Barum Czech Rally se už o nadcházejícím víkendu stane nejvýznamnější sportovní událostí v České republice. Účastní se jí i posádka týmu Peugeot Sport Česká republika.
Posádka týmu Peugeot Sport Česká republika, kterou tvoří junioři Tomáš Pospíšilík a Lukáš Vyoral, se o nadcházejícím víkendu zapojí do bojů na Barum Czech Rally Zlín. Tato soutěž je považována za nejvýznamnější rallye v České republice a její sledovanost na poli motoristického sportu snese srovnání snad jedině s Velkou cenou České republiky v Brně při závodech Moto GP. Populární „Barumka“ je jednak soutěží zařazenou do Mistrovství České republiky v rallye, ale současně i do evropského mistrovství v rallye pod názvem ERC. To společně přináší nebývalou konkurenci, s níž se porovnají i mladíci v týmu Peugeot Sport ČR. Nebudou přitom zdaleka jedinými závodními jezdci značky Peugeot, kteří ve Zlíně přejedou přes startovní rampu. Zastoupení zde budou mít i jezdci z Peugeot Rally Academy s vozy Peugeot 208 T16 a 208 R2. Na stejné automobily ale spoléhá i řada dalších soukromých jezdců a tedy vozů se lvem ve znaku uvidíme pěknou řádku.
Pro Tomáše Pospíšilíka a Lukáše Vyorala je Barum Rally také první soutěží v letošním roce, kde budou startovat podruhé v kariéře. Dosud se na všech rallye v ČR, jež letos absolvovali, seznamovali se záludnostmi a s charakterem trati, ale ve Zlíně poprvé okusí soutěž, kterou alespoň částečně znají z loňského roku. Před rokem z toho bylo třetí místo ve třídě 6, což je výsledek, který by ani v letošní a hodně našlapané konkurenci nebyl vůbec špatný. Pomoci k dobrému výsledku by jim měl Peugeot 208 R2, který tým v uplynulých dnech nově postavil a na technicky nesmírně náročné tratě Barum Rally řádně otestoval. Mladíci se lvíčkem na hrudi své kombinézy tak budou mít ideální příležitost porovnat svůj výkon s domácí i evropskou konkurencí, již ve většině případů tvoří posádky, které mají v rallye mnohonásobně větší zkušenosti. To je ale právě to prostředí, kde může juniorská posádka růst a získávat ty správné zkušenosti a návyky.
Barum Czech Rally Zlín odstartuje v pátek 28. srpna 2015 v odpoledních hodinách slavnostním startem ve Zlíně, který s přicházející tmou ožije zvukem motorů soutěžních automobilů, kdy se přímo v centru města odehraje úvodní a divácky velmi oblíbená městská rychlostní zkouška, vedoucí ulicemi bývalého Baťova průmyslového areálu. Atmosféra nejen na této rychlostní zkoušce je doslova elektrizující, a tak přejme mladé posádce týmu Peugeot Sport Česká republika, aby tuto atmosféru a tlak ustála a dovezla svůj Peugeot 208 R2 do cíle Barum Czech Rally v neděli odpoledne s co nejlepším umístěním.
Tomáš Pospíšilík, jezdec Peugeot Sport ČR: „Poslední dny jsme se věnovali hlavně dokončení stavby našeho nového vozu, který nám z Francie přišel v krabicích. Minulý týden jsme auto vyzkoušeli na funkčním testu a vše dopadlo dobře. Využili jsme také možnost oficiálního testování, kterou nám dali pořadatelé Barumky a najeli jsme další kilometry. Můžu říci, že po technické stránce jsme na start Barum Rally připraveni a auto funguje velmi dobře. Na zdejší soutěž se opravdu moc těším. Je to moje domácí rallye a jedna rychlostní zkouška se jede asi 300 metrů od domu, kde bydlím. Konečně pojedeme také v Česku na rallye, kterou již znám z loňského roku, a i když se některé rychlostní zkoušky jedou třeba v protisměru, tak přece jen mnohem lépe vím, do čeho jdeme. Během soutěže bych preferoval sucho, protože některé rychlostní zkoušky na Barumce hodně kloužou už za sucha a na vodě je to ještě o mnoho horší. Těším se zejména na úvodní rychlostní zkoušku ve Zlíně, kde je nádherná atmosféra, ale také třeba na RZ Slušovice, která mi vede skoro pod okny. Velký respekt mám z rychlostní zkoušky Pindula, která je asi nejnáročnější, ale i další rychlostní zkoušky Barumky jsou krásné a těžké.“
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?