Barum Czech Rally se už o nadcházejícím víkendu stane nejvýznamnější sportovní událostí v České republice. Účastní se jí i posádka týmu Peugeot Sport Česká republika.
Posádka týmu Peugeot Sport Česká republika, kterou tvoří junioři Tomáš Pospíšilík a Lukáš Vyoral, se o nadcházejícím víkendu zapojí do bojů na Barum Czech Rally Zlín. Tato soutěž je považována za nejvýznamnější rallye v České republice a její sledovanost na poli motoristického sportu snese srovnání snad jedině s Velkou cenou České republiky v Brně při závodech Moto GP. Populární „Barumka“ je jednak soutěží zařazenou do Mistrovství České republiky v rallye, ale současně i do evropského mistrovství v rallye pod názvem ERC. To společně přináší nebývalou konkurenci, s níž se porovnají i mladíci v týmu Peugeot Sport ČR. Nebudou přitom zdaleka jedinými závodními jezdci značky Peugeot, kteří ve Zlíně přejedou přes startovní rampu. Zastoupení zde budou mít i jezdci z Peugeot Rally Academy s vozy Peugeot 208 T16 a 208 R2. Na stejné automobily ale spoléhá i řada dalších soukromých jezdců a tedy vozů se lvem ve znaku uvidíme pěknou řádku.
Pro Tomáše Pospíšilíka a Lukáše Vyorala je Barum Rally také první soutěží v letošním roce, kde budou startovat podruhé v kariéře. Dosud se na všech rallye v ČR, jež letos absolvovali, seznamovali se záludnostmi a s charakterem trati, ale ve Zlíně poprvé okusí soutěž, kterou alespoň částečně znají z loňského roku. Před rokem z toho bylo třetí místo ve třídě 6, což je výsledek, který by ani v letošní a hodně našlapané konkurenci nebyl vůbec špatný. Pomoci k dobrému výsledku by jim měl Peugeot 208 R2, který tým v uplynulých dnech nově postavil a na technicky nesmírně náročné tratě Barum Rally řádně otestoval. Mladíci se lvíčkem na hrudi své kombinézy tak budou mít ideální příležitost porovnat svůj výkon s domácí i evropskou konkurencí, již ve většině případů tvoří posádky, které mají v rallye mnohonásobně větší zkušenosti. To je ale právě to prostředí, kde může juniorská posádka růst a získávat ty správné zkušenosti a návyky.
Barum Czech Rally Zlín odstartuje v pátek 28. srpna 2015 v odpoledních hodinách slavnostním startem ve Zlíně, který s přicházející tmou ožije zvukem motorů soutěžních automobilů, kdy se přímo v centru města odehraje úvodní a divácky velmi oblíbená městská rychlostní zkouška, vedoucí ulicemi bývalého Baťova průmyslového areálu. Atmosféra nejen na této rychlostní zkoušce je doslova elektrizující, a tak přejme mladé posádce týmu Peugeot Sport Česká republika, aby tuto atmosféru a tlak ustála a dovezla svůj Peugeot 208 R2 do cíle Barum Czech Rally v neděli odpoledne s co nejlepším umístěním.
Tomáš Pospíšilík, jezdec Peugeot Sport ČR: „Poslední dny jsme se věnovali hlavně dokončení stavby našeho nového vozu, který nám z Francie přišel v krabicích. Minulý týden jsme auto vyzkoušeli na funkčním testu a vše dopadlo dobře. Využili jsme také možnost oficiálního testování, kterou nám dali pořadatelé Barumky a najeli jsme další kilometry. Můžu říci, že po technické stránce jsme na start Barum Rally připraveni a auto funguje velmi dobře. Na zdejší soutěž se opravdu moc těším. Je to moje domácí rallye a jedna rychlostní zkouška se jede asi 300 metrů od domu, kde bydlím. Konečně pojedeme také v Česku na rallye, kterou již znám z loňského roku, a i když se některé rychlostní zkoušky jedou třeba v protisměru, tak přece jen mnohem lépe vím, do čeho jdeme. Během soutěže bych preferoval sucho, protože některé rychlostní zkoušky na Barumce hodně kloužou už za sucha a na vodě je to ještě o mnoho horší. Těším se zejména na úvodní rychlostní zkoušku ve Zlíně, kde je nádherná atmosféra, ale také třeba na RZ Slušovice, která mi vede skoro pod okny. Velký respekt mám z rychlostní zkoušky Pindula, která je asi nejnáročnější, ale i další rychlostní zkoušky Barumky jsou krásné a těžké.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.