Kadett skončil druhý za Lancií 037, kterou řídil právě Markku. Pro mě to byla obrovská čest, že závodíme s takovým bombarďákem, jako je Markku. Díky spolupráci s Pavlem Dušánkem z Autodromu Sosnová a hlavně díky Jirkovi Hlávkovi a našemu týmovému parťákovi Petrovi Eliášovi se podařilo, že letos diváci v Sosnové uvidí v našem týmu právě Markku Aléna. Na tomto startu mají také zásluhu naši hlavní partneři AUTO STAIGER CZ a MOGUL, kteří si zaslouží poděkování od všech fanoušků rally. Věřím, že si všichni návštěvu Markku Aléna užijeme. No, a držme si palce ;-).“
Jirka Hlávka, manažer Hájek Rally Teamu: „Rally je teamový sport a i na tomto pozvání pracuje velká spousta lidí, kteří to dělají, protože je rally baví a chtějí alespoň trochu historie a legend přivézt divákům do České republiky. Naším štěstím je, že díky dobrému jménu Hájek Rally Teamu máme u množství lidí dveře otevřené a dokáží nám stále pomáhat v našem snažení. Letos nám například pomáhal Juha Kankkunen, s nímž jsme v kontaktu, a který dával doporučení na náš tým. Velkou zásluhu na tom, že k nám do Sosnové přijede Markku Alén má také Juho Hänninen, který si „kaďoura“ zkusil na Bohemce a nadchlo ho to. Nebudu teď nic dalšího prozrazovat, ale na Setkání mistrů bychom letos rádi uvítali i další pořádné severské rally střelce. Nechte se překvapit a v Sosnové 22. listopadu se na vás těšíme.“
Sledujte www.hajek-reklama.cz a www.facebook.com/hajekrallyteam
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.