Už jen několik týdnů zbývá do startu Rally Klatovy 2015, která uzavře letošní Mistrovství České republiky v rally jako náhrada za zrušenou příbramskou soutěž. Závodit se bude o prvním říjnovém víkendu a již v tuto chvíli se seznam přihlášených plní spoustou zajímavých jmen. Bližší informace o soutěži pozvolna přibývají na stránkách www.pamk.cz.
Sedm rychlostních zkoušek a víc jak třiaosmdesát „ostrých“ kilometrů čeká na účastníky Rally Klatovy 2015, která nahradí původně plánovanou příbramskou soutěž a doplní počet soutěží v letošním seriálu Mistrovství České republiky v rally na šest. I přes mnohá úskalí se Pošumavskému auto moto klubu v AČR Klatovy zatím daří zvládat všechny starosti vzniklé s pořádáním nového podniku, zkrácené přípravy soutěže směřují ke zdárnému cíli. Jak je zřejmé ze seznamu přihlášených posádek, také závodníci pojali k nové soutěži důvěru a necelé dva týdny před uzávěrkou překročil počet ohlášených účastníků třicítku.
„Pochopitelně nepředpokládáme, že se u nás na startu objeví celá špička všech kategorií národního šampionátu – mnohé jeho otazníky vyřešila již zlínská Barum rally, odkud si mohli závodníci odvézt vydatnější porci bodů, než na ně čeká v Klatovech,“ vysvětluje ředitel soutěže Jiří Valenta, jenž však vzápětí s optimismem doplňuje: „Leccos ale v mistráku ještě v sázce je, a tak jsme moc zvědavi například na boj o šampióna kategorie 2WD či na přesné rozdání karet v první desítce absolutního pořadí.
Jako úplně první se nám do soutěže přihlásil staňkovský Přemysl Budín s Renaultem Clio Sport, spadajícím do třídy 8, ve které se přesné konečné pořadí vyjasní též právě až v klatovském cíli. O absolutním mistrovi republiky naopak rozhodnuto již je, přesto máme zprávy, že aspoň jeden z ´velkých´ medailistů letošního MČR by se na našem startu objevit měl. Bude určitě nač se dívat, vždyť už v tuto chvíli jsou přihlášeni například Martinové Vlček a Hudec se Škodami Fabia Super2000, Radoslav Nešpor s atraktivním Porsche 997 GT3 či oblíbený Václav Kopáček se Subaru Impreza. Obzvlášť nás ale potěšilo, jak velký zájem mají o start na soutěži domácí posádky. I kvůli nim jsme vypsali Pohár pořadatele, kde mohou závodit i jezdci s dravými historickými vozy či s auty, které obvykle startují jen v rámci Rallysprint série. Právě do této kategorie (přestože tam nejde o mistrovské body) máme v tuto chvíli přihlášených účastníků úplně nejvíc! Po jarní premiéře bude na pořadu dne opět i Rally Legend, jejíž dobrá duše Jiří Nejdl nachystal překvapení – na sedadlo jeho spolujezdce bude mít možnost usednout některý z fanoušků. Zkrátka ač do uzávěrky přihlášek chybí ještě deset dní, máme velmi dobrý pocit z toho, jak se nám startovka plní a zdá se, že jsme úsilí vložené do příprav neinvestovali nadarmo.“
Rally Klatovy 2015 odstartuje v sobotu 3.10. a tentýž den odpoledne dovezou úspěšní polykači kilometrů své krásné vozy i na cílovou rampu. Už v pátečním podvečeru budou mít ale fanoušci možnost zhodnotit jízdu svých favoritů na shakedownu, nachystán je i pestrý doprovodný program. Podobně jako na jaře, bude mít i tentokrát rally svou základnu v rozsáhlé servisní zóně v Janovicích nad Úhlavou, opět se v rámci tratě diváci dočkají i oblíbeného kroužení na Klatovském okruhu u Čínova.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?