V plné síle čtyř soutěžních vozů se na domácí Barum Czech Rally Zlín 2015 představil Minařík racing team. Přetěžká rally byla nad síly mnoha posádek a také dvě dvojice ze slušovického týmu cíl nespatřily. Naopak Martin Vopatřil a Jirka Lichovník si dojeli pro poháry za třetí místa ve svých třídách.
Zlínský jezdec Martin Vopatřil zapůjčil svůj vůz a pokud chtěl na domácí soutěži startovat, musel se poohlédnout po náhradním voze. Volba padla na Renault Clio R3 připravovaný v týmu Lubomíra Minaříka. Startu předcházel minitest o osmi kilometrech, aby se Martin rychleji sžil s vozem. „Původně jsme neměli zlínskou soutěž v plánu. Po vydařené Rally Vyškov a Pačejov jsme dostali na Pačejově před rampou nabídku od Pavla Miky, jestli nechceme zkusit Renault Clio R3 od Luboše Minaříka na Barumku. S Michalem jsme se na startu dohodli, vznikl však problém sehnat dostatečný obnos peněz, ale i tato stránka věci se nám povedla vyřešit. Tímto bych chtěl poděkovat všem partnerům, kamarádům a známým, kteří nám pomohli a především partě kluků z Malenovic, kteří se složili, aby nás viděli na startu Barum rally. Klobouk dolů, s takovou podporou se hned lépe závodí. První ostré kilometry jsme si odbyli na shackedownu, kde jsme začali auto pořádně poznávat. Nejvíce nás oslovil výkon motoru a při třetí jízdě se nám povedlo zajet i pěkný čas, kdy jsme o dvě sekundy porazili Ondru Bisahu. Jediné, s čím jsem nebyl spokojen v porovnání s naším peugeotem, byly brzdy, ale tento problém jsme vyřešili brzdami jiné značky, na které jsme zvyklí a rozdíl byl velký. Na městské super speciálce jsme si užívali perfektní atmosféru až do doby, než se střihnul šroub unibalu na táhle řazení. Poslední 3,5 km zkoušky jsme dokončili na druhý rychlostní stupeň, ale i přesto nebyl náš čas špatný. Ráno kluci v servisu vše opravili a my mohli vyrazit do sobotní etapy. V průběhu sobotní etapy jsme zajížděli solidní časy. Sžívání s technikou probíhalo dobře a postupně jsme zrychlovali. Dlouhý sobotní den pro nás končil pozdě v noci, poslední dvě RZ jsme jeli už s rampou za tmy, což byla pro nás nevýhoda oproti klukům startujícím ve stejné třídě, kteří jeli cca o 45 minut před námi. Navíc na Kudlovicích jsme dohnali posádku startující před námi, což byla Škoda Fabia WRC Daniela Landy a po chvíli jsme jej předjeli. V neděli na nás čekaly dvě velmi těžké zkoušky - Semetín a Troják. Jelikož byl první průjezd Semetínem zrušený, ostře jsme se svezli až na Trojáku. Zde jsme měli opět smůlu v podobě dojetí posádky startující před námi a dlouho jsme za ní jeli. Stále jsme si udržovali 3. místo ve třídě 5 a třetí v dvoukolkách v MČR, na záda nám však dýchal Honza Lunga. Na Žlutavě se nám povedl pěkný čas ve třídě hned za Ondrou Bisahou, náš náskok oproti Lungovi byl ovšem pouze 2,6 sekundy. Na RZ Semetín 2, ke které jsem měl velký respekt, nám Honza nadělil necelých šest sekund, a tím pádem nás přeskočil. Na předposlední zkoušce jsme do toho dali vše, ale opět jsme dohnali posádku jedoucí před námi. Doufali jsme, že nám Dan Landa uhne, nebo že ho někde předjedeme. Navíc v odbočení ve Vlčkové Dan nechtě zastavil a my čekali, až se rozjede. Když se mu to nedařilo, pokusili jsme se jej objet, ale ani tento manévr nevyšel, protože v tu chvíli se Landa rozjel a my za ním dojeli až do cíle. Tím jsme definitivně přišli v tu dobu o třetí místo. V cíli zkoušky naše emoce vybouchly, došlo i na sprostá slova a u mne i slzy zklamání, ale taková je bohužel rally. Nutno přiznat, že se nám Dan omluvil s tím, že nás neviděl. Po posledním servisu odstoupil Ondra Bisaha, kterému se nepodařilo nastartovat auto, bylo mi Ondry a Petra líto. Tímto jsme se posunuli na 3. místo ve třídě 5, 3. místo v dvoukolkách a 19. místo v MČR, a to i přesto, že jsme měli problém s výkonem motoru jak v sobotu, tak i v neděli. Chtěl bych poděkovat celému Minařík racing teamu a Michalu Večerkovi za spolupráci a díky patří i všem partnerům, kamarádům a blízkým za podporu v závodě,“ uvedl Martin Vopatřil.
