Zdá se to být k nevíře, ale čím blíže domácímu komínu, tím horší bilanci mají v letošní sezoně Martin Vlček a jeho Fabia S2000. Potvrdilo se to v Hustopečích, ve Vyškově i na Barum Czech Rally Zlín, která je pro celý tým zeměpisně nejbližší soutěží. Jako by byl východ naší republiky pro „Vlčáka“, Jindřišku i týmovou fabii letos zakletý…
Začátek zlínské soutěže však černému scénáři nijak nenasvědčoval. Všichni byli pod vlivem benzínového šílenství, jednoduše nazvaného Barumka, a těšili se na páteční start. „Středa a čtvrtek byly věnovány seznamovacím jízdám s tratí a naše posádka si společně s týmovými kolegy stihla odskočit i na autogramiádu jezdců v centru Zlína. Brzkým pátečním ránem konečně vše vypuklo. Jezdci s prioritou ERC měli dopoledne na programu tzv. kvalifikační RZ, která určila startovní pořadí pro první etapu. Zbytek dne už byl spíše jen o čekání na slavnostní start a úvodní městskou speciálku. Čekání však stálo za to. Jakmile jsme odstartovali, mohli jsme spatřit obrovské davy lidí, kteří vytvořili neopakovatelnou atmosféru. Na této zkoušce se nedá mnoho získat, spíše jde o to nedopustit se fatální chyby, ke které je mezi obrubníky blízko. Šestnáctý čas tak byl v silné konkurenci jednoznačně pozitivním vstupem do soutěže,“ zhodnotila úvod Barumky Jindřiška.
Před sobotní první etapou si špička soutěžního pelotonu moc neodpočinula – po několika hodinách spánku následovalo osm „erzet“ o délce více než 120 km. Martin s Jindřiškou rozjeli sobotu skvěle – třináctým časem se ztrátou pouze 1,5 sekundy na kilometr za nejrychlejším pilotem. S prvními průjezdy však přišly také první vážné problémy. „Začalo se hodně rychle a nastolené tempo nebylo lehké udržet. Však nás také krátce před cílem prvního ranního testu čekal nepěkný pohled na rozbitý citroën Roberta Consaniho. Následovala velice těžká a zároveň velice rychlá Pindula, na kterou jsem se těšila, protože jsem ji zatím nikdy neabsolvovala. Posledním testem před návštěvou servisu byl Maják. Na jeho trati, v úzké technické pasáži, bohužel přišla naše chyba, která měla původ ve špatně napsaném rozpisu. Stálo nás to nejen čas, ale také velkou část předku naší fabie. S tímto poškozením nás čekal přejezd šest kilometrů do servisu, ten jsme však zvládli a kluci v servisu zahájili koncert, jehož výsledkem bylo opravení vozu a naše pokračování v soutěži,“ líčila dramatické okamžiky sobotního dopoledne spolujezdkyně. Zároveň je třeba zdůraznit, že Martin s Jindřiškou netrefili plynovou přípojku, jak se v jednom okamžiku psalo v neoficiálních výsledcích, nýbrž plot. Oním nešťastníkem, jehož nechtěným přičiněním byla RZ Maják pro zbytek posádek zrušena, se stal Estonec Raul Jeets.
Opravy si vyžádaly penalizaci 60 sekund za pozdní příjezd do časové kontroly, a tak průběžné 23. místo bylo za dané situace stále ještě slušným výsledkem. Stíhací jízda mohla začít. Veliké povzbuzení přinesl do týmové základny dvanáctý čas z prvních Kudlovic, který konečně naplno prokázal možnosti posádky i vozu. Už o několik desítek minut později se však nálada „U Vlčáků“ ochladila až na bod mrazu. Martin s Jindřiškou druhé Slušovice ještě v poklidu dokončili a udrželi si průběžné sedmnácté místo, za jejich cílem však odevzdali jízdní výkaz. Důvod odstoupení z domácí soutěže popsal přímo Martin Vlček: „Opět bych použil termín syndrom domácích závodů. Absolutně nepředvídatelná závada nás potkala po RZ Slušovice – z převodovky se vytrhl výstup zadního náhonu a do RZ Pindula jsem raději nenastoupil, protože bych ji pravděpodobně nedokončil a odstoupit pošesté na Pinduli by zlomilo mé závodnické ego nadobro. Co dodat, technice člověk neporučí a sezona pokračuje, jedeme dál a díky všem za podporu, obzvlášť tedy mechanikům, kteří si za práci na Barumce zaslouží pochvalu. Ono totiž udělat z tříkolového vozidla po nárazu do plotu zase plně funkční čtyřkolku, to je doslova umění. Fakt díky moc! Poděkování si tentokrát dovolím adresovat rovněž mojí ženě, jejíž tolerance a pochopení pro moje závodní aktivity prakticky nezná mezí,“ zakončil svoje hodnocení zlínské soutěže trochu netradičně „Vlčák“.
„Naši mechanici jsou jednoznačně největšími hrdiny celého závodu, patří jim obrovský dík za to, jak během chvilky dokázali opravit tak rozsáhlé škody. Moc jim děkujeme za jejich úsilí a věříme, že společnými silami už Barumku příště pokoříme,“ doplnila Martinova slova Jindřiška.
Ani předčasné odstoupení z Barumky nic nemění na letošním plánu Martina Vlčka, Jindřišky Žákové a celého týmu Svarmetal Motorsport zúčastnit se všech rally, které se pod křídly Federace automobilového sportu na našem území konají. V polovině září se představí na dalším sprintovém podniku v Jeseníkách, kde se pokusí vylepšit aktuální druhé místo v Poháru 2+.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?