Slovenský KM Racing Team mal v rámci 45. Barum Czech Rally Zlín v hre hneď dve súťažné posádky. Obe dojazdili až na cieľovú rampu, navyše s dobrým umiestnením.
Ako sme vás už pred štartom 45. Barum Czech Rally Zlín informovali, KM Racing Slovakia priamo reprezentovala dvojica Tomáš Kúrka – Karel Vajík s vozidlom Mini John Cooper Works S2000, ale s podporou slovenského tímu sa divákom predstavila aj nórska posádka Petter Kristiansen – Ole Kristian Brennun, jazdiaca na vozidle Škoda Fabia S2000. Obe posádky dojazdili až do cieľa, čo sa mnohým posádkam, pri pohľade na rozsiahly zoznam odstúpených, nepodarilo.
O niečo lepší výkon sa podarilo v rámci legendárnej Barum Czech Rally Zlín podať nórskej dvojici, pričom v cieli súťaže Petterovi s Ole Kristianom, ktorá štartovala za GPD Orsák Rally Sport, patrilo pätnáste miesto absolútneho poradia. Rovnaké umiestnenie im patrilo aj v rámci kategórie RC2.
Česi, Tomáš Kúrka s Karlom Vajíkom, dojazdili do cieľa iba o tri priečky absolútneho poradia nižšie, čiže na osemnástom mieste. Zároveň im patrila aj sedemnásta priečka v kategórii RC2.
„Umiestnenie posádok, ktoré štartovali či už priamo pod hlavičkou nášho KM Racing Slovakia Teamu, alebo s našou priamou podporou, podali veľmi dobrý výkon. Pätnáste a osemnáste miesto v tak silnej konkurencii, aká sa každoročne stretáva v Zlíne je dobrý výkon. Táto súťaž patrí medzi najťažšie v rámci európskeho šampionátu, čo je vidieť, v porovnaní so štartovou listinou, aj na nízkom počte posádok, ktoré dojazdili až na cieľovú rampu,“ povedal Marek Krupica, manažér KM Racing Slovakia Teamu.
Jeho slová doplnil aj druhý manažér KM Racing Slovakia Teamu, Ivan Mutňanský: „Tak ako už povedal Marek, Barumka je jednou z najťažších súťaží a dôjsť až do cieľa je nesmierne náročné nielen pre posádku, ale aj súťažnú techniku. Ja by som preto chcel poďakovať Orsák Rally Sport Teamu za naozaj perfektnú prípravu oboch súťažných vozidiel. Samozrejme moje poďakovanie patrí aj partnerom nášho tímu bez ktorých by sme tak náročnú súťaž nemohli absolvovať.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?