Pětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín bude mít na startu všechny favority. V sekretariátu rally se přihlásilo během úterního dne a středečního dopoledne celkem 129 posádek z 24 států. Neschází nikdo z favoritů, řada posádek se objevila již na úterní autogramiádě v prostorách Obchodního centra ve Zlíně, případně absolvovala dopoledne oficiální test u Vizovic. K největším favoritům sedmé soutěže v letošním kalendáři evropského šampionátu patří trojnásobný vítěz barumky Jan Kopecký z České republiky (Škoda Fabia R5), vedoucí jezdec mistrovství Evropy Kajetan Kajetanowicz z Polska, Rus Alexej Lukjaňuk jedoucí s běloruskou licencí (oba Ford Fiesta R5), Ir Craig Breen (Peugeot 208 T16) nebo obhájce prvenství Václav Pech z České republiky (Mini John Cooper Works S2000).
Jako první se na sekretariátě rally hlásila japonská posádka se startovním číslem 79 Suguru Kawana, Hakaru Ichino. „Přestože dorazili hodně brzy a museli půldruhé hodiny čekat, rozhodně se nenudili. Byli hodně zvídaví a příjemní,“ pověděla s úsměvem Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu Barum Czech Rally Zlín. Další prezentovanou posádkou byli Belgičané Joachim Wagemans, Andy De Baeremaeker. „Byli stejně společenští jako jejich japonští kolegové, navíc jsou poprvé za závodech v zahraničí,“ řekla Regnerová. Těsně před úterní uzávěrkou dorazilo na stálý sekretariát 122 posádek. Během středečního dopoledne přibylo ještě sedm opozdilců. „Pár soutěžících si převzetí itineráře nechalo i na středu před seznamovacími jízdami. Každopádně se nám omluvilo ze 143 přihlášených posádek čtrnáct soutěžících,“ uvedla šéfka sekretariátu.
Ve středu a ve čtvrtek jsou na programu seznamovací jízdy na tratích rychlostních zkoušek. Jako první přišly na řadu tratě druhé etapy, ve čtvrtek jsou na programu úseky první etapy a na závěr kolem půlnoci v uzavřeném centru Zlína divácká Super rychlostní zkouška. Pětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 28. srpna v 17 hodin na náměstí před zlínskou radnicí, třídenní rally končí na cílové rampě na stejném místě v neděli 30. srpna v 16 hodin. Soutěžní posádky budou mít za sebou náročnou rally v celkové délce 645 kilometrů okořeněnou 15 rychlostními zkouškami na osmi úsecích v délce 229 kilometrů. Rally otevře opět atraktivní divácká Super rychlostní zkouška v nočních ulicích krajského města a bývalé Baťově továrně, předehrou bude kvalifikační erzeta, respektive shakedown v Pohořelicích.
Itinerář si nepřevzaly následující posádky:
26 Inessa Tuškanová, Cristen Laos (FIN/EST, Mitsubishi Lancer EVO IX, Inessa Tuškanová) 32 Jon Armstrong, Noel O´Sullivan (GBR/IRL, Peugeot 208 R2, Jon Armstrong) 43 Renato Pita, Mário Castro (PRT, Peugeot 208 R2, Renato Pita) 44 Szabolcs Várkonyi, Botond Csányi (HRV, Peugeot 208 R2, AK Delta Sport) 62 Marcel Tuček, Petr Dufek (CZE, Subaru Impreza STi, Klub Fox Racing Team v AČR) 85 Dai-Wei Yein, Steve Chou (TWN, Subaru Impreza STi, Dai-Wei Yein) 87 Václav Lichovník, Jiří Černoch (CZE, Renault Clio Sport, Václav Lichovník) 88 Roman Martinec, Josef Píža (CZE, Honda Civic Type R, Roman Martinec) 92 Jaromír Tomaštík (CZE, Subaru Impreza WRC, JT Rocksteel Rally Team) 96 Silvestr Mikuláštík (CZE, Škoda Octavia WRC, Walašský rally klub v AČR) 101 Zbyněk Baller (CZE, Citroën C2 R2 Max, Zbyněk Baller) 102 Georgij Geradžijev, Georgij Gadžev (BGR, Ford Fiesta R2, ASC Plovdiv) 118 Vlastimil Hodaň, František Poláček (CZE, Škoda Felicia Kit Car, Vlastimil Hodaň) 134 Ondřej Studénka, Michaela Bublová (CZE, Renault Twingo R1, SAS
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?