Pětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín bude mít na startu všechny favority. V sekretariátu rally se přihlásilo během úterního dne a středečního dopoledne celkem 129 posádek z 24 států. Neschází nikdo z favoritů, řada posádek se objevila již na úterní autogramiádě v prostorách Obchodního centra ve Zlíně, případně absolvovala dopoledne oficiální test u Vizovic. K největším favoritům sedmé soutěže v letošním kalendáři evropského šampionátu patří trojnásobný vítěz barumky Jan Kopecký z České republiky (Škoda Fabia R5), vedoucí jezdec mistrovství Evropy Kajetan Kajetanowicz z Polska, Rus Alexej Lukjaňuk jedoucí s běloruskou licencí (oba Ford Fiesta R5), Ir Craig Breen (Peugeot 208 T16) nebo obhájce prvenství Václav Pech z České republiky (Mini John Cooper Works S2000).
Jako první se na sekretariátě rally hlásila japonská posádka se startovním číslem 79 Suguru Kawana, Hakaru Ichino. „Přestože dorazili hodně brzy a museli půldruhé hodiny čekat, rozhodně se nenudili. Byli hodně zvídaví a příjemní,“ pověděla s úsměvem Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu Barum Czech Rally Zlín. Další prezentovanou posádkou byli Belgičané Joachim Wagemans, Andy De Baeremaeker. „Byli stejně společenští jako jejich japonští kolegové, navíc jsou poprvé za závodech v zahraničí,“ řekla Regnerová. Těsně před úterní uzávěrkou dorazilo na stálý sekretariát 122 posádek. Během středečního dopoledne přibylo ještě sedm opozdilců. „Pár soutěžících si převzetí itineráře nechalo i na středu před seznamovacími jízdami. Každopádně se nám omluvilo ze 143 přihlášených posádek čtrnáct soutěžících,“ uvedla šéfka sekretariátu.
Ve středu a ve čtvrtek jsou na programu seznamovací jízdy na tratích rychlostních zkoušek. Jako první přišly na řadu tratě druhé etapy, ve čtvrtek jsou na programu úseky první etapy a na závěr kolem půlnoci v uzavřeném centru Zlína divácká Super rychlostní zkouška. Pětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 28. srpna v 17 hodin na náměstí před zlínskou radnicí, třídenní rally končí na cílové rampě na stejném místě v neděli 30. srpna v 16 hodin. Soutěžní posádky budou mít za sebou náročnou rally v celkové délce 645 kilometrů okořeněnou 15 rychlostními zkouškami na osmi úsecích v délce 229 kilometrů. Rally otevře opět atraktivní divácká Super rychlostní zkouška v nočních ulicích krajského města a bývalé Baťově továrně, předehrou bude kvalifikační erzeta, respektive shakedown v Pohořelicích.
Itinerář si nepřevzaly následující posádky:
26 Inessa Tuškanová, Cristen Laos (FIN/EST, Mitsubishi Lancer EVO IX, Inessa Tuškanová) 32 Jon Armstrong, Noel O´Sullivan (GBR/IRL, Peugeot 208 R2, Jon Armstrong) 43 Renato Pita, Mário Castro (PRT, Peugeot 208 R2, Renato Pita) 44 Szabolcs Várkonyi, Botond Csányi (HRV, Peugeot 208 R2, AK Delta Sport) 62 Marcel Tuček, Petr Dufek (CZE, Subaru Impreza STi, Klub Fox Racing Team v AČR) 85 Dai-Wei Yein, Steve Chou (TWN, Subaru Impreza STi, Dai-Wei Yein) 87 Václav Lichovník, Jiří Černoch (CZE, Renault Clio Sport, Václav Lichovník) 88 Roman Martinec, Josef Píža (CZE, Honda Civic Type R, Roman Martinec) 92 Jaromír Tomaštík (CZE, Subaru Impreza WRC, JT Rocksteel Rally Team) 96 Silvestr Mikuláštík (CZE, Škoda Octavia WRC, Walašský rally klub v AČR) 101 Zbyněk Baller (CZE, Citroën C2 R2 Max, Zbyněk Baller) 102 Georgij Geradžijev, Georgij Gadžev (BGR, Ford Fiesta R2, ASC Plovdiv) 118 Vlastimil Hodaň, František Poláček (CZE, Škoda Felicia Kit Car, Vlastimil Hodaň) 134 Ondřej Studénka, Michaela Bublová (CZE, Renault Twingo R1, SAS
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.