Suverénním způsobem ovládla osmý ročník vloženého závodu Star Rally Historic v rámci Barum Czech Rally Zlín 2015 francouzská posádka Paul Chieusse – Patrick Chiappe, která s Renaultem 5 Turbo s výjimkou jediné vyhrála všechny rychlostní zkoušky volné soutěže historických automobilů a obhájila prvenství z roku 2014. Na druhém místě skončila domácí dvojice Pavel Karlík – Martin Fabián s vozem Lada VFTS, třetí skončili Jiří Daněk a Václav Kubala na Škodě Favorit 136L. Tyto tři posádky si mezi sebe zároveň rozdělily prvenství ve všech třech vypsaných třídách.
Chieusse položil základ svého úspěchu už na páteční městské speciálce a jeho náskok na konkurenci se hned od začátku počítal v řádu desítek sekund. Během sobotních zkoušek se rozestup i nadále zvětšoval a v cíli rally se ustálil bezmála minutě a půl před druhou posádkou celkového pořadí. Nutno přiznat, že francouzský tandem měl letos o něco lehčí situaci, neboť ve Zlíně z různých důvodů neodstartovala řada favorizovaných jezdců – Albano Frassinetti s ex-továrním Fordem Escort RS Cosworth se omluvil týden před rally kvůli poruše motoru, nedorazil ani Lubomír Tenkl s jeho BMW M3 a Jiří Navrátil, který do Zlína s celým týmem přijel, nakonec musel těsně před startem vzdát ze zdravotních důvodů. I tak se ale bylo v nejvyšší třídě HA/3 na co dívat – Jozef Béreš se podruhé ve Zlíně představil s raritní Mazdou RX-7 a byl to právě on, kdo dokázal Chieussemu uzmout onu jednu výhru v rychlostní zkoušce. Slušný výkon slovenského jezdce bohužel zhatila chyba na slušovickém okruhu, kdy posádka absolvovala o jeden okruh navíc, a kvůli velké ztrátě následně ze soutěže předčasně odstoupila. Kvůli technickým závadám skončili například italský showman Claudio Conforto Galli s BMW M3 nebo domácí Aleš Máčala s Mercedesem 500 SLC. Popředí výsledkové tabulky tak nakonec mohly obsadit papírově slabší vozy. Za Karlíkovou ladou a Daňkovým favoritem dojel Opel Corsa GSi italského jezdce maxima Visaniho, nejlepší pětku uzavřel Švéd Hans Gustavsson s Toyotou Starlet.
Do cíle nakonec dorazilo 13 z 22 vozů převzatých do rally měřené na čas, další automobily nastoupily a soutěž absolvovaly v rámci demonstrační jízdy rally legend. V této skupině bylo k vidění několik legendárních vozů Audi Quattro, nechyběla plejáda mladoboleslavských škodovek a také například dva ruské Moskviče.
Výsledky VIII. Star Rally Historic 2015:
Paul Chieusse – Patrick Chiappe (FRA, Renault 5 Turbo) 52:51.1 (1. HA/3) Pavel Karlík – Martin Fabián (CZE, Lada VFTS) + 1:26.8 (1. HA/2) Jiří Daněk – Václav Kubala (CZE, Škoda Favorit 136 L) + 3:44.4 (1. HA/1) Massimo Visani – Billi Giuseppe (ITA, Opel Corsa GSi) + 4:13.9 Hans Gustavsson – Björn Gustavsson (SWE, Toyota Starlet) + 5:22.3 Jindřích Štolfa – Zdeněk Hawel (CZE, Škoda 130 L) + 6:14.4 Jiří Petrásek – Otto Slezák (CZE, Porsche 911 S) + 6:23.9 Vratislav Hýbner – Nikola Hýbnerová (CZE, Peugeot 205 GTI) + 7:50.8 Martin Sopúch – Karin Sopúchová (CZE, Ford Escort RS2000) + 9:23.9 „Elefant“ – Justyna Kurowska-Ferdek (POL, BMW 318 iS) + 14:33.9
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?