Splnění klukovského snu, lehká havárie i první noční erzety, ale hlavně skvělá atmosféra – takové jsou pocity Honzy Suroviče po dokončení Barum Czech Rally Zlín 2015. Domácí soutěž dokončil zlínský jezdec v rámci super rally, přesto byl v cíli spokojený.
Startovní listina jubilejního 45. ročníku Barum Czech Rally Zlín 2015 čítala 129 posádek z 24 zemí. Mezi nimi byla i ta, jež obdržela od pořadatelů kulaté číslo 100 – Jan Surovič – Petr Němec se Škodou Fabia R2. „Startem na Barumce se mi splnil klukovský sen. Před samotným závodem proběhl malý test, seznamovací jízdy proběhly bez problémů a v týmu panovala dobrá nálada. Již při trénincích jsem zjistil, že to bude opravdu velmi těžký závod. Proto jsem si opakoval větu – vyhrává ten, kdo dojede, a i díky tomu vznikla naše malá strategie do rally. V pátek jsme ještě preventivně využili shakedown a pak už jen vyčkávali na slavnostní start a posléze městskou zkoušku,“ podělil se o první dojmy z Barum rally čtyřiadvacetiletý jezdec. Na superspeciálce se jako obvykle sešlo obrovské množství fanoušků, kteří hnali posádky vpřed. Dlouho se nenechali pobízet ani Honza s Petrem. První ostrá jízda za tmy byla hlavně na jistotu, přesto posádka zaznamenala osmý čas ve třídě 6.
Jistěji se Honza cítil za světla a hned na Pindule zajel třetí čas ve třídě. Dobré tempo si drželi kluci i ve zbytku sobotních zkoušek, to vše až do závěrečné erzety. „V průběhu sobotní etapy jsme jeli svižně, ale na jistotu. Snažili jsme se šetřit techniku, nechávat si větší rezervy na brzdách a v podstatě se nám dařilo eliminovat krizové momenty. Ono to dlouho fungovalo. Sledovali jsme, jak nám třída 6 prořídla. Postupně odstupovali jednotliví jezdci, ať již vinou havárie, nebo selháním techniky. Problém nastal až při druhém průjezdu RZ Kudlovice. V té době jsme se již pohybovali na třetím místě, což asi nikdo z nás nečekal. Tato erzeta se jela v noci a byla to chyba začátečníka, že jsem na tento fakt nemyslel v době tréninkových jízd. Na trati se nám objevilo nespočet horizontů zakrývajících výhled, které v rozpisu nebyly. Na rozpis se nedalo spolehnout, a to se nám stalo osudným. Přidám-li k tomu problémy s lampičkou na čtení rozpisu, vznikne situace, kdy ostrou levotočivou zatáčku nestihnete dobrzdit. Pak už se jenom snažíte eliminovat škodu na autě a vybíráte místo, kde stromy rostou teprve chvíli,“ popsal krizovou situaci Jan Surovič. Fabie s posádkou přeskočila příkopu a ustlala si mezi mladými stromky. Naštěstí se havárie nijak vážněji nepodepsala na poškození vozu a po vyproštění a následné obhlídce škodovky v servisu mohli kluci pokračovat i v neděli v rámci super rally. I ve druhé etapě se Honza s Petrem jízdou bavili a krom dobrého pocitu zajížděli i dobré časy.
Na cílové rampě mohli být za jiných podmínek odměněni pohárem za umístění ve třídě, ale na kdyby se nehraje. Surovič s Němcem tedy převzali alespoň pamětní medaile. „Nechtěl bych Barum rally hodnotit podle jedné erzety, kterou jsme předčasně ukončili cca 1 km před cílem. Barumka mi dala mnohem víc. Jde o cenné zkušenosti z každé vložky, každého přejezdu a každého servisu. Nespočet diváků, perfektní organizace, náročné RZ a domácí prostředí zajistily takovou atmosféru, kterou bych si chtěl určitě zopakovat. Byl to krásný zážitek, který nás zajisté posune dál. Na Barumce jsem si víc než jinde uvědomil, že výsledek závodů není pouze o posádce. Musím poděkovat celé své rodině a přítelkyni za obrovskou podporu a pochopení pro tento sport. Všichni, kdo nám fandí, vytvořili dokonalou atmosféru a naprosto pohodové prostředí. Nic nám v závodě nechybělo. Bez podpory realizačního týmu, mechaniků, rodiny a přátel by se nám to nikdy nepovedlo. Věřím, že jsme lépe připraveni do dalších závodů a těšíme se na Jeseníky, které nás už za chvíli čekají,“ uvedl Jan Surovič. A jak již Honza avizoval, nebude chybět na dalším závodě rallysprint série, kterým bude 19. září Rally Jeseníky. Od pořadatelů dostali Honza s Petrem startovní číslo 32.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.