V neděli ve Zlíně skončila Barum Czech Rally Zlín, kde posádka Pech – Uhel s MINI vybojovala skvělé druhé místo v absolutní klasifikaci.
Jako obhájci loňského vítězství přijížděli do Zlína Václav Pech jun. s Petrem Uhlem s EuroOil – invelt teamem. Zde se o uplynulém víkendu uskutečnil nejvýznamnější motoristický závod sezony, slavná Barum Czech Rally. Kompletní domácí špička byla tentokrát doplněna mnoha závodníky zvučných jmen se zkušenostmi z Mistrovství Evropy i ze světa. Pech s Uhlem vyrazili do bojů s touto smečkou dravců se svým osvědčeným, ale již 5 let starým MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo a vstup do soutěže se jim povedl na výbornou. „Podařilo se nám vyhrát úvodní rychlostní zkoušku ve Zlíně, která byla obklopená desítkami tisíc diváků. Atmosféra byla nepopsatelná, a i přesto, že máme na hlavách helmy a ve voze je obrovský hluk, tak fandění diváků a troubení na trubky pronikalo až k nám. Vyhraná rychlostní zkouška hned na začátku nás pořádně povzbudila,“ popisuje vstup do soutěže Václav Pech jun.
Opravdová Barum Rally ale začíná až sobotními rychlostními zkouškami v okolí Zlína a i zde se Pechovi s Uhlem dařilo. Na druhé rychlostní zkoušce je trochu zpomalila velká havárie Francouze Consaniho startujícího minutu před nimi, která přes děsivě zničený automobil Citroen DS3 R5 dopadla naštěstí dobře. „Po celou dobu Barumky bylo sucho, a to i v lesních úsecích, kde jindy bývá mokro a vytahané bláto. Díky tomu se jelo neskutečně rychle a snad nikdy jsme nejeli tak rychlou Barumku. Snažili jsme se držet tempo s Honzou Kopeckým na nové Škodě R5 a i když nám trochu poodjížděl, byli jsme s druhým místem za perfektně vyzbrojeným továrním teamem spokojeni. Smečku pronásledovatelů v čele s Kajetanowiczem, který jede s velkou reklamou polského LOTOSu (obdoba českého Čepra), jsme drželi za sebou,“ dodává k průběhu Barum Rally Václav Pech jun.
Velkým soupeřem pro všechny posádky bylo při letošní Barum Rally také nepříjemné horko, které provázelo celou soutěž. „Pocity v autě bych přirovnal k běhu v sauně. Teploměr v počítači umístěném na podlaze rozpálené od výfuku nám ukazoval vnitřní teplotu 72 stupňů a některé z displejů v autě zahlásily chybu a v tom vedru se vypnuly. Sáhli jsme si doslova na dno svých sil, a jet v těchto podmínkách tak vysoké tempo je dost náročné,“ říká Václav Pech jun.
K chybě tak nebylo po celou dobu rallye vůbec daleko a Pech s Uhlem se o tom přesvědčili kousek od cíle dvanácté rychlostní zkoušky, kde s jejich MINI v zatáčce udělali hodiny a posádka tím ztratila 12 vteřin. „Na třetího Kajetanowicze jsme měli náskok 25 s, který se ale touto chybou snížil na polovinu a museli jsme naši pozici začít urputněji bránit.
Druhé místo na Barumce za tovární Škodovkou má pro nás cenu zlata a s celým průběhem Barum Rally jsme spokojení. Letošní sezóna se pro nás nesla ve znamení boje s tímto továrním týmem a jsem rád, že jsme jim byli na všech soutěžích rovnocenným soupeřem a občas je dokázali i trochu pozlobit. Bohužel se nám stalo, že jsme se o lepší výsledek během roku připravili vlastní chybou, ale i tak budu na tyto souboje hodně dlouho vzpomínat. Honzovi Kopeckému a Pavlu Dreslerovi gratuluji k zisku titulu, byl to s nimi skvělý boj. Tohoto úspěchu bychom však nemohli dosáhnout bez našich sponzorů a fanoušků, kterých stále přibývá,“ děkuje po Barum Rally unavený, ale spokojený Václav Pech jun.
Posádka EuroOil – invelt teamu obsadila při 45. Barum Czech Rally Zlín druhé místo za tovární posádkou Kopecký – Dresler se ztrátou 27,3 vteřiny a před třetími Poláky Kajetanowiczem s Baranem, kteří jsou vedoucí posádkou letošního Mistrovství Evropy.
Další soutěží EuroOil - invelt teamu bude o prvním říjnovém víkendu opět klatovská rallye, která narychlo nahradila z kalendáře vyřazenou Rally Příbram.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.