Suverénním způsobem ovládla osmý ročník vloženého závodu Star Rally Historic v rámci Barum Czech Rally Zlín 2015 francouzská posádka Paul Chieusse – Patrick Chiappe, která s Renaultem 5 Turbo s výjimkou jediné vyhrála všechny rychlostní zkoušky volné soutěže historických automobilů a obhájila prvenství z roku 2014. Na druhém místě skončila domácí dvojice Pavel Karlík – Martin Fabián s vozem Lada VFTS, třetí skončili Jiří Daněk a Václav Kubala na Škodě Favorit 136L. Tyto tři posádky si mezi sebe zároveň rozdělily prvenství ve všech třech vypsaných třídách.
Chieusse položil základ svého úspěchu už na páteční městské speciálce a jeho náskok na konkurenci se hned od začátku počítal v řádu desítek sekund. Během sobotních zkoušek se rozestup i nadále zvětšoval a v cíli rally se ustálil bezmála minutě a půl před druhou posádkou celkového pořadí. Nutno přiznat, že francouzský tandem měl letos o něco lehčí situaci, neboť ve Zlíně z různých důvodů neodstartovala řada favorizovaných jezdců – Albano Frassinetti s ex-továrním Fordem Escort RS Cosworth se omluvil týden před rally kvůli poruše motoru, nedorazil ani Lubomír Tenkl s jeho BMW M3 a Jiří Navrátil, který do Zlína s celým týmem přijel, nakonec musel těsně před startem vzdát ze zdravotních důvodů. I tak se ale bylo v nejvyšší třídě HA/3 na co dívat – Jozef Béreš se podruhé ve Zlíně představil s raritní Mazdou RX-7 a byl to právě on, kdo dokázal Chieussemu uzmout onu jednu výhru v rychlostní zkoušce. Slušný výkon slovenského jezdce bohužel zhatila chyba na slušovickém okruhu, kdy posádka absolvovala o jeden okruh navíc, a kvůli velké ztrátě následně ze soutěže předčasně odstoupila. Kvůli technickým závadám skončili například italský showman Claudio Conforto Galli s BMW M3 nebo domácí Aleš Máčala s Mercedesem 500 SLC. Popředí výsledkové tabulky tak nakonec mohly obsadit papírově slabší vozy. Za Karlíkovou ladou a Daňkovým favoritem dojel Opel Corsa GSi italského jezdce maxima Visaniho, nejlepší pětku uzavřel Švéd Hans Gustavsson s Toyotou Starlet.
Do cíle nakonec dorazilo 13 z 22 vozů převzatých do rally měřené na čas, další automobily nastoupily a soutěž absolvovaly v rámci demonstrační jízdy rally legend. V této skupině bylo k vidění několik legendárních vozů Audi Quattro, nechyběla plejáda mladoboleslavských škodovek a také například dva ruské Moskviče.
Výsledky VIII. Star Rally Historic 2015:
Paul Chieusse – Patrick Chiappe (FRA, Renault 5 Turbo) 52:51.1 (1. HA/3) Pavel Karlík – Martin Fabián (CZE, Lada VFTS) + 1:26.8 (1. HA/2) Jiří Daněk – Václav Kubala (CZE, Škoda Favorit 136 L) + 3:44.4 (1. HA/1) Massimo Visani – Billi Giuseppe (ITA, Opel Corsa GSi) + 4:13.9 Hans Gustavsson – Björn Gustavsson (SWE, Toyota Starlet) + 5:22.3 Jindřích Štolfa – Zdeněk Hawel (CZE, Škoda 130 L) + 6:14.4 Jiří Petrásek – Otto Slezák (CZE, Porsche 911 S) + 6:23.9 Vratislav Hýbner – Nikola Hýbnerová (CZE, Peugeot 205 GTI) + 7:50.8 Martin Sopúch – Karin Sopúchová (CZE, Ford Escort RS2000) + 9:23.9 „Elefant“ – Justyna Kurowska-Ferdek (POL, BMW 318 iS) + 14:33.9
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?