KL Racing Rally Team, posádka Tomáš Kukučka – Radovan Mozner mladší a Škoda Fabia WRC. Toto je zloženie jedného zo slovenských rally tímov na tohtoročnú Barum Czech Rally Zlín.
Moravská metropola Zlín sa opäť, presne po roku počas nadchádzajúceho víkendu zaplní rally jazdcami z celej Európy. V pláne je totiž jubilejná, 45. Barum Czech Rally Zlín. Na jej štart sa postaví aj slovenská posádka Tomáš Kukučka – Radovan Mozner mladší. Pôvodný plán bol, zdolať barumku s vozidlom Subaru ImprezaWRc. Ako však všetci dobre vieme, toto vozidlo utrpelo v rámci piateho kola slovenských rally majstrovstiev rozsiahlejšie devastačné poranenia a tak v prípade Tomáša s Radovanom prišla na rad výmena vozidla. Divákom v Zlíne a jeho okolí sa dvojica mladých Slovákov predstaví so Škodou Fabia WRC.
„Absolvovať Barum Rally v Zlíne bolo vždy mojim veľkým snom. Teraz ho máme spolu s mojim spolujazdcom, Radovanom Moznerom na dosah. Žiaľ po nehode v Košiciach sme museli narýchlo vymeniť vozidlo a tak nás diváci budú mať možnosť sledovať v spolupráci so Škodou Fabia WRC. Obaja vieme, že to nebude ľahká súťaž, trate v okolí Zlína sú nesmierne náročné. Bodaj by aj nie, veď podujatie je zaradené do seriálu FIA European Rally Championship. Verím tomu, že sa nám podarí uspieť a dôjsť až na cieľovú rampu,“ vyjadril svoje pocity Tomáš Kukučka.
V úspech svojej súťažnej posádky verí aj mnažér KL Racing Rally Teamu, Marek Lokaj: „Ak sa pozriem o dva týždne dozadu, košická rally pre náš tím nedopadlo dvakrát šťastne. Verím, že Barum Czech Rally Zlín nám prinesie iba šťastie a našej posádke sa tu bude dariť. Tomáš už Škodu Fabia WRC pilotoval, takže presne vie do čoho ide a čo od tohto auta môže očakávať. Keďže európska súťaž je nesmierne finančne náročná, rád by som poďakoval aj touto formou partnerom KL Racing Rally Teamu za podporu.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.