Letošní Barum Czech Rally Zlín bohužel skončila pro domácí posádku Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát už na třetí rychlostní zkoušce, kde jim došel benzín. Nemohli tak navázat na zdejší úspěchy z předešlých tří let. V neděli startovali alespoň v rámci samostatné klasifikace druhé etapy, ve které se jim podařilo obsadit páté místo.
Po tradičně pomalejším začátku na městské rychlostní zkoušce zajeli Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem třetí nejrychlejší čas na RZ 2 Slušovice (obdobný následně dostal přidělen i Kajetan Kajetanowicz, který se zdržel u havárie Roberta Consaniho). Vše tedy nasvědčovala tomu, že dvojice „T&T“ se bude na Barum Czech Rally Zlín opět prát o místa na stupních vítězů, stejně jako v minulých letech, kdy předloni obsadili třetí místo a loni obdrželi cenu Colin McRae Flat Out Trophy. Bohužel, hned zkraje RZ3 Pindula, která vede téměř kolem pilotova bydliště, došlo jejich novému vozu Škoda Fabia R5 palivo.
A jak viděl ze svého pohledu letošní Barumku sám pilot? „Po bezproblémovém průběhu testů jsme nezačali shakedown úplně nejlépe, když jsme krátce po startu v jednom katu utrhli zadní nárazník. To, že nám chybí, jsme se dozvěděli až od mechaniků. Pak jsme ještě nedobrzdili z vysoké rychlosti na uklouzaném asfaltu do retardéru, o který jsme poškodili levou přední část vozu. Potěšili nás fanoušci, kteří se s námi spojili a ztracený nárazník nám předali, za což jim ještě jednou děkuji,“ oceňuje Jaromír Tarabus poctivé nálezce, a pokračuje: „Co se týče pocitů z vozu, tak turbo motor se samozřejmě nemusí točit tolik jako u S2000, na což jsem si musel chvíli zvykat. R5 je také vyvážená a nastavená jinak než S2000, takže se bylo co učit. I v průběhu závodu jsme ještě dělali drobné úpravy v nastavení. Nedělní rychlostní zkoušky jsme se sice snažili jet co nejrychleji, nicméně stále jsem se s vozem ještě sžíval, čili jsme tomu uzpůsobili tempo. Potěšil nás druhý nejrychlejší čas při na prvním průjezdu rychlostní zkoušky Žlutava. Na poslední RZ jsme si ještě zazávodili s Craigem Breenem v rámci hodnocení druhé etapy a podařilo se nám jej překonat.“
Z pozice nejenom spolujezdce, ale též manažera týmu, hodnotí událost Daniel Trunkát: „Je bohužel smutné, když intenzivní několikaměsíční práci celého týmu Kresta Racing zhatí taková banální skutečnost, že v tankovací zóně nebylo do vozidla natankováno dostatečné množství paliva, přestože měřidlo na čerpacím zařízení požadované množství ukázalo. S tím jsme opravdu nepočítali, a když jsme se to večer po kontrole a rozebrání vozu dozvěděli, tak jsem nevěděl, jestli se mám smát, nebo brečet. To nás připravilo jak o možnost bojovat o pódiové umístění a potenciální prize money na Barum Rally, tak pravděpodobně především o možnost bojovat o konečné třetí místo v Mistrovství Evropy, které nebylo zcela nereálné. Navíc co vím, tak jsme nebyli jediná posádka s vozem R5, která měla s dodavatelem paliva problém tohoto charakteru. Mrzí nás to tím více, že jsme v letošním roce ambasadoři Barum Czech Rally Zlín, stejně jako tváře prospěšného projektu Jedu na dřeň. I proto, a také kvůli našim domácím fanouškům, jsme se rozhodli pokračovat alespoň v neděli v rámci superrally.“
Situaci popisuje také Roman Kresta, jehož závodní tým Kresta Racing vůz pro posádku připravuje: „Je to opravdu velká škoda a celý tým mrzí, že nás toto potkalo. Vůz byl zcela v pořádku a celý problém byl skutečně jenom v tom, že zkrátka nebylo natankováno takové množství paliva, aby posádka dojela do další tankovací zóny. I toto je v konečném důsledku naše odpovědnost a především ponaučení do budoucna. Bohužel, takovéto příhody jsou o triviálních chybičkách, které přitom zhatí celé velké úsilí. Celý tým to bude mrzet ještě dlouho a mě osobně to mrzí hlavně proto, že přípravám jsme dali maximum z hlediska přípravy i nastavení vozu a chtěli jsme pro posádku zajistit možnost špičkového výsledku. A Jaromír dosaženými časy na rychlostních zkouškách dokazoval, že se to podařilo. Za sebe bych ještě rád poděkoval celému týmu, protože strávili prací na novém voze spoustu bezesných nocí. Těší nás alespoň to, že se „Mira“ s Danem mohli vrátit v neděli zpět na trať a sžívat se s autem, což je důležité pro jejich další působení s Fabií R5. Doufám, že na další závodech bude dařit lépe a že boj o úspěch v evropském šampionátu ještě není ztracen.“
V nedělní etapě se Jaromírovi s Danielem podařilo obsadit v samostatném hodnocené druhé etapy páté místo, které znamená cenné tří body do hodnocení evropského šampionátu. Tím si alespoň trochu spravili náladu. Původně však celý tým pochopitelně doufal v podstatně větší bodový příděl z domácího podniku.
„Každopádně Barumka opět nezklamala, kolem trati i všude jinde bylo obrovské množství diváků, kterým bychom chtěli moc poděkovat vytvoření skvělé atmosféry po celou dobu závodu a za jejich podporu. Nyní náš čeká Kypr, tam se ještě vrátíme do Fabie S2000, protože zatím nemáme šotolinový podvozek na R5,“ shrnují na závěr Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?