Zdá se to být k nevíře, ale čím blíže domácímu komínu, tím horší bilanci mají v letošní sezoně Martin Vlček a jeho Fabia S2000. Potvrdilo se to v Hustopečích, ve Vyškově i na Barum Czech Rally Zlín, která je pro celý tým zeměpisně nejbližší soutěží. Jako by byl východ naší republiky pro „Vlčáka“, Jindřišku i týmovou fabii letos zakletý…
Začátek zlínské soutěže však černému scénáři nijak nenasvědčoval. Všichni byli pod vlivem benzínového šílenství, jednoduše nazvaného Barumka, a těšili se na páteční start. „Středa a čtvrtek byly věnovány seznamovacím jízdám s tratí a naše posádka si společně s týmovými kolegy stihla odskočit i na autogramiádu jezdců v centru Zlína. Brzkým pátečním ránem konečně vše vypuklo. Jezdci s prioritou ERC měli dopoledne na programu tzv. kvalifikační RZ, která určila startovní pořadí pro první etapu. Zbytek dne už byl spíše jen o čekání na slavnostní start a úvodní městskou speciálku. Čekání však stálo za to. Jakmile jsme odstartovali, mohli jsme spatřit obrovské davy lidí, kteří vytvořili neopakovatelnou atmosféru. Na této zkoušce se nedá mnoho získat, spíše jde o to nedopustit se fatální chyby, ke které je mezi obrubníky blízko. Šestnáctý čas tak byl v silné konkurenci jednoznačně pozitivním vstupem do soutěže,“ zhodnotila úvod Barumky Jindřiška.
Před sobotní první etapou si špička soutěžního pelotonu moc neodpočinula – po několika hodinách spánku následovalo osm „erzet“ o délce více než 120 km. Martin s Jindřiškou rozjeli sobotu skvěle – třináctým časem se ztrátou pouze 1,5 sekundy na kilometr za nejrychlejším pilotem. S prvními průjezdy však přišly také první vážné problémy. „Začalo se hodně rychle a nastolené tempo nebylo lehké udržet. Však nás také krátce před cílem prvního ranního testu čekal nepěkný pohled na rozbitý citroën Roberta Consaniho. Následovala velice těžká a zároveň velice rychlá Pindula, na kterou jsem se těšila, protože jsem ji zatím nikdy neabsolvovala. Posledním testem před návštěvou servisu byl Maják. Na jeho trati, v úzké technické pasáži, bohužel přišla naše chyba, která měla původ ve špatně napsaném rozpisu. Stálo nás to nejen čas, ale také velkou část předku naší fabie. S tímto poškozením nás čekal přejezd šest kilometrů do servisu, ten jsme však zvládli a kluci v servisu zahájili koncert, jehož výsledkem bylo opravení vozu a naše pokračování v soutěži,“ líčila dramatické okamžiky sobotního dopoledne spolujezdkyně. Zároveň je třeba zdůraznit, že Martin s Jindřiškou netrefili plynovou přípojku, jak se v jednom okamžiku psalo v neoficiálních výsledcích, nýbrž plot. Oním nešťastníkem, jehož nechtěným přičiněním byla RZ Maják pro zbytek posádek zrušena, se stal Estonec Raul Jeets.
Opravy si vyžádaly penalizaci 60 sekund za pozdní příjezd do časové kontroly, a tak průběžné 23. místo bylo za dané situace stále ještě slušným výsledkem. Stíhací jízda mohla začít. Veliké povzbuzení přinesl do týmové základny dvanáctý čas z prvních Kudlovic, který konečně naplno prokázal možnosti posádky i vozu. Už o několik desítek minut později se však nálada „U Vlčáků“ ochladila až na bod mrazu. Martin s Jindřiškou druhé Slušovice ještě v poklidu dokončili a udrželi si průběžné sedmnácté místo, za jejich cílem však odevzdali jízdní výkaz. Důvod odstoupení z domácí soutěže popsal přímo Martin Vlček: „Opět bych použil termín syndrom domácích závodů. Absolutně nepředvídatelná závada nás potkala po RZ Slušovice – z převodovky se vytrhl výstup zadního náhonu a do RZ Pindula jsem raději nenastoupil, protože bych ji pravděpodobně nedokončil a odstoupit pošesté na Pinduli by zlomilo mé závodnické ego nadobro. Co dodat, technice člověk neporučí a sezona pokračuje, jedeme dál a díky všem za podporu, obzvlášť tedy mechanikům, kteří si za práci na Barumce zaslouží pochvalu. Ono totiž udělat z tříkolového vozidla po nárazu do plotu zase plně funkční čtyřkolku, to je doslova umění. Fakt díky moc! Poděkování si tentokrát dovolím adresovat rovněž mojí ženě, jejíž tolerance a pochopení pro moje závodní aktivity prakticky nezná mezí,“ zakončil svoje hodnocení zlínské soutěže trochu netradičně „Vlčák“.
„Naši mechanici jsou jednoznačně největšími hrdiny celého závodu, patří jim obrovský dík za to, jak během chvilky dokázali opravit tak rozsáhlé škody. Moc jim děkujeme za jejich úsilí a věříme, že společnými silami už Barumku příště pokoříme,“ doplnila Martinova slova Jindřiška.
Ani předčasné odstoupení z Barumky nic nemění na letošním plánu Martina Vlčka, Jindřišky Žákové a celého týmu Svarmetal Motorsport zúčastnit se všech rally, které se pod křídly Federace automobilového sportu na našem území konají. V polovině září se představí na dalším sprintovém podniku v Jeseníkách, kde se pokusí vylepšit aktuální druhé místo v Poháru 2+.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?