KL Racing Rally Team, posádka Tomáš Kukučka – Radovan Mozner mladší a Škoda Fabia WRC. Toto je zloženie jedného zo slovenských rally tímov na tohtoročnú Barum Czech Rally Zlín.
Moravská metropola Zlín sa opäť, presne po roku počas nadchádzajúceho víkendu zaplní rally jazdcami z celej Európy. V pláne je totiž jubilejná, 45. Barum Czech Rally Zlín. Na jej štart sa postaví aj slovenská posádka Tomáš Kukučka – Radovan Mozner mladší. Pôvodný plán bol, zdolať barumku s vozidlom Subaru ImprezaWRc. Ako však všetci dobre vieme, toto vozidlo utrpelo v rámci piateho kola slovenských rally majstrovstiev rozsiahlejšie devastačné poranenia a tak v prípade Tomáša s Radovanom prišla na rad výmena vozidla. Divákom v Zlíne a jeho okolí sa dvojica mladých Slovákov predstaví so Škodou Fabia WRC.
„Absolvovať Barum Rally v Zlíne bolo vždy mojim veľkým snom. Teraz ho máme spolu s mojim spolujazdcom, Radovanom Moznerom na dosah. Žiaľ po nehode v Košiciach sme museli narýchlo vymeniť vozidlo a tak nás diváci budú mať možnosť sledovať v spolupráci so Škodou Fabia WRC. Obaja vieme, že to nebude ľahká súťaž, trate v okolí Zlína sú nesmierne náročné. Bodaj by aj nie, veď podujatie je zaradené do seriálu FIA European Rally Championship. Verím tomu, že sa nám podarí uspieť a dôjsť až na cieľovú rampu,“ vyjadril svoje pocity Tomáš Kukučka.
V úspech svojej súťažnej posádky verí aj mnažér KL Racing Rally Teamu, Marek Lokaj: „Ak sa pozriem o dva týždne dozadu, košická rally pre náš tím nedopadlo dvakrát šťastne. Verím, že Barum Czech Rally Zlín nám prinesie iba šťastie a našej posádke sa tu bude dariť. Tomáš už Škodu Fabia WRC pilotoval, takže presne vie do čoho ide a čo od tohto auta môže očakávať. Keďže európska súťaž je nesmierne finančne náročná, rád by som poďakoval aj touto formou partnerom KL Racing Rally Teamu za podporu.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.