V neděli ve Zlíně skončila Barum Czech Rally Zlín, kde posádka Pech – Uhel s MINI vybojovala skvělé druhé místo v absolutní klasifikaci.
Jako obhájci loňského vítězství přijížděli do Zlína Václav Pech jun. s Petrem Uhlem s EuroOil – invelt teamem. Zde se o uplynulém víkendu uskutečnil nejvýznamnější motoristický závod sezony, slavná Barum Czech Rally. Kompletní domácí špička byla tentokrát doplněna mnoha závodníky zvučných jmen se zkušenostmi z Mistrovství Evropy i ze světa. Pech s Uhlem vyrazili do bojů s touto smečkou dravců se svým osvědčeným, ale již 5 let starým MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo a vstup do soutěže se jim povedl na výbornou. „Podařilo se nám vyhrát úvodní rychlostní zkoušku ve Zlíně, která byla obklopená desítkami tisíc diváků. Atmosféra byla nepopsatelná, a i přesto, že máme na hlavách helmy a ve voze je obrovský hluk, tak fandění diváků a troubení na trubky pronikalo až k nám. Vyhraná rychlostní zkouška hned na začátku nás pořádně povzbudila,“ popisuje vstup do soutěže Václav Pech jun.
Opravdová Barum Rally ale začíná až sobotními rychlostními zkouškami v okolí Zlína a i zde se Pechovi s Uhlem dařilo. Na druhé rychlostní zkoušce je trochu zpomalila velká havárie Francouze Consaniho startujícího minutu před nimi, která přes děsivě zničený automobil Citroen DS3 R5 dopadla naštěstí dobře. „Po celou dobu Barumky bylo sucho, a to i v lesních úsecích, kde jindy bývá mokro a vytahané bláto. Díky tomu se jelo neskutečně rychle a snad nikdy jsme nejeli tak rychlou Barumku. Snažili jsme se držet tempo s Honzou Kopeckým na nové Škodě R5 a i když nám trochu poodjížděl, byli jsme s druhým místem za perfektně vyzbrojeným továrním teamem spokojeni. Smečku pronásledovatelů v čele s Kajetanowiczem, který jede s velkou reklamou polského LOTOSu (obdoba českého Čepra), jsme drželi za sebou,“ dodává k průběhu Barum Rally Václav Pech jun.
Velkým soupeřem pro všechny posádky bylo při letošní Barum Rally také nepříjemné horko, které provázelo celou soutěž. „Pocity v autě bych přirovnal k běhu v sauně. Teploměr v počítači umístěném na podlaze rozpálené od výfuku nám ukazoval vnitřní teplotu 72 stupňů a některé z displejů v autě zahlásily chybu a v tom vedru se vypnuly. Sáhli jsme si doslova na dno svých sil, a jet v těchto podmínkách tak vysoké tempo je dost náročné,“ říká Václav Pech jun.
K chybě tak nebylo po celou dobu rallye vůbec daleko a Pech s Uhlem se o tom přesvědčili kousek od cíle dvanácté rychlostní zkoušky, kde s jejich MINI v zatáčce udělali hodiny a posádka tím ztratila 12 vteřin. „Na třetího Kajetanowicze jsme měli náskok 25 s, který se ale touto chybou snížil na polovinu a museli jsme naši pozici začít urputněji bránit.
Druhé místo na Barumce za tovární Škodovkou má pro nás cenu zlata a s celým průběhem Barum Rally jsme spokojení. Letošní sezóna se pro nás nesla ve znamení boje s tímto továrním týmem a jsem rád, že jsme jim byli na všech soutěžích rovnocenným soupeřem a občas je dokázali i trochu pozlobit. Bohužel se nám stalo, že jsme se o lepší výsledek během roku připravili vlastní chybou, ale i tak budu na tyto souboje hodně dlouho vzpomínat. Honzovi Kopeckému a Pavlu Dreslerovi gratuluji k zisku titulu, byl to s nimi skvělý boj. Tohoto úspěchu bychom však nemohli dosáhnout bez našich sponzorů a fanoušků, kterých stále přibývá,“ děkuje po Barum Rally unavený, ale spokojený Václav Pech jun.
Posádka EuroOil – invelt teamu obsadila při 45. Barum Czech Rally Zlín druhé místo za tovární posádkou Kopecký – Dresler se ztrátou 27,3 vteřiny a před třetími Poláky Kajetanowiczem s Baranem, kteří jsou vedoucí posádkou letošního Mistrovství Evropy.
Další soutěží EuroOil - invelt teamu bude o prvním říjnovém víkendu opět klatovská rallye, která narychlo nahradila z kalendáře vyřazenou Rally Příbram.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?