Václav Pech jun. by rád obhájil své loňské vítězství na Barum Rally

Pech, Václav - Uhel, Petr
Pech, Václav - Uhel, Petr, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Romana Hájková 26. srpna 2015 18:23
Sdílej:

Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s vozem MINI John Cooper Works S2000 míří k vrcholu sezony.

Barum Czech Rally Zlín je považovaná za vrchol v sezoně automobilových soutěží v České republice a současně se jedná o jednu z nejvýznamnějších soutěží Mistrovství Evropy. V domácím šampionátu je bodový zisk z Barum Rally násoben koeficientem 1,5 a uspět zde je tedy nesmírně důležité. V pozici jednoho z favoritů do soutěže vstupuje i posádka vozu MINI Václav Pech jun. – Petr Uhel z týmu EuroOil – invelt, kteří zde budou obhajovat loňské vítězství, kdy se jim podařilo tuto slavnou rallye vyhrát již podruhé ve své kariéře. Ve 44leté historii této soutěže jsou pak Pech s Uhlem vedeni jako nejúspěšnější posádka, která byla na stupních vítězů, a to celkem sedmkrát.

„Barumka je pro nás každý rok něco mimořádného. Jsme si dobře vědomi náročnosti této rallye,  má hodně nerovný a uskákaný povrch, těžké rychlostní zkoušky a není vůbec jednoduché ji dokončit. Pro nás je neobvyklé i to, že se jede kvalifikační zkouška, podle které se vybírá startovní pořadí do samotného závodu. To má velký vliv na výsledek, stejně tak jako omezený počet pneumatik, kterých můžeme použít jen 18 ks za celý závod, kdy především při proměnném počasí se může stát, že už nebudeme mít k použití správnou tvrdost pneu,“ vysvětluje záludnosti Barumky Václav Pech jun.

„Začátkem týdne jsme absolvovali testování Miníka, které nebylo zaměřeno až tak na nastavení vozu, ale především na mé zvyknutí si na závodní rychlost a režim, přece jenom jsem v závodním autě víc jak měsíc neseděl a to je znát. Po absolvování asi 25 ,,ostrých“  kilometrů jsem začal mít tu správnou závodní horečku a na Barumku se začal opravdu těšit,“ doplňuje Václav Pech jun. s úsměvem.

Naše posádka odstartuje do Barum Rally Zlín se svým MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo se startovním číslem 4, přestože o skutečné startovní pozici do závodu rozhodne zmíněná kvalifikační rychlostní zkouška. Ta je na programu v pátek 28. srpna dopoledne. Potom až ve 21.15 hod. odstartuje první rychlostní zkouška, která se jede tradičně v ulicích Zlína. Do cíle rallye přijedou první úspěšné posádky v neděli odpoledne, a to budou mít za sebou 15 měřených úseků a trať dlouhou 645 kilometrů. EuroOil – invelt team zve k návštěvě Barum Czech Rally do Zlína všechny své fanoušky a příznivce motorsportu.

 

 

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?