Po dvou závodech v Ypres a v Estonsku, které byly obtížné pro celý tým, se kompletní sestava Peugeot Rally Academy představí na Barum Czech Rally Zlín. Charles Martin se vrací za volant vozu Peugeot 208 T16. Diogo Gago, který bude chtít úspěšně zakončit program FIA ERC Junior, doprovodí vedoucího týmu Craiga Breena, jehož jediným cílem bude získat čtvrté vítězství v sezóně.
Barum Czech Rally Zlín je již řadu let neodmyslitelnou součástí Mistrovství Evropy FIA v rallye (ERC) a rovněž neuvěřitelně populární sportovní akcí v České republice. Barum Rally, která se jede po úzkých a hrbolatých silnicích v zalesněném zlínském kraji, přichází pro Craiga Breena a Scotta Martina v pravý čas. Od začátku roku nasbírali tři vítězství na třech různých druzích povrchu a nyní mají před sebou jediný cíl, zvítězit v tomto náročném českém závodě, který zahrnuje celkem 230 kilometrů měřených úseků.
„Půjde již o mou třetí účast na této obtížné trati, která je velmi rychlá, ale úzká a hrbolatá. V roce 2014 jsme vyjeli z trati a závod jsme nedokončili, takže tentokrát nechci udělat žádné chyby a po našich dvou posledních neuspokojivých výsledcích chci bodovat. Vím, že se budu moci spolehnout na pomoc celého týmu, aby se mi to povedlo,“ prohlásil Craig Breen.
Do druhého vozu Peugeot 208 T16 usednou vítězové 208 Rally Cup 2014 Charles Martin a Thierry Salva, kteří se již nemohou dočkat, až opět zažijí závodní atmosféru. Charles má za sebou ve FIA ERC velmi úspěšný debut. V Irsku získal páté místo a na Azorských ostrovech se umístil v první desítce, přičemž se obou akcí zúčastnil poprvé. Spoléhá na osvědčenou výkonnost Peugeotu 208 T16 na asfaltu, která by mu mohla přinést dobrý výsledek.
„Nemůžu se dočkat, až usednu za volant vozu 208 T16 a vyrazím na tuto legendární akci. Myslím, že nám na velmi specifických úsecích Barum Rally pomohou zkušenosti z Irska. Na tuto rallye jsem se pečlivě připravoval, zejména sledováním videí. Mým cílem je dostat se mezi prvních pět. Spoléhám také na testovací jízdy, které připravuje Peugeot Rally Academy. Pracuje se při nich na co nejlepším seřízení vozu 208 T16, který byl už loni na těchto silnicích hodně rychlý,“ uvedl Charles Martin.
Na start šestého a posledního závodu FIA ERC Junior v barvách Peugeot Rally Academy se postaví i Diogo Gago, vítěz juniorské kategorie 208 Rally Cup 2014. Diogo Gago a jeho spolujezdec Jorge Carvalho jsou od začátku sezony velmi rychlí, a to na všech typech terénu. Budou moci spoléhat na vůz Peugeot 208 R2, který je v seriálu FIA Junior ERC velmi oblíbený. Ze 14 vozů jich bude na startu 10! Portugalská posádka je v současné době v juniorském žebříčku šestá a stále má možnost získat titul vicemistra Evropy FIA ERC Junior. Bude se moci spolehnout na zkušenosti Peugeot Rally Academy, díky níž loni v Barumce v juniorské kategorii zvítězil Stéphane Lefebvre. „Přeji si především tuto úžasnou sezónu v barvách týmu Peugeot Sport úspěšně dokončit. Proto se chci v závodě umístit do 5. místa a získat co nejvíc bodů, abych se mohl v pořadí mistrovství posunout výš.“
Za volantem vozu 208 R2 se dále objeví vítěz estonské rallye Ralfs Sirmacis z Lotyšska, který je v současné době v celkovém pořadí juniorské kategorie na druhém místě. Za ním se drží dva další vozy Peugeot 208 R2. Jeden řídí Nor Steve Rokland a druhý Brit Chris Ingram, kterého podporuje Peugeot UK. Na startu se objeví rovněž Brit Jon Armstrong, Mattias Adielsson ze Švédska, Joachim Wagemans z Belgie, Kristof Klausz u Maďarska, Lukasz Pieniazek z Polska, Tomáš Pospíšilík z ČR a Florin Tincescu z Rumunska, což svědčí o tom, že vůz 208 R2 je mezi mladými řidiči z celé Evropy velmi oblíbený.
Celkové pořadí ERC 2015 před Barum Czech Rally Zlín (8/10)
1. Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) 133 bodů
2. Craig Breen / Scott Martin (Peugeot 208 T16) 128 bodů
3. Alexey Lukyanuk (Ford Fiesta R5) 82 bodů
4. Robert Consani (Citroën DS3 R5) 55 bodů
5. Siim Plangi (Mitsubishi Lancer Evo10) 43 bodů…
...
17. Charles Martin / Thierry Salva (PEUGEOT 208 T16) 17 bodů
Celkové pořadí ERC Junior 2015 před Barum Czech Rally Zlín (6/6)
1. Emil Bergkvist (Opel Adam R2) 128 bodů
2. Ralfs Sirmacis (Peugeot 208 R2) 87 bodů
3. Steve Rokland (Peugeot 208 R2) 79 bodů
4. Chris Ingram (Peugeot 208 R2) 78 bodů
5. Marijan Griebel (Opel Adam R2) 75 bodů
6. Diogo Gago / Jorge Carvalho (Peugeot 208 R2) 60 bodů…
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?