Slovenský RUFA SPORT Team v rámci legendárnej Barum Czech Rally Zlín predstavil novú Škodu Fabia R5, ale aj premiérovú spoluprácu Tomáša a Lukáša Kostku. Po výbornom začiatku však pre nich súťaž skončila v siedmom teste.
Tomáš Kostka a RUFA SPORT Team. Toto spojenie už mali možnosť priaznivci rally súťaží sledovať v minulosti už viackrát. Treba povedať, že ich spoločná cesta bola viac ako úspešná. Teraz sa Tomáš Kostka opäť posadil do vozidla slovenského rally tímu v rámci 45. Barum Czech Rally Zlín, podujatia zaradeného do seriálu FIA European Rally Championship. V tomto prípade sa jednalo o najnovšiu špecifikáciu vozidla Škoda Fabia R5, ktorú predstavil RUFA SPORT Team ako prvý slovenský tím.
Tomáš s Lukášom si v ostrom súťažnom tempe, vyskúšali Škodu Fabia R5 už v piatok dopoludnia pri kvalifikačnom teste, kde zistili technické problémy s motorom. Napriek tomu tu Tomáš v spolupráci s Lukášom dokázal, že rovnako ako v minulosti, aj v tomto roku by sa rád postavil v rámci 45. Barum Czech Rally Zlín na jeden zo stupienkov pre víťazov. Po večernom úvodnom teste, ktorým bola dokonale divácky obsadená Super špeciálna rýchlostná skúška konajúca sa v uliciach Zlína, patrilo bratrancom Tomášovi s Lukášom tretie miesto absolútneho poradia. Napriek tomu posádka nebola celkom spokojná so Škodou Fabia R5, ktorej motor nepracoval tak akoby mal, vykazoval nedostatočný výkon a mal navyše aj nepravidelný chod. Po štarte do prvej z rýchlostných skúšok v sobotu dopoludnia bolo jasné, že problém pretrváva, aj keď posádka vyjazdila niekoľko výborných časov. V rýchlostnej skúške č.7 sa porucha prejavila natoľko vážna, že tento fakt prinútil posádku z obavy pred úplným zničením motora vozidlo odstaviť už krátko po štarte, čo bola veľká škoda, keďže Tomáš s Lukášom v tomto momente figurovali na štvrtom mieste absolútneho poradia. Mechanikom sa nakoniec poruchu motora podarilo diagnostikovať až neskoro v noci, čo znamenalo, že nemá zmysel pokračovať.
„Naša posádka začala veľmi dobre a opäť všetkým dokázala, že v momente, ak technika funguje, patria k najlepším v Európe. Žiaľ v siedmom teste prišla technická chyba, ktorá nás vyradila z bojov a Tomáš s Lukášom museli z dobre rozbehnutej súťaže odstúpiť. Nedá sa nič robiť, rally je aj o funkčnej, či nefunkčnej technike a nie iba o výkone posádky. Podstatné je, že spolupráca medzi RUFA SPORT Teamom a Tomášom Kostkom bude pokračovať aj naďalej. Navyše ma teší, že spoločný dizajn vozidla RUFA SPORT Teamu a Tomáša Kostku, ktorý sme v rámci Barum Czech Rally Zlín predstavili, sa stretol s množstvom pozitívnych hodnotení u divákov,“ povedal po 45. Barum Czech Rally Zlín Ľubomír Kleman, manažér RUFA SPORT Teamu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?