Hned několik premiér zažil Jirka Lichovník – první start na Barum rally, poprvé s Karolínou Jugasovou a pokud odečteme velmi krátké působení na Bohemia rally (po 5 km vylomil kolo) velké svezení v Renaultu Clio Sport. Jirka s Karolínou úspěšně zvládli všechny rychlostní zkoušky a na cílové rampě převzali pohár za 3. místo ve třídě 8 v MČR. V absolutní klasifikaci obsadila smíšená posádka 35. místo. „Startovat na Barum rally, je určitě snem každého kluka a mě se tento sen splnil. Organizačně skvěle zvládnutá soutěž má výbornou diváckou atmosféru. Všichni se vám snaží pomoct a fanoušci vás ženou neustále vpřed. Už nyní mohu prohlásit, že i kdybych celý rok nezávodil, tak si Barumku nenechám ujít, je to prostě nesrovnatelný zážitek. S Karolínou jsme si v autě domluvili taktiku a tu jsme dodržovali. Hodně mi pomohly i rady mé spolujezdkyně a Luby Minaříka. Během tří závodních dní jsem shodil šest kilogramů. I když dost sportuji, Barumka mi dala hodně zabrat a po jejím zakončení jsem měl totálně vybité baterky, jak jsem byl vyčerpaný. Náladu nám nezkazila ani penalizace a drobné problémy s autem, kdy zlobil startér. Závod jsme si v závěru užívali a jeli pro diváky. Chtěl bych poděkovat Karolíně i celému Minařík racing teamu za skvělou práci i podporu během závodu. Bylo to hodně „fajné“. Být na rampě ve Zlíně na startu a následně v cíli je zážitek, a pokud, k tomu na první pokus, náročnou rally dokončíte, navíc s pohárem, pak je to super,“ podělil se o nejkrásnější závodnický zážitek Jirka Lichovník. Identický vůz ve stejné třídě byl připravený i pro dvojici Marek Holík – Daniel Hamšík. Kluci začali dobře a na městské erzetě zajeli čtvrtý čas v osmičkách. S velkým odhodláním popasovat se s tratí vstupovala posádka do sobotní části závodu. První průjezd RZ Slušovice však byl zároveň posledním, kde Marek s Danielem figurují ve výsledcích. „Ve městě to byla paráda a čtvrtý čas ve třídě potěšil… V sobotu ve Slušovicích se jelo taky parádně až do chvíle, kdy jsme šli mimo trať a ohnulo se levé přední rameno. Tím pro nás Barum Rally skončila,“ objasnil odstoupení Daniel Hamšík. Třetí vůz Renault Clio Sport a opět třída 8, tentokráte stálá posádka v týmu Radim Koutek s Richardem Lasevičem. „Barum rally je pro nás stejně jako pro většinu posádek vrchol sezony. Po seznamovacích jízdách zavládl v naší posádce velký respekt, a to zejména k nedělní sekci. Vložky Troják a Semetín jsem jel poprvé vloni a jejich letošní obrácená podoba se mi zdála ještě mnohem těžší a záludnější. Ríša Lasevič je ale natolik zkušený, že jsem se o něj mohl opřít a plně na něj spolehnout. Na rozdíl od Pačejova, kde jak sám říkal, jsem měl rozpis poměrně "odvážný", se nám dařilo i v této disciplíně. Bohužel dva dny před startem nás postihla neidentifikovatelná závada na elektroinstalaci našeho závoďáku, která se opakovala po technické přejímce a kluci mechanici tak