KL Racing Rally Team, posádka Tomáš Kukučka – Radovan Mozner mladší a Škoda Fabia WRC. Toto je zloženie jedného zo slovenských rally tímov na tohtoročnú Barum Czech Rally Zlín.
Moravská metropola Zlín sa opäť, presne po roku počas nadchádzajúceho víkendu zaplní rally jazdcami z celej Európy. V pláne je totiž jubilejná, 45. Barum Czech Rally Zlín. Na jej štart sa postaví aj slovenská posádka Tomáš Kukučka – Radovan Mozner mladší. Pôvodný plán bol, zdolať barumku s vozidlom Subaru ImprezaWRc. Ako však všetci dobre vieme, toto vozidlo utrpelo v rámci piateho kola slovenských rally majstrovstiev rozsiahlejšie devastačné poranenia a tak v prípade Tomáša s Radovanom prišla na rad výmena vozidla. Divákom v Zlíne a jeho okolí sa dvojica mladých Slovákov predstaví so Škodou Fabia WRC.
„Absolvovať Barum Rally v Zlíne bolo vždy mojim veľkým snom. Teraz ho máme spolu s mojim spolujazdcom, Radovanom Moznerom na dosah. Žiaľ po nehode v Košiciach sme museli narýchlo vymeniť vozidlo a tak nás diváci budú mať možnosť sledovať v spolupráci so Škodou Fabia WRC. Obaja vieme, že to nebude ľahká súťaž, trate v okolí Zlína sú nesmierne náročné. Bodaj by aj nie, veď podujatie je zaradené do seriálu FIA European Rally Championship. Verím tomu, že sa nám podarí uspieť a dôjsť až na cieľovú rampu,“ vyjadril svoje pocity Tomáš Kukučka.
V úspech svojej súťažnej posádky verí aj mnažér KL Racing Rally Teamu, Marek Lokaj: „Ak sa pozriem o dva týždne dozadu, košická rally pre náš tím nedopadlo dvakrát šťastne. Verím, že Barum Czech Rally Zlín nám prinesie iba šťastie a našej posádke sa tu bude dariť. Tomáš už Škodu Fabia WRC pilotoval, takže presne vie do čoho ide a čo od tohto auta môže očakávať. Keďže európska súťaž je nesmierne finančne náročná, rád by som poďakoval aj touto formou partnerom KL Racing Rally Teamu za podporu.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?