Už jen několik týdnů zbývá do startu Rally Klatovy 2015, která uzavře letošní Mistrovství České republiky v rally jako náhrada za zrušenou příbramskou soutěž. Závodit se bude o prvním říjnovém víkendu a již v tuto chvíli se seznam přihlášených plní spoustou zajímavých jmen. Bližší informace o soutěži pozvolna přibývají na stránkách www.pamk.cz.
Sedm rychlostních zkoušek a víc jak třiaosmdesát „ostrých“ kilometrů čeká na účastníky Rally Klatovy 2015, která nahradí původně plánovanou příbramskou soutěž a doplní počet soutěží v letošním seriálu Mistrovství České republiky v rally na šest. I přes mnohá úskalí se Pošumavskému auto moto klubu v AČR Klatovy zatím daří zvládat všechny starosti vzniklé s pořádáním nového podniku, zkrácené přípravy soutěže směřují ke zdárnému cíli. Jak je zřejmé ze seznamu přihlášených posádek, také závodníci pojali k nové soutěži důvěru a necelé dva týdny před uzávěrkou překročil počet ohlášených účastníků třicítku.
„Pochopitelně nepředpokládáme, že se u nás na startu objeví celá špička všech kategorií národního šampionátu – mnohé jeho otazníky vyřešila již zlínská Barum rally, odkud si mohli závodníci odvézt vydatnější porci bodů, než na ně čeká v Klatovech,“ vysvětluje ředitel soutěže Jiří Valenta, jenž však vzápětí s optimismem doplňuje: „Leccos ale v mistráku ještě v sázce je, a tak jsme moc zvědavi například na boj o šampióna kategorie 2WD či na přesné rozdání karet v první desítce absolutního pořadí.
Jako úplně první se nám do soutěže přihlásil staňkovský Přemysl Budín s Renaultem Clio Sport, spadajícím do třídy 8, ve které se přesné konečné pořadí vyjasní též právě až v klatovském cíli. O absolutním mistrovi republiky naopak rozhodnuto již je, přesto máme zprávy, že aspoň jeden z ´velkých´ medailistů letošního MČR by se na našem startu objevit měl. Bude určitě nač se dívat, vždyť už v tuto chvíli jsou přihlášeni například Martinové Vlček a Hudec se Škodami Fabia Super2000, Radoslav Nešpor s atraktivním Porsche 997 GT3 či oblíbený Václav Kopáček se Subaru Impreza. Obzvlášť nás ale potěšilo, jak velký zájem mají o start na soutěži domácí posádky. I kvůli nim jsme vypsali Pohár pořadatele, kde mohou závodit i jezdci s dravými historickými vozy či s auty, které obvykle startují jen v rámci Rallysprint série. Právě do této kategorie (přestože tam nejde o mistrovské body) máme v tuto chvíli přihlášených účastníků úplně nejvíc! Po jarní premiéře bude na pořadu dne opět i Rally Legend, jejíž dobrá duše Jiří Nejdl nachystal překvapení – na sedadlo jeho spolujezdce bude mít možnost usednout některý z fanoušků. Zkrátka ač do uzávěrky přihlášek chybí ještě deset dní, máme velmi dobrý pocit z toho, jak se nám startovka plní a zdá se, že jsme úsilí vložené do příprav neinvestovali nadarmo.“
Rally Klatovy 2015 odstartuje v sobotu 3.10. a tentýž den odpoledne dovezou úspěšní polykači kilometrů své krásné vozy i na cílovou rampu. Už v pátečním podvečeru budou mít ale fanoušci možnost zhodnotit jízdu svých favoritů na shakedownu, nachystán je i pestrý doprovodný program. Podobně jako na jaře, bude mít i tentokrát rally svou základnu v rozsáhlé servisní zóně v Janovicích nad Úhlavou, opět se v rámci tratě diváci dočkají i oblíbeného kroužení na Klatovském okruhu u Čínova.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.