Václav Pech jun. by rád obhájil své loňské vítězství na Barum Rally

Pech, Václav - Uhel, Petr
Pech, Václav - Uhel, Petr, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Romana Hájková 26. srpna 2015 18:23
Sdílej:

Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s vozem MINI John Cooper Works S2000 míří k vrcholu sezony.

Barum Czech Rally Zlín je považovaná za vrchol v sezoně automobilových soutěží v České republice a současně se jedná o jednu z nejvýznamnějších soutěží Mistrovství Evropy. V domácím šampionátu je bodový zisk z Barum Rally násoben koeficientem 1,5 a uspět zde je tedy nesmírně důležité. V pozici jednoho z favoritů do soutěže vstupuje i posádka vozu MINI Václav Pech jun. – Petr Uhel z týmu EuroOil – invelt, kteří zde budou obhajovat loňské vítězství, kdy se jim podařilo tuto slavnou rallye vyhrát již podruhé ve své kariéře. Ve 44leté historii této soutěže jsou pak Pech s Uhlem vedeni jako nejúspěšnější posádka, která byla na stupních vítězů, a to celkem sedmkrát.

„Barumka je pro nás každý rok něco mimořádného. Jsme si dobře vědomi náročnosti této rallye,  má hodně nerovný a uskákaný povrch, těžké rychlostní zkoušky a není vůbec jednoduché ji dokončit. Pro nás je neobvyklé i to, že se jede kvalifikační zkouška, podle které se vybírá startovní pořadí do samotného závodu. To má velký vliv na výsledek, stejně tak jako omezený počet pneumatik, kterých můžeme použít jen 18 ks za celý závod, kdy především při proměnném počasí se může stát, že už nebudeme mít k použití správnou tvrdost pneu,“ vysvětluje záludnosti Barumky Václav Pech jun.

„Začátkem týdne jsme absolvovali testování Miníka, které nebylo zaměřeno až tak na nastavení vozu, ale především na mé zvyknutí si na závodní rychlost a režim, přece jenom jsem v závodním autě víc jak měsíc neseděl a to je znát. Po absolvování asi 25 ,,ostrých“  kilometrů jsem začal mít tu správnou závodní horečku a na Barumku se začal opravdu těšit,“ doplňuje Václav Pech jun. s úsměvem.

Naše posádka odstartuje do Barum Rally Zlín se svým MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo se startovním číslem 4, přestože o skutečné startovní pozici do závodu rozhodne zmíněná kvalifikační rychlostní zkouška. Ta je na programu v pátek 28. srpna dopoledne. Potom až ve 21.15 hod. odstartuje první rychlostní zkouška, která se jede tradičně v ulicích Zlína. Do cíle rallye přijedou první úspěšné posádky v neděli odpoledne, a to budou mít za sebou 15 měřených úseků a trať dlouhou 645 kilometrů. EuroOil – invelt team zve k návštěvě Barum Czech Rally do Zlína všechny své fanoušky a příznivce motorsportu.

 

 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.