Ani v jedné ze dvou předcházejících soutěží mistrovství ČR posádka Miroslav Jakeš – Jaroslav Novák cílovou rampu po technických problémech neviděla. Bylo tedy zřejmé, že celý GEMINI Clinic Rally Team se bude chtít na své domácí soutěži ve Zlíně předvést v co nejlepším světle a napravit nepříliš dobré výsledky z letošních domácích podniků. A především pak dovézt vůz Citroën DS3 R5 až do cíle.
Pro pověrčivé bylo prvním pozitivem startovní číslo 20, tedy stejné, jaké měl Mirek na dveřích svého vozu na Barum rally 2013. Tehdy s lancerem skupiny N vyválčil cenné šesté místo absolutně a k tomu bonus v podobě prestižní ceny Colin McRae Flat Out Trophy. Letos se ale sešla na sedmém podniku ME podstatně silnější konkurence než před dvěma roky, přesto Mirek nijak neskrýval své ambice. „Zaplatili jsme si registraci do ERC1 i z toho důvodu, že letos máme jet ještě jeden evropský podnik. Našim přáním je pokusit se na barumce vybojovat umístění v top 5 a dosáhnout i na nějaké prize money,“ netajil se svými cíli Mirek v odpovědi pro časopis Rally.
Týden před Barum rally proběhl týmový test v okolí jihomoravských Hustopečí na známém úseku Starovické rychlostní zkoušky. Mirek s Jardou zde najezdili okolo 70 kilometrů, při nichž fungoval francouzský speciál R5 bez nejmenších problémů. První varování přišlo na úterním oficiálním testu, pořádaném organizátory Barum rally. U ´dé-es-trojky´ zazlobilo řízení, preventivně se tak vyměnil celý díl, aby se předešlo případným potížím. O to větší napětí přinesl do týmového stanu páteční návrat Mirka s Jardou zpět do servisní zóny v době, kdy už měli absolvovat dvě tréninkové jízdy na kvalifikační zkoušku. Místo kontroly rozpisu v ostrém tempu museli teď mechanici znovu řešit problém se servořízením. Oprava se naštěstí stihla tak, aby mohla posádka odjet na start kvalifikační zkoušky. Při handicapu, kdy konkurenti vyráželi na trať už v třetím ostrém průjezdu, zatímco Mirek s Jardou teprve poprvé, se výsledný 13. čas nejevil až tak špatně. Co bylo však nejdůležitější, a to že od pátečního dopoledne již červenobílý Citroën DS3 R5 fungoval až do cíle bez nejmenších problémů, za což patří velký dík především mechanikům.
Průběh soutěže je fanouškům rally jistě dobře znám, proto se spíše podělme o Mirkovy postřehy a dojmy z této soutěže. „Začali jsme přece jen poněkud opatrněji, prvním dílčím cílem totiž bylo úspěšně zvládnout úvodní městkou zkoušku (úsměv). Od devátého času na této RZ jsme se chtěli odrazit a postupně zrychlovat, přece jen nemám v poslední době odjeto tolik ostrých kilometrů jako moji soupeři. Celá sobota se až na oba průjezdy RZ Pindula povedla. Při prvním průjezdu na této zkoušce jsem udělal hodiny, při druhém pak dvě zbytečné hlouposti. Přejel jsem jedno dobrzdění do retardéru, a když jsem se pak snažil vrátit zpět na zpátečku, zhasl nám na chvíli motor. O 500 metrů dále jsem chyboval podruhé a v Želechovicích při nájezdu na hlavní cestu jsem znovu šel rovně přímo před zraky Milana (Pantálka),“ přiznal se Mirek ke svým chybám. Výsledné šesté místo po sobotním dni tak bylo vzhledem k výše zmíněnému více než lichotivé. Citroën šlapal jako hodinky a posádka týmu GEMINI se tak už mohla plně soustředit na svůj vlastní výkon.
Nedělní ráno začali Mirek s Jardou skvělým čtvrtým časem ze Semetínské RZ, vůbec nejrychlejším mezi českými posádkami. V pokusu o posun do první pětky je však zastavil smolný defekt hned na následující RZ. „Auto jsme měli celou dobu pořád na cestě, byla to prostě jenom smůla. V jednom místě mezi Držkovou a Vlčkovou šla ´dé-es-trojka´ do komprese a zrovna v tom úseku byl kus vyfrézované cesty. Kolo dostalo nejspíš větší ránu, než bylo schopno zvládnout. Chvíli jsme uvažovali, že zkusíme dojet až do cíle, jenže už ve sjezdu do Vlčkové přestalo auto brzdit. Zbytky gumy totiž potrhaly brzdové hadičky. Nezbylo tedy než zastavit a kolo přímo na erzetě vyměnit,“ popsal Mirek defekt, který jej potkal při prvním průjezdu nejdelší RZ Troják. Ztráta téměř tří minut definitivně zhatila šance na zopakování či vylepšení umístění z předloňského roku, výsledné 9. místo i celou soutěž přesto hodnotí jezdec jenom kladně. „Z pohledu tabulky mistrovství, kde už jsme ztratili veškeré šance na přední umístění, je celkem jedno, jestli bychom dojeli šestí, pátí nebo devátí. Pozitivní je, že naše DS3 R5 fungovala po celou soutěž bez nejmenšího problému. Poděkování tak patří především mechanikům týmu. My jsme se svezli při závodě v ostrém soutěžním tempu celých 230 kilometrů, což je víc, než za všechny tři předcházející soutěže dohromady. Je mi jasné, že jenom takto se můžeme společně s Jardou postupně zlepšovat a navázat na výsledky, které jsme dosahovali v uplynulých dvou sezonách.“
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.