Posádku týmu MOGUL Racing Jan Černý – Petr Černohorský se Škodou Fabia S2000 čeká start na Barum Czech Rally Zlín.
Jan Černý s Petrem Černohorským již netrpělivě očekávají start nejvýznamnější automobilové rally na území České republiky, kterou je Barum Czech Rally Zlín, soutěž zařazená do evropského šampionátu ERC a také do Mistrovství České republiky v rally, kde je její mimořádná náročnost ohodnocena koeficientem 1,5, jímž se násobí bodový zisk, který zde posádky získají. MOGUL Racing team bude tradičně využívat techniku Škoda Fabia S2000, již připravuje domácí tým Kresta Racing. Právě spojení MOGUL a Roman Kresta patří k Barum Rally stejně neodmyslitelně, jako názvy rychlostních zkoušek Pindula, či Troják. Právě na těchto těžkých úsecích se často láme chleba a v tomto roce se s nimi musí popasovat posádka Jan Černý – Petr Černohorský, která absolvuje svou první sezonu v barvách MOGUL.
Pro Jana Černého to není první zkušenost s „Barumkou“. Mladý jezdec z Příbrami dobře ví, co jej v lesích kolem Zlína čeká a jak zrádné mohou být rychlé úseky na pastvinách a pasekách na Valašsku. Letošní ročník je ale pro Jana Černého rozhodně mimořádný, protože poprvé startuje na této významné soutěži s vozem nejvyšší specifikace S2000. S týmovou Škodou Fabia S2000 proběhl před soutěží test na Valašsku a Jan Černý si vyzkoušel nastavení podvozku na zdejší náročné a místy hodně uskákané tratě, kde ke slovu přišly i bohaté zkušenosti majitele týmu a bývalého výborného závodníka Romana Kresty. Posádka Jan Černý – Petr Černohorský odstartuje do Barum Czech Rally se Škodou Fabia S2000 týmu MOGUL Racing se startovním číslem 17 na dveřích a bude před sebou mít 15 rychlostních zkoušek ve dvou etapách. Přejme posádce hodně štěstí na náročných tratích dlouhé soutěže a vozu Škoda Fabia S2000, v jehož „srdci“ proudí olej MOGUL, spolehlivé dokončení soutěže bez technických obtíží.
Jan Černý, jezdec týmu MOGUL Racing: „Start na Barumce v týmu MOGUL Racing se Škodou Fabia S2000 považuji za vrchol v této sezóně a vlastně i ve své dosavadní kariéře. Bude zde velká konkurence mezi domácími i zahraničními jezdci a jsem si jistý, že hned od začátku se pojede hodně rychle. Důležité bude neudělat chybu na úvodní rychlostní zkoušce ve městě, kde jsou obrubníky hodně blízko. Dá se na ní ztratit celá soutěž, ale nesmí se zde ani příliš taktizovat, protože se tady dá lehce nabrat velká časová ztráta, která se pak těžko dohání. Těším se na úžasnou atmosféru, která zde každý rok je. To se musí zažít. S Petrem se budeme snažit připravit si co nejlepší rozpis na rychlostní zkoušky a poznamenat si všechna zrádná místa, kterých má Barumka nespočet. Čeká nás dlouhá a extrémně náročná rally, kde bude naším cílem soutěž hlavně dokončit bez technických problémů a chyb. Pokud se nám to všechno povede spojit a přidat i patřičnou rychlost, tak budu v cíli soutěže spokojený.
„Barumka je určitě těžká, ale zároveň i divácky atraktivní rally“, říká Luboš Krejčík ze společnosti Paramo, výrobce olejů MOGUL, které Kresta Racing používá ve svých vozech a dodává: „Pro nás je tato rally zajímavá i z dalšího pohledu, protože poprvé bude testován olej MOGUL i v nejnovější specifikaci ŠKODA FABIA R5 z dílen Romana Kresty, se kterou pojede Jaromír Tarabus. Těm, co chtějí pomoci, by neměl uniknout ani projekt „Jedu na dřeň“, který hledá zájemce pro zápis do registru dárců kostní dřeně. Značka MOGUL se přidala k tomuto projektu a věří, že se přidají i další fanoušci motorsportu v rámci Barum Czech Rally Zlín. Pro ty fanoušky, kteří rádi natáčejí videa z rally a chtěli by je prezentovat, jsme připravili aplikaci MOTOR REPORT, která je ke stažení na iOS a Android. Nejlepší videa odměníme pozvánkou na MOGUL DAY 2015, kde kromě jiných aktivit usednou i na místo spolujezdce Honzy Černého. Přeji všem jezdcům, aby své účinkování na Barumce zvládli co nejlépe a ve zdraví a divákům dobře hustý zážitek".
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?