měli na několik nocí o práci postaráno. Večerní speciálku jsme si parádně užili a se ztrátou 0.03 s na našeho týmového kolegu Marka Holíka, jsme šli spát na 4. místě. RZ Slušovice jsou pro mě osobně vždy výzva. Vždy tam máme spoustu fanoušků, a tak snaha se předvést koliduje se závazkem neblbnout a hlavně dojet. Na RZ Pindula jsme šli ze třetího místa ve třídě. Bohužel se nám na ní nedařilo udržet auto na cestě, vůbec jsme ho neřídili. Celou RZ jsme těžce protrpěli, měli jsme dvě velké krize a asi sto metrů za cílem auto prostě vyplo a už se nerozjelo. Zklamání bylo velké, ale i díky tomu jsme zjistili, jakou máme velkou oporu doma, u našich fanoušků a v neposlední řadě v týmovém zázemí Minařík racing teamu. Všem klukům patří opravdu velké díky, byli perfektní, Richardovi moc děkuji za profesionalitu a zároveň i velkou pohodu, děkujeme našim fanouškům, kteří na nás čekali, našim rodinám za obrovskou podporu a speciální poděkování patří Lubovi Minaříkovi za splněný sen v podobě jmenovky na servisním stanu,“ uvedl k zlínské soutěži Radim Koutek. „Barumka opět prověřila posádky i techniku a počet odstoupených aut hovoří za vše. V našem týmu byla 50% úspěšnost dojetí do cíle, kde nás i přes velké úsilí mechaniků nejvíc mrzí odstoupení Radima s Richardem. Marek Holík s Danem bohužel poškodili závěs kola, který jsme přes noc opravili, aby mohl startovat v superrally, ale v neděli po odjetí 3. RZ ze závodu kvůli ztrátě motivace odstoupili. Jirka Lichovník s Kájou, si i přes pár horkých chvilek splnili svůj cíl dokončit závod, za což jsem velmi rád. Martin Vopatřil s Michalem Večerkou ukázali své závodnické srdce, kdy takřka po celý závod bojovali s jindy bezproblémovou technikou, kdy motor nejel na plný výkon a i přes výměnu veškerých čidel, cívek a snímačů motor stále nedosahoval plného výkonu. Navíc jim do bojů o lepší umístění nejvíc zasáhlo neustálé dojíždění a předjíždění Dana Landy s Velkým Vezírem, kterému chyběla sklíčka ve zpětných zrcátcích a o naší posádce za sebou vůbec nevěděli. Škoda, že šéf týmu Karel Trněný nedal na naše připomínky a sklíčka do zrcátek nenalepil. Barum rally byla opět krásná, náročná, se spoustou fanoušků a navíc může při pohledu do výsledkové listiny ukázat českým dvoukolkářům na silných vozech, jak se má závodit a závodí v Evropě. Vždyť první česká posádka dojela za zahraničním jezdcem startujícím na voze Opel Adam R2 Emilem Bergkvistem s Jaokimem Sjöbergem se ztrátou téměř čtyř minut. Závěrem chci poděkovat mechanikům, jezdcům a celému týmu, nyní nás čekají Rally Jeseníky,“ zhodnotil práci týmu i posádek na Barum rally Lubomír Minařík. Další soutěž, kterou obsadí Minařík racing team bude Rally Jeseníky, která se koná v termínu 18. -19. září. Na start by se měli postavit Pavel Mika, Radim Koutek a Jaroslav Šopík s renaulty a Petr Gargulák s hondou.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?