Slovenský KL Racing Rally Team počas Rally Jeseníky predstaví s Fordom Fiesta R5, s ktorým odštartuje posádka Kukučka - Mozner mladší. Okrem tejto dvojice sa vo farbách tímu predstaví aj Pavoľ Cireň na Renaulte Clio.
Tomáš Kukčka s Radovanom Moznerom mladším majú za sebou dobrú sezónu, v rámci ktorej dosahovali s vozidlom Subaru Impreza WRC veľmi pekné výsledky v rámci slovenského rally šampionátu. Na Rally Košice sa však k nim šťastie obrátilo chrbtom a ich jazda skončila haváriou. Našťastie bez ujmy na zdraví, avšak Subaru odišlo s poriadne pošramotenou karosériou. Sezóna v KL Racing Rally Teame ešte nekončí a táto mladá dvojica sa predstaví aj u našich západných susedov, v Čechách. Tomáš si Subaru Impreza nevedel vynachváliť, ale z dôvodu nutnej opravy ešte nie je schopné boja a tak KL Racing Rally Team siahol po náhradnom riešení. Tým je Ford Fiesta R5, ktorú Tomáš už pred dvoma rokmi testoval v Anglicku. Jeho prvá „ostrá“ rally premiéra sa preto udeje v rámci Rally Jeseníky so sídlom v Českom Šternberku počas nadchádzajúceho víkendu.
Aby im však v Šterberku a jeho okolí nebolo samým smutno, na štart spomínanej súťaže sa postaví aj druhá posádka KL Racing Rally Teamu, v ktorej bude za volantom Renaultu Clio RS sedieť Pavol Cireň.
„Som rád, že Tomáš s Radovanom budú na Rally Jeseníky štartovať s vozidlom Ford Fiesta R5. Viem, že Tomáš bol by radšej štartoval so Subaru, to žiaľ v tomto momente nahradí R5. Verím tomu, že táto premiéra bude úspešná. Nielen pre náš tím, ale aj pre obe naše posádky bude Rally Jeseníky absolútne novou súťažou a ja som rád, že sa jej môžeme zúčastniť. Čaká nás v tohtoročnej sezóne ešte niekoľko podujatí a Rally Jeseníky je prvým z nich. Som zvedavý ako sa našim posádkam podarí porovnať s českou konkurenciou,“ povedal Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.