Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s vozem MINI John Cooper Works S2000 míří k vrcholu sezony.
Barum Czech Rally Zlín je považovaná za vrchol v sezoně automobilových soutěží v České republice a současně se jedná o jednu z nejvýznamnějších soutěží Mistrovství Evropy. V domácím šampionátu je bodový zisk z Barum Rally násoben koeficientem 1,5 a uspět zde je tedy nesmírně důležité. V pozici jednoho z favoritů do soutěže vstupuje i posádka vozu MINI Václav Pech jun. – Petr Uhel z týmu EuroOil – invelt, kteří zde budou obhajovat loňské vítězství, kdy se jim podařilo tuto slavnou rallye vyhrát již podruhé ve své kariéře. Ve 44leté historii této soutěže jsou pak Pech s Uhlem vedeni jako nejúspěšnější posádka, která byla na stupních vítězů, a to celkem sedmkrát.
„Barumka je pro nás každý rok něco mimořádného. Jsme si dobře vědomi náročnosti této rallye, má hodně nerovný a uskákaný povrch, těžké rychlostní zkoušky a není vůbec jednoduché ji dokončit. Pro nás je neobvyklé i to, že se jede kvalifikační zkouška, podle které se vybírá startovní pořadí do samotného závodu. To má velký vliv na výsledek, stejně tak jako omezený počet pneumatik, kterých můžeme použít jen 18 ks za celý závod, kdy především při proměnném počasí se může stát, že už nebudeme mít k použití správnou tvrdost pneu,“ vysvětluje záludnosti Barumky Václav Pech jun.
„Začátkem týdne jsme absolvovali testování Miníka, které nebylo zaměřeno až tak na nastavení vozu, ale především na mé zvyknutí si na závodní rychlost a režim, přece jenom jsem v závodním autě víc jak měsíc neseděl a to je znát. Po absolvování asi 25 ,,ostrých“ kilometrů jsem začal mít tu správnou závodní horečku a na Barumku se začal opravdu těšit,“ doplňuje Václav Pech jun. s úsměvem.
Naše posádka odstartuje do Barum Rally Zlín se svým MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo se startovním číslem 4, přestože o skutečné startovní pozici do závodu rozhodne zmíněná kvalifikační rychlostní zkouška. Ta je na programu v pátek 28. srpna dopoledne. Potom až ve 21.15 hod. odstartuje první rychlostní zkouška, která se jede tradičně v ulicích Zlína. Do cíle rallye přijedou první úspěšné posádky v neděli odpoledne, a to budou mít za sebou 15 měřených úseků a trať dlouhou 645 kilometrů. EuroOil – invelt team zve k návštěvě Barum Czech Rally do Zlína všechny své fanoušky a příznivce motorsportu.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?