Barum Czech Rally se už o nadcházejícím víkendu stane nejvýznamnější sportovní událostí v České republice. Účastní se jí i posádka týmu Peugeot Sport Česká republika.
Posádka týmu Peugeot Sport Česká republika, kterou tvoří junioři Tomáš Pospíšilík a Lukáš Vyoral, se o nadcházejícím víkendu zapojí do bojů na Barum Czech Rally Zlín. Tato soutěž je považována za nejvýznamnější rallye v České republice a její sledovanost na poli motoristického sportu snese srovnání snad jedině s Velkou cenou České republiky v Brně při závodech Moto GP. Populární „Barumka“ je jednak soutěží zařazenou do Mistrovství České republiky v rallye, ale současně i do evropského mistrovství v rallye pod názvem ERC. To společně přináší nebývalou konkurenci, s níž se porovnají i mladíci v týmu Peugeot Sport ČR. Nebudou přitom zdaleka jedinými závodními jezdci značky Peugeot, kteří ve Zlíně přejedou přes startovní rampu. Zastoupení zde budou mít i jezdci z Peugeot Rally Academy s vozy Peugeot 208 T16 a 208 R2. Na stejné automobily ale spoléhá i řada dalších soukromých jezdců a tedy vozů se lvem ve znaku uvidíme pěknou řádku.
Pro Tomáše Pospíšilíka a Lukáše Vyorala je Barum Rally také první soutěží v letošním roce, kde budou startovat podruhé v kariéře. Dosud se na všech rallye v ČR, jež letos absolvovali, seznamovali se záludnostmi a s charakterem trati, ale ve Zlíně poprvé okusí soutěž, kterou alespoň částečně znají z loňského roku. Před rokem z toho bylo třetí místo ve třídě 6, což je výsledek, který by ani v letošní a hodně našlapané konkurenci nebyl vůbec špatný. Pomoci k dobrému výsledku by jim měl Peugeot 208 R2, který tým v uplynulých dnech nově postavil a na technicky nesmírně náročné tratě Barum Rally řádně otestoval. Mladíci se lvíčkem na hrudi své kombinézy tak budou mít ideální příležitost porovnat svůj výkon s domácí i evropskou konkurencí, již ve většině případů tvoří posádky, které mají v rallye mnohonásobně větší zkušenosti. To je ale právě to prostředí, kde může juniorská posádka růst a získávat ty správné zkušenosti a návyky.
Barum Czech Rally Zlín odstartuje v pátek 28. srpna 2015 v odpoledních hodinách slavnostním startem ve Zlíně, který s přicházející tmou ožije zvukem motorů soutěžních automobilů, kdy se přímo v centru města odehraje úvodní a divácky velmi oblíbená městská rychlostní zkouška, vedoucí ulicemi bývalého Baťova průmyslového areálu. Atmosféra nejen na této rychlostní zkoušce je doslova elektrizující, a tak přejme mladé posádce týmu Peugeot Sport Česká republika, aby tuto atmosféru a tlak ustála a dovezla svůj Peugeot 208 R2 do cíle Barum Czech Rally v neděli odpoledne s co nejlepším umístěním.
Tomáš Pospíšilík, jezdec Peugeot Sport ČR: „Poslední dny jsme se věnovali hlavně dokončení stavby našeho nového vozu, který nám z Francie přišel v krabicích. Minulý týden jsme auto vyzkoušeli na funkčním testu a vše dopadlo dobře. Využili jsme také možnost oficiálního testování, kterou nám dali pořadatelé Barumky a najeli jsme další kilometry. Můžu říci, že po technické stránce jsme na start Barum Rally připraveni a auto funguje velmi dobře. Na zdejší soutěž se opravdu moc těším. Je to moje domácí rallye a jedna rychlostní zkouška se jede asi 300 metrů od domu, kde bydlím. Konečně pojedeme také v Česku na rallye, kterou již znám z loňského roku, a i když se některé rychlostní zkoušky jedou třeba v protisměru, tak přece jen mnohem lépe vím, do čeho jdeme. Během soutěže bych preferoval sucho, protože některé rychlostní zkoušky na Barumce hodně kloužou už za sucha a na vodě je to ještě o mnoho horší. Těším se zejména na úvodní rychlostní zkoušku ve Zlíně, kde je nádherná atmosféra, ale také třeba na RZ Slušovice, která mi vede skoro pod okny. Velký respekt mám z rychlostní zkoušky Pindula, která je asi nejnáročnější, ale i další rychlostní zkoušky Barumky jsou krásné a těžké.“
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?