Dvěma čtvrtými místy v šotolinových soutěžích Mistrovství Evropy Rally Cyprus a Acropolis Rally ozdobili svůj závěr sezony Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem. Před posledním podnikem evropského šampionátu drží v jeho klasifikaci páté místo v absolutním pořadí.
„Kypr i řecká Acropolis byly pro náš tým de fakto dvojzávodem, protože technika se zázemím zůstávala na jihu, stejně jako většina kluků z týmu. To byl jeden z hlavních důvodů, proč jsme se po Barumce na tyto dva šotolinové podniky vrátili zpět do kokpitu naší osvědčené Fabie S2000. Vzhledem k náročnosti podniků a složité logistice byla potřeba nadstandardní zásoba náhradních dílů, která byla k dispozici právě na Škodu Fabia S2000. Navíc je pravdou, že na Fabii R5 jsme stejně ještě neměli k dispozici šotolinový podvozek,“ osvětluje Jaromír Tarabus okolnosti startu na obou závěrečných šotolinových podnicích letošního evropského šampionátu.
S oběma závody již měla posádka zkušenosti. S legendární Rally Acropolis ještě čerstvou z loňského roku, z Kypru naopak pět let starou z roku 2010. Pozitivní očekávání od obou podniků se naplnila. „I když šlo o jediné šotolinové podniky které jsme letos jeli, tak se nám na obou závodech dařilo a z obou dvou soutěží jsme si převezli slušné množství bodů za čtvrtá místa. Samotné závody však byly velmi rozdílné. Na Kypru náš čekalo vedro a prach, a také zcela odlišné RZ od těch, které jsme zde zažili před pěti lety. Sobota byla klasičtější a techničtější, neděle naopak byla profilem rychlostních zkoušek spíše variací na téma Safari rallye v otevřeném terénu, než klasickou evropskou rallye. Do Rally Acropolis letos notně promluvilo počasí, když kvůli dešťům a rozbahněné trati na hranici sjízdnosti byla zrušena poslední sekce soutěže. Nicméně, všechny rychlostní zkoušky, které se podařilo odjet, pro nás byly i tak perfektním zážitkem, zcela odlišným od loňského suchého ročníku. Oba závody jsme si tedy maximálně užili. Děkujeme také všem z Kresta Racingu, oba náročné podniky zvládnul tým skvěle,“ shodují se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem. Zároveň oceňují vzorové sportovní chování svých tradičních blízkých soupeřů, francouzské posádky Robert Consani - Maxime Vilmot: „Na extrémně kluzkém rozbláceném místě na první rychlostní zkoušce, kde skončili mimo trať, nás i ostatní posádky Robert s Maximem svojí výraznou signalizací důsledně zpomalovali. Jinak bychom tam určitě skončili také.“
Kolotoč Mistrovství Evropy nyní čeká poslední podnik, kterým bude v samotném závěru října Rallye International du Valais. Na rozdíl od loňska zde však „T&T“ letos neuvidíme. „Po zralé úvaze jsme se rozhodli ve Švýcarsku nestartovat. Zejména proto, že boj o absolutní třetí příčku v Mistrovství Evropy pro nás byl již od léta ztracen, především díky nešťastné události na Barumce. Zvolili jsme tedy variantu spíše pošetřit část rozpočtu na příští sezonu. Aktuálně držíme ve FIA ERC páté místo, pouze čtyři body za čtvrtým. Naše konečné umístění ale ještě může ovlivnit výsledek portugalského šampiona Bruna Magalhãese, který se na Rallye du Valais přihlásil. Naši letošní evropskou sezonu můžeme již nyní prohlásit za úspěšnou, ale s jejím celkovým hodnocením i s výhledem na příští rok tedy počkáme až po Rallye du Valais,“ shrnuje závěr sezony za „T&T“ z pozice týmového manažera Dan Trunkát.
Foto: Josef Petrů
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.