Posádka týmu Peugeot Česká republika měla na dosah kvalitní výsledek na Barum Rally. Cíl ale bohužel nespatřila.
Barum Czech Rally o uplynulém víkendu plnila stránky motoristických rubrik prakticky ve všech denících a na specializovaných rallye serverech zažívali takový nápor, jako nikdy jindy v roce. Ve Zlíně se totiž jela populární Barum Czech Rally. Už 45. ročník této soutěže přinesl nebývalou konkurenci a velké drama. Na startu se objevilo množství domácích i zahraničních závodníků s vozy Peugeot 208 R2 a nechyběla ani posádka týmu Peugeot Sport Česká republika ve složení Tomáš Pospíšilík – Lukáš Vyoral.
Mladíci, které na jejich cestě za snem podporuje Peugeot Česká republika, si během první etapy vedli bez přehánění velmi dobře. Jejich Peugeot 208 R2 pracoval spolehlivě jako hodinky, a dvojice juniorů bez respektu ke zkušenějším soupeřům zajížděla jeden dobrý čas za druhým. Čtyři z devíti rychlostních zkoušek ve třídě 6 v hodnocení MČR vyhráli a v cíli první etapy ve vedoucí pozici třídy 6 domácího Mistrovství České republiky v rallye měli na nejbližšího soupeře více než pohodlný náskok 1 minuty a 45 vteřin. Druhá etapa Barum Czech Rally ale není rozhodně žádnou procházkou růžovou zahradou a nedá se mluvit o tom, že by soutěžní jezdci v jejím průběhu soutěž tak říkajíc už jen dojeli. Asi nejtěžší rychlostní zkoušky celé soutěže s názvy Semetín a Troják ukázaly svou odvrácenou tvář i v tomto roce a odstoupilo na nich velké množství posádek. Bohužel, jednou z nich se stala i dvojice juniorů z týmu Peugeot Sport Česká republika. Jejich vůz zůstal po havárii mimo trať se dvěma poškozenými koly a nebyla šance pokračovat. Tomáš s Lukášem si tentokrát vypili kalich hořkosti na domácí soutěži, kde chtěli zužitkovat své zkušenosti a kde se jim do té doby tak dařilo. Lukáš Vyoral si jistě den svých narozenin představoval trochu jinak. Domácí Barum Czech Rally tak pro posádku Tomáš Pospíšilík - Lukáš Vyoral zůstala nedokončenou a v týmu Peugeot Sport Česká republika tak po domácí soutěži nepanuje rozhodně veselá nálada.
Tomáš Pospíšilík, jezdec týmu Peugeot Sport ČR: „Říct něco k letošní Barumce je pro mě hodně těžké. Udělal jsem chybu a nedokončili jsme dobře rozjetou soutěž. Zažili jsme před startem hodně hektické dny a na poslední chvíli finišovali s přípravou auta a s jeho přihlášením. V jednu chvíli to vypadalo, že žádná Barumka letos nebude, nakonec se vše díky mnoha lidem povedlo a my mohli odstartovat. Od první sobotní RZ jsem se cítil v autě jistě a s plnou kontrolou. Vedli jsme v domácím šampionátu ve třídě 6 a do večera jsem si dokonce vypracoval značný náskok blížící se 2 minutám. Úkol na neděli teda zněl jasně – nezajímat se o jezdce v ME a využít svůj náskok ze soboty a v klidu dovést auto do cíle. Pro někoho relativně jednoduchý úkol se mi stal osudným. První nedělní RZ Semetín nám zrušili. Před startem Trojáku jsem si nestačil ohřát gumy a vzápětí po startu přišla pomalá zatáčka, kde bylo trochu víc nečistot, než jsem čekal. Zareagoval jsem nedostatečně, auto se mi zadkem svezlo do příkopu a byl konec. Jedno ulomené kolo a na druhém defekt nešlo nahradit naší jednou rezervou. V tuto chvíli se chci omluvit všem členům týmu, ale také všem lidem, kteří nám pomáhali, abychom vůbec Barumku mohli jet. Nevzdáváme to a musíme jít dál. “
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?